وب سرویس ارسال پیامک

وب سرویس ارسال پیامک چیست؟ تعریف، مزایا و ویژگیها

وب سرویس ارسال پیامک از طریق اتصال به نرم افزارهای مختلف امکان ارسال خودکار پیامک انبوه را فراهم می‌کند. در اینجا به بررسی جزئیات بیشتر وب سرویس ارسال پیامک می‌پردازیم.

پیامک‌ها راهی برای برقراری ارتباط بین مشتری و مخاطب هستند که با چند کلیک ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی حتی به ساده‌ترین دستگاه‌های تلفن همراه نفوذ می‌کنند. یکی از پنل‌های ارسال پیامک، وب سرویس‌ها هستند. از جزئیات بیشتر وب سرویس ارسال پیامک می‌توانیم به نحوه فرستادن اس ام اس توسط آن اشاره کنیم.

در این سرویس همان‌طور که از نامش پیداست، صاحبان کسب و کار می‌توانند بدون این‌که وارد پنل پیامکی شوند، پیام‌های خود را به‌صورت از پیش تعیین شده و به‌شکلی خودکار برای مخاطبان هدف خود بفرستند. در این بررسی قصد داریم بیشتر درباره این وب سرویس، ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت کنیم.

وب سرویس ارسال پیامک چیست؟

وب سرویس‌ها (SMS API) در واقع همان سرویس‌های ارسال پیامک هستند که تحت وب کار می‌کنند. عبارت انگلیسی این اصطلاح از مخفف کلمات (Application Programming Interface) گرفته شده است که معنایی معادل رابط برنامه نویسی نرم افزار دارد. این پنل‌ها به‌کمک استفاده از یک سرویس با پروتکل مخصوص باعث منتقل شدن اطلاعات و داده‌های مختلف از نرم‌ افزارهای گوناگون می‌شوند. برای مثال این سیستم تحت وب را می‌توان به نرم افزارهای گوناگونی مانند یک اپلیکیشن موبایلی، فروشگاه اینترنتی، نرم افزارهای مخصوص حسابداری و اتوماسیون یا حتی نرم افزارهای مختص به حفظ امنیت و برنامه‌های انبارداری متصل کرد و از طریق آن‌ها به انتشار محتوای پیامک پرداخت.

در بررسی جزئیات وب سرویس ارسال پیامک باید بگوییم که این سرویس کاربردی به‌عنوان درگاه و رابطی بین یک سایت یا سایر نرم افزارهای ذکر شده با سرور پنل پیامک محسوب می‌شود و می‌تواند به‌راحتی و به‌شکلی خودکار تمام روند ارسال و دریافت اس ام اس را برای کسب و کارها مدیریت کند. وب سرویس پیام کوتاه به‌طور کلی به‌شکل یک دروازه اس ام اس است که به‌لطف کدهای (HTTP)، مدیریت ارسال و دریافت پیامک را از طریق یک پروتکل اینترنتی، بدون دخالت انسان و به‌صورت همزمان امکان‌پذیر می‌کند.

وب سرویس پیام کوتاه چه مزایایی دارد؟

وب سرویس پیام کوتاه بهترین عملکرد را برای مشاغل تجاری دارد و به‌عنوان یک رابط اختصاصی با کاربری ساده و البته با اهداف مختلفی مانند پیشنهادات تبلیغاتی، ارسال پیامک‌های یادآوری انبوه، اشاره به برنامه‌های وفاداری و موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنل حرفه‌ای را می‌توان به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی از طریق تلفن همراه دانست که در کنار ساده بودن، مدرن و کاربردی است و می‌تواند در عرض زمان کوتاهی به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کند.

دانستن جزئیات بیشتر وب سرویس ارسال پیامک کمک می‌کند تا بتوانید استفاده بهینه‌تری از این قابلیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی داشته باشید. برای مثال یکی از پنل‌های موجود، وب سرویس ارسال پیامک ایده پردازان است که می‌توانید به‌کمک آن از مزایای زیر بهره‌مند شوید.

پلتفرم نرم افزاری قدرتمند

وب سرویس‌ ارسال پیامک ایده پردازان به‌گونه‌ای طراحی و قابلیت‌های آن توسعه داده شده است که می‌توانید به‌کمک آن از تمام ویژگی‌های مورد انتظار برخوردار شوید. یک سرویس (API SMS) به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاهی بتوانید کنترل کاملی بر ارسال پیامک خود داشته باشید. این مدیریت می‌تواند بر اساس موارد متعددی از جمله تاریخ، تعداد ارسال پیامک و دفترچه تلفن موجود به منظور تعیین آدرس گیرنده انجام شود. در یک وب سرویس ارسال پیامک شما می‌توانید موارد مختلف مانند تأییدیه دریافت پیامک، نوع پیامک ارسالی، هدف کمپین و پاسخ‌ها را مدیریت کنید و با شخصی‌سازی آن‌ها در جهت رشد و توسعه برند خود قدم بردارید.

