بهترین خودروهای هاچ بک

بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین خودروهای هاچ بک جهان که با با امکانات جذاب و مشخصات فنی فوق‌العاده، در تاریخ ماندگار شدند.

خودروهای هاچ بک نخستین بار در سال 1938 توسط کمپانی فرانسوی سیتئروئن روانه بازار شدند.

مشخصه بارز این خودروها، باز شدن کامل درب صندوق عقب آن‌هاست که امکان دسترسی راحت به اتاق را به راننده داده و فضای مناسبی را برای قرار دادن بار در صندوق فراهم می‌کند.

این خودروها در سال‌های بعد به محبوبیت بیشتری رسیدند؛ به‌طوری که در دهه 80 میلادی، جوانان به دلیل قیمت مناسب، طراحی جمع و جور و ماهیت اسپرت این خودروها تمایل فراوانی به آن‌ها نشان دادند.

این اتومبیل‌ها البته در بسیاری بازارهای جهان مانند آمریکا چندان محبوب نیستند. در عوض، کشورهای اروپایی و آسیایی با استقبال فراوان خود از این دسته اتومبیل‌ها زمینه‌ساز پیشرفت‌های مهمی در ساخت آن‌ها شدند.

این استقبال باعث شده که در سال‌های گذشته، خودروهای هاچ بک طراحی بهینه‌تری پیدا کنند و با وجود جثه کوچکشان مشخصات فنی بسیار خوبی را ارائه نمایند.

در ادامه این بحث به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ می‌پردازیم که توسط مطرح‌ترین خودروسازان جهان ساخته شده‌اند. این محصولات گل سرسبد اتومبیل‌های هاچ بک این برندها محسوب شده و توانستند تا سال‌ها روی خط تولید باقی مانده و مورد استقبال واقع شوند.

بهترین خودروهای هاچ بک از شناخته‌شده‌ترین برندهای اتومبیل سازی دنیا

Honda Civic Type R

هوندا سیویک تیپ R

سری خودروهای بی‌ادعای هوندا سیویک از زمان معرفی در سال 1972 تا به امروز، دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند.

برجسته‌ترین مدل کنونی این محصولات، سری Type R است که جزء به جزء آن عملکرد بالا و کیفیت ساخت را فریاد می‌زند!

هوندا سیویک تیپ آر از موتور دو لیتری و توربوشارژ VTEC بهره برده و به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز است.

علاوه بر این، سیستم کنترل فوق‌العاده، بهینه‌سازی عالی عملکرد موتور برای رانندگی پرشتاب و سیستم انتقال قدرت کم‌نظیر که حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه در شعبه توکیوی هونداست، همگی از جمله مواردی هستند که Honda Civic Type R را به یکی از بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ تبدیل می‌کنند.

طراحی کابین این اتومبیل نیز به شدت تداعی کننده محصولات اسپرت است. به عنوان مثال، صندلی‌های اسپرت تعبیه شده در کابین آن در کنار رابط کاملا دیجیتال کنسول جزو ویژگی‌های منحصربفرد این اتومبیل به شمار می‌روند.

به‌طور کلی، هوندا سیویک تیپ آر تمامی ویژگی‌های مورد انتظار از یک هاچ بک مدرن را به صورت تمام و کمال در اختیارتان قرار داده و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به شما ارائه خواهد داد.

BMW 128ti

بهترین خودروهای هاچ بک

پس از مدت‌ها حکمرانی فولکس واگن در بازار خودروهای هاچ بک، دیگر خودروساز برجسته آلمانی، بی ام و هم تصمیم گرفت محصولی درخور تولید کرده و سهمی از این بازار را در اختیار بگیرد.

نتیجه این امر، ساخت خودروی بی ام و 128 تی آی بود که با هدف رقابت مستقیم با فولکس واگن گلف جی تی آی تولید شد و توانست در شما بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ قرار گیرد.

این اتومبیل همان کیفیت ساخت و دوام سایر خودروهای بی ام و را ارائه می‌کرد و موتور دو لیتری توربو شارژ آن در کنار جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته‌ای که در کنارش تعبیه شده بود، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد.

