آپدیت iOS 16.5

آیا آپدیت iOS 16.5 واقعا باتری آیفون را نابود می‌کند؟ پاسخ اینجاست

تعداد قابل توجهی از کاربران آیفون، پس از دریافت آپدیت iOS 16.5 از کاهش عجیب و غریب عمر باتری خود شکایت دارند. اما مشکل از کجاست؟

طی روزهای اخیر، تعداد زیادی از کاربران آیفون در شبکه‌های اجتماعی از کاهش عمر باتری دستگاه‌های خود پس از دریافت آپدیت iOS 16.5 گلایه کرده‌اند. برخی کاربران از کاهش 50 درصدی عمر باتری خود خبر دادند و برخی دیگر نیز گفته‌اند که باتری گوشی‌هایشان اکنون تنها چند ساعت پس از شارژ کامل، خالی می‌شود.

شکایت کاربران آیفون از عمر ضعیف باتری پس از آپدیت iOS 16.5

اپل با پذیرش این مشکل، اعلام کرد که در حال بررسی علت است. این شرکت در این خصوص نکاتی را به کاربرانی که با عمر ضعیف باتری مواجه شده‌اند، گوشزد کرده است:

  • آیفون خود را ریستارت کنید
  • به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها
  • خاموش کردن ویژگی‌های بلااستفاده
  • تنظیم روشنایی نمایشگر

این شرکت در ادامه اضافه کرد که اگر پس از رعایت نکات فوق، هم‌چنان با کاهش شدید عمر باتری روبرو هستید، با پشتیبانی اپل تماس برقرار کنید.

چه عاملی باعث کاهش عجیب عمر باتری گوشی‌های آیفون شده است؟

آپدیت iOS 16.5

هنوز مشخص نیست که دقیقا چه چیزی باعث عمر ضعیف باتری گوشی‌های آیفون، پس از آپدیت iOS 16.5 می‌شود. با این حال، چند مورد شبهه‌انگیز در این خصوص به چشم می‌خورند.

فعالیت‌های پس‌زمینه

پس از آپدیت آیفون، تعدادی فرآیند در پس‌زمینه برای بهینه‌سازی نرم‌افزار آغاز می‌شود. این فرآیندها ممکن است مصرف باتری را افزایش دهند، به‌ خصوص اگر در طول فرآیند به‌روزرسانی در حال استفاده سنگین از گوشی خود باشید.

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.5

نسخه آی او اس 16.5 شامل تعدادی ویژگی جدید است که احتمالا باتری بیش‌تری در مقایسه با نسخه‌های قبلی مصرف می‌کنند.

وجود باگ 

علاوه بر موارد فوق، این احتمال وجود دارد که کاهش قابل توجه عمر باتری دستگاه‌های آیفون به دلیل وجود یک یا تعدادی باگ در نسخه iOS 16.5 باشد. اپل در حال بررسی این احتمال است و تاکید کرده که در صورت یافتن باگ، راه‌حلی برای رفع آن ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*