ایلان ماسک ثروتمندترین انسان جهان

ایلان ماسک 2 روز توییت نزد و ساکت ماند، دوباره ثروتمندترین انسان در جهان شد

ایلان ماسک موفق شد بار دیگر عنوان ثروتمندترین انسان جهان را از برنارد آرنو فرانسوی پس بگیرد. ثروت ماسک حدود 192 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

با وجود این که ارزش توییتر اکنون به یک سوم مقداری رسیده که ایلان ماسک برای خرید آن پرداخت کرده، این میلیاردر عرصه تکنولوژی توانسته بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد کره زمین را از آن خود کند.

بر اساس شاخص شناخت میلیاردرهای بلومبرگ، میزان ثروت ایلان ماسک اکنون به 192 میلیارد دلار رسیده که او را بالاتر از برنارد آرنو، مدیر عامل کمپانی LVMH با ارزش 187 میلیارد دلار قرار می‌دهد.

طبق گزارش CNN Business، ایلان ماسک و برنارد آرنو مدت‌هاست که در جدال برای کسب عنوان ثروتمندترین انسان جهان هستند و این عنوان چندین ماه است که بین این دو نفر در حال چرخش است.

در ماه آوریل، ثروت آرنو برابر با 200 میلیارد دلار برآورده شده بود. با این وجود، کاهش ارزش سهام کمپانی LVMH باعث شد که او فعلا پایین‌تراز مالک و موسس تسلا در رده دوم قروتمندترین افراد دنیا قرار گیرد.

همچنین جف بزوس، موسس و رییس اجرایی هیئت مدیریه آمازون نیز با ثروت 144 میلیارد دلاری در رده سوم این لیست ایستاد.

ثروت Elon Musk

به ادعای بلومبرگ، تسلا مهم‌ترین منبع ثروت ایلان ماسک است؛ به‌طوری که 83.8 میلیارد دلار از ثروت این میلیاردر در این کمپانی ساخت خودروهای برقی نهفته است.

همچنین در رده‌های بعدی شرکت‌های مهم ایلان ماسک نیز اسپیس ایکس و توییتر هستند که به ترتیب 48.4 میلیارد دلار و 8.08 میلیار دلار از ثروت او را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر، کمپانی Boring Company که وظیفه ساخت ادوات جذاب و هیجان‌انگیز را بر عهده دارد نیز منبع تامین 3.3 میلیارد دلار از ثروت ماسک است.

ایلان ماسک چگونه دوباره ثروتمندترین انسان جهان شد؟

توییتر Elon Musk

عنوان ثروتمندترین فرد کره زمین در شرایطی نصیب مدیر عامل سابق توییتر شد که از زمان آخرین توییت او حدود 48 ساعت می‌گذرد! این اتفاق بار دیگر بر این امر تاکید می‌کند که ماسک در صورتی که دهانش را ببندد، یکی از ارزشمندترین افراد زمین به شمار خواهد رفت!

بد نیست بدانید که این نخستین بار است که ماسک به مدت دو روز هیچ توییتی ارسال نمی‌کند! بلومبرگ گزارش داده که تا پیش از روز 29 می که این میلیاردر جوان به کشور چین سفر کرد، او هر روز حداقل یک توییت را ارسال می‌کرده است.

جالب است بدانید که شبکه توییتر در چین غیرقابل دسترسی است و ماسک نیز به دلیل دیدارهای مهمی که با مقامات این کشور خواهد داشت، قصد ندارد با استفاده از وی پی ان به فعالیت در توییتر بپردازد.

آخرین باری که ایلان ماسک مدتی از توییتر دور بود، ماه ژوئن سال 2022 بود؛ زمانی که بحث‌های خرید این شبکه اجتماعی توسط او به اوج خود رسیده بود.

ایلان ماسک در ماه آوریل 2022 در توافقی با مسئولان وقت توییتر، این شبکه را به‌طور کامل خریداری کرد. با این حال طی ماه‌های پس از عقد این قرارداد، اتفاقات عجیبی رخ داد که باعث شد ماسک در تصمیم خود برای خرید توییتر تجدید نظر کند.

ایلان ماسک ثروتمندترین انسان جهان

با این وجود او سرانجام در ماه نوامبر سال گذشته، رسما مالک توییتر شد. البته وضع این شبکه اجتماعی آن‌طور که او انتظار داشت پیش نرفت تا شایعاتی در خصوص  تصمیم او مبنی بر استعفا از مدیرعاملی آن مطرح شوند.

او سرانجام چندی پیش لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید کمپانی توییتر منصوب کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*