باواریایی‌ها تمام تلاش خود را برای تولید یک هاچ بک کامل به کار گرفتند و در نتیجه، مدل 128ti یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی در میان تمامی اتومبیل‌های این کمپانی را ارائه می‌کند.

نمای بیرونی این خودرو در ظاهر بی‌شباهت به سری بی ام و ایکس 1 نیست؛ اما رنگ‌بندی جذاب، آن را به محصولی متمایز تبدیل می‌کند.

با وجود این که 128ti قدرتمندترین و یا ارزشمندترین هاچ بک دنیا نیست؛ اما رانندگان بسیاری شیفته و دلباخته آن هستند و حاضر به تعویض آن با هیچ خودروی دیگری نخواهند بود.

Mercedes-AMG A 45 S

مرسدس بنز AMG

مرسدس یکی از برترین خودروسازان آلمان و کل دنیا به شمار رفته و سری AMG نماد عملکرد قدرتمند و پرتوان در میان خودروهای این کمپانی هستند.

خودروی هاچ بک کلاس A 45 S یکی از مدل‌های جمع و جور سری AMG به شمار می‌رود؛ اما با بهره‌گیری از یک موتور دو لیتری قدرتمند با توانایی تولید گشتاور 500 نیوتن متر و حداکثر سرعت نزدیک به 270 کیلومتر بر ساعت، همچنان در شمار محصولات قدرتمند مرسدس و برند AMG قرار می‌گیرد.

این خودرو با ارائه چندین مد رانندگی از جمله Comfort و Sport و Sport Plus و به بهره‌گیری از سیستم انتقال قدرت دو کلاچه و هشت سرعته بسیار روان، به خوبی قادر به ارائه تجربه‌ای دلچسب در هر نوع رانندگی به شمار رفته و می‌تواند همراهی همیشگی برای‌تان باشد.

با وجود طراحی اسپرت و قرار داشتن در مجموعه خودروهای AMG مرسدس، مدل A 45 S همچنان سطح بالایی از کلاس و ظرافت در طراحی را در خود داشته و اتومبیلی بسیار خوش‌ساخت و بااصالت محسوب می‌شود.

همچنین صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی روی کنسول و سیستم  صوتی بسیار باکیفیت به کار رفته در این خودرو نیز از ویژگی‌های منحصربفرد آن به شمار می‌روند.

VW Golf GTi Clubsport

بهترین خودروهای هاچ بک

با وجود این که لیست امروز بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ به‌صورت تصادفی چیده شده است، اما شکی نیست که اگر قرار بود محصولات این لیست را بر حسب محبوبیت و شهرت مرتب کنیم، جایگاه نخست قطعا به فولکس واگن گلف جی تی آی می‌رسید!

سری Golf GTi از سال 1974 تا به امروز بر روی خط تولید قرار داشته و تا به امروز تغییرات فراوانی کرده است.

در این میان مدل Clubsport جدیدترین عضو این خانواده است که عملکرد بهینه، کیفیت، راحتی، قدرت و عملکرد ایده‌آل را به‌طور یکجا به راننده اهدا خواهد کرد!

مدل کلاب اسپرت گلف جی تی آی در مقایسه با مدل معمولی تغییرات ظاهری جزیی دارد که طرحی اسپرت‌تر و جوان‌پسندانه‌تر به آن بخشیده است.علاوه بر این، مواردی چون صندلی‌های دو رنگ، فرمان چندمنظوره و پدال‌های رنگی فلزی و متالیک نیز از جمله امکانات درون اتومبیل به شمار می‌روند که آن را به محصولی متفاوت از نسخه معمولی تبدیل می‌کنند.

البته علیرغم ارائه قابلیت‌های بسیاری نظیر سیستم کمکی تعویض لاین، راهنمای ترافیک، المان‌های نوری درون در و دستگیره و پروفایل‌های متعدد رانندگی، این خودروی فولکس واگن همچنان در مقایسه با برخی از برترین محصولات این رده قیمتی، کمی عقب‌تر به نظر می‌رسد.