زیرساختی با دسترسی بالا

به‌لطف اتصالات قوی به‌کار گرفته شده در سرورهای وب سرویس ایده پردازان شما می‌توانید به‌راحتی به حجم انبوهی از مخاطبین در سراسر کشور اس ام اس ارسال کنید و به‌صورت همزمان روند انجام آن‌ها را مدیریت کنید. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید در لحظه به حجم بالایی از افراد دسترسی داشته باشید، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و البته از بیشترین قابلیت تحویل پیامک سود ببرید.

وب سرویس ایده پردازان با نظارت بر کل مسیر و روند ارسال پیامک از طریق اپراتورهای مختلف به بیشترین سطح دسترسی به مخاطبین مجهز است و می‌تواند با پردازش کدها و اعلان‌های مختلف، قابلیت مدیریت پیام‌های کوتاه ارسالی را فراهم کند. از طرف دیگر، یک وب سرویس ارسال پیامک حرفه ای به شما کمک می‌کند تا به‌صورت مداوم یعنی در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز از ویژگی‌های آن بهره مند شوید و به اعلان‌ها و اطلاعات مشتریان برای ارسال پیام کوتاه مورد نظر خود در هر زمانی دسترسی داشته باشید.

ادغام نرم افزارهای مختلف

ادغام نرم افزارهای مختلف

همان‌طور که در توضیحات مربوط به تعریف وب سرویس ارسال پیامک اشاره کردیم، با کمک چنین پنلی می‌توانید به‌راحتی پلتفرم‌های نرم افزاری مختلف را با یکدیگر ادغام کنید. با این ویژگی به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانید از طریق هر وب سایت یا نرم افزاری مانند یک برنامه حسابداری متصل به درگاه وب سرویس، پیامک‌های خود را در جهت اهداف نرم افزاری مورد نظر ارسال، دریافت و مدیریت کنید.

کاهش مداخلات انسانی

اغلب روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی به‌صورت صد در صدی به مداخلات انسانی متکی هستند که این می‌تواند یک نقطه ضعف بزرگ برای این قبیل روش‌ها محسوب شود. ضمن این‌که بسیاری از این شیوه‌ها به دلیل تکیه بر توانمندی‌های انسانی قدیمی به‌نظر می‌رسند، زیرا درصد خطا و همچنین هزینه‌های موجود را افزایش می‌دهند. اما وب سرویس پیامکی به‌دلیل خودکار بودن و عدم نیاز به مداخله انسانی، به‌راحتی تراکنش‌های مختلف را تحت نظر داشته و میزان خطاهای معمول را کاهش می‌دهد. بنابراین منابع در چنین پنلی بهتر مصرف می‌شوند.

مجهز کردن سایت یا پلتفرم به سامانه پیامکی

اگر صاحب یک برند، کسب و کار یا فعالیت تجاری هستید، می‌توانید به‌راحتی قابلیت‌های شرکت خود را توسعه دهید. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، قادر هستید که با اتصال فروشگاه خود به یک وب سرویس پیامکی، به‌شکل حرفه‌ای‌تری عمل کنید و البته نحوه ارتباط با کاربران و خریداران خود را بهتر مدیریت کنید.

بنابراین بسته به نیاز شرکت خود می‌توانید این سرویس را به هر پلتفرمی متصل کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که تجارت شما هر چقدر مجهزتر باشید، می‌توانید یک گام از سایر رقبا جلوتر باشید که این مسئله به رشد شما و پیشی گرفتن از آن‌ها کمک زیادی می‌کند. با این تعاریف یک وب سرویس به شما کمک می‌کند تا ارتباطی هوشمند و البته دوطرفه با مشتریان خود داشته باشید.

یک وب سرویس ارسال پیامک چگونه کار می‌کند؟

یک وب سرویس ارسال پیامک می‌تواند از طریق ویژگی‌های خود اپراتورهای مخابراتی را به اینترنت متصل کند و به‌کمک پلتفرم‌های واسطه پیامک‌های ارسالی را به‌صورت خودکار مدیریت کند. شما بعد از نصب و راه‌اندازی این سرویس می‌توانید با استفاده از آموزش ارائه شده، درخواست خود را برای ارسال اس ام اس به وب سرویس اعلام کنید. در مرحله بعد این درخواست شما به اپراتور مخابراتی مورد نظر ارسال و هدایت خواهد شد و در نهایت با مخاطبان شما به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

از سوی دیگر مخابرات می‌تواند پیامک‌های دریافتی از سوی مخاطبین را به همین شیوه به پنل وب سرویس شما ارسال کند. البته به یاد داشته باشید که چه در یک وب سرویس ارسال پیامک و چه در هر سامانه پیامکی دیگری، شما برای ارسال اس ام اس باید مجوز لازم از سوی کاربر را داشته باشید.

وب سرویس ارسال پیامک چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که در جزئیات بیشتر وب سرویس ارسال پیامک گفتیم، چنین پنلی بهترین راهکار برای ایجاد ارتباط دو طرفه با مشتریان محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طریق این برنامه به‌راحتی پیام‌های کوتاه خود را بر اساس نیاز برند و برنامه‌های بازاریابی خود سفارشی‌سازی کنید و از آن برای ارسال پیامک‌های انبوه بهره ببرید. از موارد استفاده وب سرویس ارسال پیامک می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم.

