آریزو 5 EV

آریزو 5 EV ، اولین ماشین برقی ایران پلاک شد

آریزو 5 EV به‌عنوان اولین ماشین برقی ایران توانست پلاک ملی دریافت کند. در ادامه با مشخصات و امکانات Arrizo 5 EV آشنا خواهیم شد.

تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که خودرو چری آریزو 5 برقی توانسته پلاک ملی دریافت کند و به اولین خودرو برقی پلاک شده در ایران تبدیل شود. البته مدیران خودرو قصد دارد این خودرو برقی را با تعرفه دولتی 1 میلیارد تومان به ناوگان تاکسیرانی واگذار کند؛ زیرا قیمت آن برای مشتریان عادی به حدود 2 میلیارد تومان خواهد رسید.

مشخصات آریزو 5 EV

آریزو 5 EV

چری آریزو ۵ برقی از یک موتور برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

آریزو 5 EV

برای این خودرو ظرفیت باتری 53.6 کیلووات‌ساعتی در نظر گرفته شده که با یک بار شارژ می‌توان مسافت حدود 500 کیلومتر را طی کرد. البته در حالت عملیاتی، میزان پیمایش این خودرو در شرایط مناسب به حدود 401 کیلومتر خواهد رسید. همچنین باتری‌های این خودرو ظرف مدت 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ خواهند شد.

آریزو 5 EV

آریزو 5 EV همانند آریزو 5 برقی از امکانات متعددی چون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین دنده عقب داینامیک، 6 کیسه هوای ایمنی به‌همراه قابلیت‌های ویژه نسخه برقی نظیر بازیافت انرژی بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*