با این وجود، سابقه درخشان این هاچ بک در ارائه همزمان کیفیت، کارایی و سرعت نیاز به هرگونه توضیح اضافی در خصوص آن را از بین می‌برد.

VW Golf GTi Clubsport بدون هیچ حرفی بهترین هاچ بک تولید شده در جهان تا به امروز است!

Hyundai i30 N

هیوندای i30 N

هیوندای یکی از خودروسازهایی است که در هزاره جدید با پیشرفتی انفجاری روبرو شده؛ به‌طوری که میزان فروش محصولات این کمپانی در بازه زمانی بین سال‌های 2006 تا 2016 حدودا سه برابر شده است.

هیوندای آی 30 ان یکی از جذاب‌ترین هاچ بک های حال حاضر دنیاست که با بهره‌گیری از سیستم انتقال قدرت هشت سرعته و دو کلاچه در کنار کلید جذاب N Grin که با فشردن آن می‌توانید به یکباره حداکثر عملکرد فنی ممکن را تجربه کنید، محصولی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

با این که تاریخچه هیوندای اصلا قابل قیاس با برخی رقبای صاحب نامش نیست، اما این کمپانی کره‌ای مدت‌هاست که به ساخت اتومبیل‌های باکیفیت، بادوام و پرامکانات مشهور شده است.

i30 N نیز از این قضیه مستثنی نیست و با ارائه عملکردی ستودنی در کنار قابلیت‌هایی چون سیستم تحلیل داده لمسی که امکان سنجش وضعیت خودرو در جاده اعم از گشتاور تولید شده، مقدار نیروی G و… را فراهم می‌کند، یک هاچ بک جذاب و باکلاس به شمار می‌رود.

این خودروی خوش قیمت همچنین با ارائه برخی قابلیت‌های برجسته ایمنی نظیر قابلیت تشخیص عابر پیاده و دیگر فناوری‌های مشابه، محصولی مناسب برای رانندگان تازه‌کار و نه چندان حرفه‌ای به شمار می‌رود.

Audi RS 3 Sportback

بهترین خودروهای هاچ بک

زمانی که اسم آئودی را می‌شنویم عموما یاد سدان‌های گردن کلفت و خاطره‌انگیزی مثل A5 یا اتومبیل‌های اسپرتی چون R8 می‌افتیم.

با این وجود، آئودی RS 3 نیز جواهری در صندوق اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی است که به‌خاطر ظاهر تهاجمی و طراحی فوق‌العاده‌اش محصولی بسیار محبوب نزد رانندگان به شمار می‌رود.

این اتومبیل پنج سیلندر قدرتی 400 اسب بخاری داشته و درون کابین آن می‌توان بسیاری از آیتم‌های به کار رفته در خودروهای اسپرت را مشاهده کرد.

به عنوان مثال صندلی‌های اسپرت، سیستم کنترل شتاب‌گیری و فرمان اسپرت از جمله قابلیت‌های منحصربفرد این هاچ بک جذاب به شمار می‌روند.

آئودی آر اس 3 همچنین عملکرد فنی قابل احترامی هم داشته و قادر است ظرف کمتر از چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ثانیه برسد. همچنین گشتاور تولیدی این اتومبیل برابر با 500 نیوتن متر بوده و صدای تولید شده توسط موتور آن، خودروهای مسابقه‌ای را در ذهن تداعی می‌کند.

علاوه بر این، ظرفیت صندوق عقب این اتومبیل هم حدود 1104 لیتر است که آن را به محصولی محبوب برای خانواده‌های کم‌جمعیت تبدیل می‌کند.

آئودی البته این قابلیت‌های فوق‌العاده را با قیمتی هنگفت در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به‌طوری که مدل پایه از این اتومبیل 60 هزار دلار قیمت دارد که برای یک اتومبیل هاچ بک گران به نظر می‌رسد!

Mini John Cooper Works

خودروی مینی کوپر

محال است فیلم The Italian Job را تماشا کرده و حسرت در اختیار داشتن یکی از خودروهای مینی کوپر را نخورده باشید!

