تصاویر ماکرو آیفون 14 پرو

چگونه با استفاده از آیفون 13 پرو و 14 پرو تصاویر ماکرو بگیریم؟

آیا روش گرفتن تصاویر ماکرو از فاصله بسیار نزدیک در آیفون 13 پرو – iPhone 13 Pro و آیفون 14 پرو را بلد هستید؟ در این جا قصد داریم روش ثبت این تصاویر در پرچمداران اپل را آموزش دهیم.

دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو به لطف دوربین اصلی و توانمند تله فوتو با بزرگنمایی سه برابری و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی که دارند، قادر به ثبت تصاویر جذابی هستند.

دوربین‌های با لنز فوق عریض همان‌طور که از نامشان پیداست قادر به جا دادن فضای زیادی در هر تصویر هستند. با این حال، این دسته عکس‌ها تنها کاربرد دوربین‌های فوق عریض نیستند؛ چرا که به کمک این دوربین‌ها می‌توان به یک سوژه کاملا نزدیک شده و تصاویر ماکرو هم گرفت.

این امر باعث می‌شود که کاربرد دوربین‌های فوق عریض به یک سطح بالاتر ارتقا پیدا کرده و پتانسیل آن‌ها افزایش یابد.

امروز سعی داریم در گجت نیوز روش ثبت تصاویر ماکرو در دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 14 را به شما آموزش دهیم.

چه تصویری ماکرو خوانده می‌شود؟

تصاویر ماکرو در حقیقت تصاویری هستند که از فاصله بسیار نزدیک به سوژه گرفته می‌شوند. برای ثبت تصاویر ماکرو، دوربین باید قادر به فوکوس بر روی سوژه از فاصله دو الی سه سانتیمتری باشد.

اپل این قابلیت را در سری گوشی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو تعبیه کرده و امکان فوکوس بر روی سوژه واقع شده در فاصله‌های دو سانتیمتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کدام آیفون‌ها از قابلیت عکسبرداری ماکرو پشتیبانی می‌کنند؟

چهار آیفون زیر قادر به ثبت تصاویر ماکرو هستند:

  • آیفون 13 پرو
  • آیفون 13 پرو مکس
  • آیفون 14 پرو
  • آیفون 14 پرو مکس

دقت کنید که علیرغم این که مدل‌های غیر پرو آیفون 13 و آیفون 14 هم به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز هستند، اما امکان ثبت تصاویر ماکرو با آن‌ها وجود ندارد.

این توانایی مدل‌های پرو iPhone یکی از عمده دلایل خرید این محصولات به شمار می‌رود.

آیفون‌ها همچنین به‌طور خودکار، در صورتی که فاصله دوربین با سوژه کمتر از 14 سانتیمتر شود، دوربین فوق عریض را فعال می‌کنند.

روش ثبت تصاویر ماکرو روی آیفون 13 پرو و 14 پرو

برای ثبت تصاویر ماکرو توسط آیفون پروهای جدید اپل نیازی به هیچ اپلیکیشن خاصی نیست و برنامه دوربین پیش‌فرض این دستگاه عملکرد ایده‌آلی دارد.

مراحل ثبت تصاویر ماکرو در iPhone 13 Pro و iPhone 14 Pro به‌صورت زیر است:

  • اپلیکیشن پیش‌فرض Camera آیفون 13 پرو یا آیفون 14 پرو را باز کنید. طبیعتا مدل‌های پرو مکس نیز قابلیت ثبت این ویدیوها را خواهند داشت.
  • در حالی که دوربین در مد عکسبرداری قرار دارد، گوشی را به سوژه نزدیک کنید و مطمئن شوید فاصله‌تان از هدف کمتر از 14 سانتیمتر است.
  • در این حالت آیفون به‌طور خودکار بر روی دوربین فوق عریض و لنز ماکرو سوییچ کرده و بر روی سوژه فوکوس می‌کند. در صورت فعال‌سازی مد ماکرو، آیکون جدیدی در قسمت پایین، سمت چپ تصویر منظره‌یاب نمایان خواهد شد.
  • با فشردن کلید Shutter تصویر ماکروی خود را ثبت کنید. دقت کنید که در تصویربرداری ماکرو امکان بزرگنمایی یا استفاده از مد شب هم وجود دارد.
  • اگر قصد استفاده از دوربین ماکرو را ندارید، تنها کافی‌ست بر روی آیکون ماکرو ظاهر شده بر روی تصویر ضربه بزنید تا این مد، غیرفعال شود.
  • در صورتی که تمایلی به دیدن آیکون ماکرو در گوشه تصویر ندارید، می‌توانید وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و پس به قسمت Camera وارد شوید. در این قسمت می‌توانید با غیرفعال کردن بخش Macro Control نمایش آیکون را متوقف کنید.

دقت کنید که آیفون 13 پرو و 14 پرو علاوه بر ثبت تصاویر ماکرو امکان ضبط ویدیوهای ماکرو را هم به کاربر می‌دهند.

برای انجام این کار لازم است که تب ویدیو را فعال کرده و مطمئن شوید مد Macro فعال است. سپس می‌توانید به‌راحتی به ضبط ویدیو بپردازید!

از آن بهتر این که قابلیت ماکروی دوربین فوق عریض در مدهای تصویر آهسته و تایم لپس هم قابل استفاده است.

برای ثبت تصاویر ماکرو بهتر است که حداکثر میزان نور در محیط وجود داشته باشد؛ چرا که در غیر این صورت تصویر ثبت شده پر از نویز خواهد بود.

جمع بندی

بر اساس راهنمایی ارائه شده در این متن می‌توانید دوربین آیفون 13 پرو و 14 پرو خود را به سوژه نزدیک کرده و تصاویر ماکرو بگیرید.

در صورتی که به این امر مسلط شوید، می‌توانید تصاویر پرجزئیات و باکیفیتی ثبت کنید؛ چرا که حسگر بزرگ و دیافراگم عریض دوربین پرچمداران آتی اپل امکان ثبت تصاویر خیره‌کننده ماکرو را برایتان فراهم خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*