ارسال رمزهای یکبار مصرف (OTP)

ارسال رمزهای یکبار مصرف (OTP)

یکی از کاربردی‌ترین موارد استفاده وب سرویس ارسال پیامک این است که به‌کمک آن نسبت به ارسال پیامک‌های رمز یکبار اقدام مصرف کنید. این ویژگی در زمان ثبت نام کاربر یا خرید او از سایت شما بسیار کاربردی خواهد بود. این ویژگی باعث می‌شود که عملکرد تجارت شما از نگاه مشتری حرفه‌ای به‌نظر برسد و تمایل او برای کار با برند شما بیشتر شود. همچنین این سرویس برای شما امکان احراز هویت مشتریان را فراهم می‌کند. با این کار می‌توانید امنیت حساب آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف افزایش دهید.

تأیید قرار ملاقات یا رزرو

از دیگر موارد استفاده وب سرویس ارسال پیامک می‌توانیم به امکان ثبت قرار ملاقات اشاره کنیم. در بسیاری از مواقع شما می‌توانید از یک وب سرویس پیام کوتاه برای اطلاع مشتری از قرار ملاقات یا رزرو یک نوبت استفاده کنید. برای مثال با اتصال این سیستم به یک پلتفرم دیگر امکان ایجاد قرار ملاقات سیستمی و ارسال زمان آن به مشتری امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال اعلان‌های ردیابی محموله

بسیاری از شرکت‌ها به کار فروش محصولات مختلف مشغول هستند که در عین حال باید با به‌روزرسانی توانمندی‌های شرکت خود در جهت رضایت مشتریان گام بردارند. یکی از مواردی که بسیار رقابتی است و باعث جلب توجه مشتری می‌شود، امکان ردیابی ارسال محموله پس از ثبت سفارش آن است. شما به‌کمک یک وب سرویس ارسال پیامک می‌توانید به‌راحتی اعلان‌های ردیابی محموله را برای مشتریان خود ارسال و رضایت آن‌ها را جلب کنید.

ترویج فروش یا ارائه تخفیف

از دیگر کاربردهای وب سرویس ارسال پیامک می‌توانیم به امکان بازاریابی و فروش بیشتر اشاره کنیم. شما به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید ارتباط مستقیمی با مشتریان بالقوه و بالفعل خود داشته باشید. برای مثال از طریق ارسال پیام کوتاه، آن‌ها را از رسیدن بارهای جدید، طرح‌های تشویقی یا تخفیفی آگاه کنید. همچنین این سرویس راهکاری حرفه‌ای و مدرن برای ارتباط با مشتریان همیشگی از طریق ثبت نام آن‌ها در باشگاه مشتریان شما محسوب می‌شود.

ارتباط با کارکنان

یکی از موارد استفاده وب سرویس ارسال پیامک خصوصاً برای شرکت‌هایی که زیرمجموعه‌های گسترده و کارکنان زیادی دارند، ارتباط آن‌ها با افرادی است که به‌نحوی با کار در مجموعه در ارتباط هستند. شما می‌توانید از طریق یک وب سرویس، کارکنان خود را از موارد مهم مختلف مانند زمان پرداخت حقوق، اخراج یا استخدام، ارائه بن، برگزاری جشن‌ها، ارائه اخبار شرکت و به‌طور کلی از وضعیت موجود شرکت باخبر کنید.

استفاده در برنامه‌های آموزشی

با بررسی جزئیات بیشتر وب سرویس ارسال پیامک درک می‌کنیم که می‌توان از این پنل برای فعالیت‌های آموزشی هم بیشترین استفاده را برد. این سرویس امکان ارسال پیامک برای ارتباط دو سویه بین والدین یا دانش‌آموزان آن‌ها را با مجموعه آموزشی فراهم می‌کند. از این طریق رصد عملکرد دانش‌آموز مانند ریز نمرات، اعلام زمان برگزاری کلاس‌ها، ارسال اطلاعیه‌های مختلف و مواردی از این دست را فراهم می‌کند.

کاربردهای حسابداری

از دیگر موارد استفاده وب سرویس ارسال پیامک می‌توانیم به کاربرد آن در برنامه‌های حسابداری اشاره کنیم. با این برنامه می‌توانید به‌راحتی فاکتورهای خود را برای مشتریان ارسال کنید یا آن‌ها را از سررسید چک‌ها یا بدهی‌ها باخبر کنید.

علاوه بر کاربردهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، وب سرویس ارسال پیامک انبوه می‌تواند برای مواردی همچون افزایش امنیت، انبارداری بهتر، رصد وضعیت، برگزاری مسابقات، سیستم‌های پاسخگویی و برگزاری انواع نظرسنجی استفاده شود. به‌طور کلی وب سرویس پیامکی بهترین راه برای بازاریابی و ایجاد ارتباط دوطرفه با مشتریان و مخاطبان هدف در کسب وکارهای مختلف محسوب می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*