این اتومبیل‌های ریشه‌دار از سال‌ها قبل در شمار بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ قرار داشته و امروز نیز به لطف تصاحب برند مینی توسط بی ام و از حیث کیفیت ساخت و عملکرد فنی به محصولی بسیار توانمند تبدیل شده‌اند.

مدل‌های جمع و جورتر این اتومبیل دو در از یک موتور با توانایی تولید قدرت 228 اسب بخار ساخته شده‌اند؛ در حالی که مدل‌های قدرتمندتر کانتری من و کلاب من توانی 301 اسب بخاری دارند.

از جمله قابلیت‌های این هاچ بک خاطره‌انگیز انگلیسی نیز می‌توان به شیفترهای اسپرت، فرمان بسیار ارگونومیک، کیت بدنه مسابقه‌ای، اگزوزهای اسپرت و سیستم تعلیق پیشرویی اشاره کرد آن را به اتومبیلی منحصربفرد تبدیل کرده‌اند.

علیرغم این قابلیت‌های فنی جذاب، خودروی مینی کوپر همچنان ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده و طراحی شبیه به اتومبیل‌های دهه 60 میلادی دارد.

بنابراین اگر به دنبال یک خودروی هاچ بک کوچک با ظاهری کلاسیک و قابلیت‌هایی مدرن باشید، احتمالا گزینه‌ای جز مینی کوپر پیش رویتان قرار نخواهد داشت.

Toyota Yaris GR Sport

تویوتا یاریس

هاچ بک تویوتا یاریس موفق شد در سال 2021 عنوان خودروی سال را از آن خود کند.

مدل SR از این خودرو در حقیقت مدل اسپرت آن به شمار می‌رود که در کنار تمامی نکات مثبت Yaris، تمرکز بیشتری را بر روی ارائه عملکرد فنی برتر موطوف کرده و از شاسی‌های مخصوص مسابقه، سیستم تعلیق، کنترل و انتقال قدرت بهینه‌سازی شده‌ای بهره می‌برد که آن را به یک اتومبیل ایده‌آل برای شرکت در رالی و مسابقه تبدیل کرده است.

تفاوت‌های ظاهری میان مدل GR Sport و معمولی تویوتا یاریس چندان زیاد نیست. با این وجود به محض روشن کردن اتومبیل متوجه تفاوت‌های فنی این دو مدل خواهید شد.

البته با وجود این که تویوتا مدت‌هاست به عنوان یکی از کمپانی‌های جریان‌ساز در ارائه محصولات باکیفیت، بهینه و قدرتمند در دنیا شناخته می‌شود، اما یاریس را نمی‌توان در شمار قدرتمندترین هاچ بک های بازار قرار داد؛ به خصوص با در نظر گرفتن این که مدل بسیار محبوب گلف جی تی آی فولکس واگن حدود ده هزار دلار ارزان‌تر از یاریس بوده و ارزش خرید بالاتری دارد.

در عین حال نمی‌توان منکر این شد که Yaris GR Sport یکی از بهترین خودروهای هاچ بک تاریخ به شمار می‌رود که سال‌هاست روی خط تولید قرار داشته و طرفداران سینه‌چاکی در سرتاسر دنیا دارد.

Renault Clio Rally3

بهترین خودروهای هاچ بک

قدمت خودروی رنو کلیو به دهه 1990 میلادی باز می‌گردد و مدل جدیدتری Clio Rally3 یکی از نسخه‌های متعدد این خودرو است که با هدف شرکت در مسابقات رالی در تعدادی بسیار محدود روانه بازار شده است.

این اتومبیل با قیمت 130 هزار دلاری خود طبیعتا برای بسیاری افراد دور از دسترس به نظر می‌رسد. با این حال، قابلیت‌های فنی و مشخصات این خودرو، آن را به یکی از جذاب‌ترین هاچ بک های تاریخ تبدیل می‌کنند.

نمونه اولیه این خودرو که در مسابقات رالی قهرمانی فرانسه شرکت کرد، از یک موتور توانمند با قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 415 نیوتن متر بهره می‌برد و بیش از هرچیز بر روی ارائه عملکرد فنی مثال‌زدنی متمرکز بود.

ساخت خودروی Clio Rally3 از آن جهت برای رنو حائز اهمیت است که این کمپانی را پس از توقفی نسبتا طولانی، بار دیگر به سمت تولید اتومبیل‌های مخصوص مسابقه سوق داد.

این اتفاق البته برای خریداران معمولی اهمیت چندانی ندارد؛ اما می‌تواند به عنوان نشانه‌ای برای سرمایه‌گذاری مجدد این خودروساز قدیمی فرانسوی در بخش اسپرت و مسابقه باشد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت در آینده شاهد عرضه اتوموبیل‌های اسپرت بیشتری از سوی رنو باشیم.

Ford Focus ST

فورد فوکوس اس تی

برای سال‌هایی طولانی، خودروی فورد فیستا (Ford Fiesta) فرمانروای اتومبیل های هاچ بک اقتصادی در آمریکا به شمار می‌رفت.

با این حال در آغاز قرن جدید، فورد روحی تازه به این محصول دمید و سری Ford Focus را طراحی و روانه بازار کرد.

فورد فوکوس البته از بسیاری لحاظ از رقبای اروپایی خود نظیر محصولات بی ام و، آئودی و مرسدس عقب‌تر است؛ اما همچنان گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای افرادی به شمار می‌رود که به دنبال یک هاچ بک قدرتمند و مدرن با قیمت منطقی می‌گردند.

این خودرو از یک موتور 2.3 لیتری بهره می‌برد که قادر به تولید گشتاور 420 نیوتن متری بوده و قادر است ظرف کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل ST از خودروی فورد فوکوس با این که قابلیت‌ها و امکاناتی بیشتر از مدل پایه دارد، اما همچنان قابل قیاس با بزرگان این کلاس اتومبیل‌ها نیست.

در عین حال قابلیت‌هایی مثل صندلی اسپرت و صفحه نمایش لمسی 13.2 اینچی آن را به یک خودروی ارزشمند و پرامکانات برای علاقمندان تبدیل می‌کنند.

Suzuki Swift Sport

سوزوکی سوییفت اسپورت

بسیاری افراد، نام سوزوکی را در قیاس با غول‌های خودروسازی ژاپن مانند هوندا، تویوتا و نیسان چندان جدی نمی‌گیرند. با این وجود، این مساله به هیچ وجه درست نیست و این برند، سال‌هاست که به ساخت اتومبیل‌هایی باکیفیت و خوش قیمت معروف است.

سوزوکی سوییفت اسپورت یکی از همین خودروهاست که علیرغم قیمت مناسبش قابلیت‌های فراوانی داشته و رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش است.

بسیاری ویژگی‌های این اتومبیل هاچ بک از خودروهای اسپرت به عاریت گرفته شده است. به عنوان مثال صندلی‌های اسپرت، فرمان D شکل، جعبه دنده دستی شش سرعته، طراحی اسپرت و مسابقه‌ای پدال‌ها و امکانات امنیتی فوق‌العاده این خودرو از جمله مواردی هستند که در کمتر خودروی هاچ بک هم‌رده یافت می‌شوند.

علاوه بر این، برخی قابلیت‌های دیگر این هاچ بک جذاب هم عبارتند از طراحی داخلی اسپرت، شاسی فوق‌العاده مقاوم، قابلیت فرمان پذیری و مانور بسیار بالا، سیستم بازدارنده تعویض لاین و کروز کنترل تطبیقی هم از جمله ویژگی‌های دیگری هستند که به‌طور همزمان عملکرد فنی در خور توجه و ایمنی بالای آن را تضمین می‌کنند.

لازم به ذکر است که Suzuki Swift Sport با تمامی این قابلیت‌ها قیمتی 20 هزار دلاری داشته و ارزان‌ترین محصول حاضر در این لیست به شمار می‌رود.

شما در خصوص اتومبیل‌های حاضر در این لیست چه نظری دارید؟ آیا خودروی دیگری را می‌شناسید که شایسته حضور در این لیست باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*