شبکه سراسری خیرات نان

آشنایی با شبکه سراسری خیرات نان؛ لذت کمک به هم‌نوع، حتی با یک قرص نان

در این مطلب قصد داریم با شبکه سراسری خیرات نان متعلق به بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور آشنا شویم و اهداف این موسسه خیرخواهانه را بررسی کنیم.

بیش از 9 سال پیش بود که بنیاد وفاق سبز علوی کشور، اجرای طرح نان کریم اهل بیت را آغاز کرد. پس از حدود یک دهه اجرای این طرح خیرخواهانه، اکنون شاهد اعتماد بیشتر خیرین و حمایت بیشتر از این طرح هستیم؛ تا جایی که موسسه‌ها و نهادهای دیگری نیز از طرح مذکور الگوبرداری کردند. حالا پس از نزدیک به یک دهه، بنیاد وفاق سبز علوی کشور در سال 1401 موسسه‌ای با نام شبکه سراسری خیرات نان را تاسیس کرده تا هیچ سفره‌ای بی‌نان نماند.

شبکه سراسری خیرات نان با هدف ترویج خیرات نان در سراسر کشور تاسیس شده است. این شبکه امکان کمک‌رسانی سریع و راحت را برای خیرین و نیکوکاران ایجاد می‌کند و به نیازمندان نیز کمک می‌کند تا بتوانند در سریع‌ترین و آبرومندانه‌ترین طریق، نان مورد نیاز خود را تامین کنند. این شبکه همچنین ارتباط مسنجم و قوی بین نهادهای مرتبط با نان و نانوایان ایجاد می‌کند.

اهداف شبکه سراسری خیرات نان

  • ترویج نعضت خیرات نان در سطح جامعه
  • ایجاد انگیزه و رقابت خیرات نان در بین اتحادیه سراسر کشور
  • حضور جهادی و تدارک اردوهای جهادی با کمک اتحادیه‌های سراسر کشور
  • هدفمند کردن کمک خیرین به نیازمندان واقعی با حفظ آبرو و تکریم شان ایشان
  • پیگیری امور صنفی نانوایان و مساعدت به آنها از طریق شرکت آرد و نان و وزارت جهاد سازندگی و وزارت صمت
  • برگزاری نشست‌های تخصصی با اتحادیه‌ها و برگزاری همایش به‌منظور تقدیر از نانوایان نمونه
  • ایجاد رهبری واحد در بحث خیرات نان و جلوگیری از فرایندهای تکراری و غیر لازم
  • افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی نهادها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع آرد و نان
  • تقسیم کار و تعیین نقش میان نهادهای مرتبط با نان در توسعه این طرح معنوی و حذف تداخل کاری نحوه کمک به نیازمندان نان شب از طریق شبکه

گفتنی است تفاهم‌نامه‌ای بین بانک شهر و شبکه سراسری نان منعقد شده که به‌واسطه آن، کارت‌های بانکی شاپرک جهت تامین حداقل قوت روزانه نیازمندان و تامین نان این عزیزان، در اختیار ایشان قرار می‌گیرد و این بزرگواران می‌توانند با حفظ شان و تکریم منزلت، از نزدیک‌ترین نانوایی محل سکونت خود نان مورد نیازشان را تامین کنند. این کارت‌ها به‌صورت ماهانه با توجه به تعداد اعضای خانوار در مبلغ مشخصی شارژ شده و به سرپرست خانوار تحویل داده می‌شود.

در حال حاضر این طرح در سراسر کشور و در تمام استان‌ها اجرا می‌شود و خیرین محترم نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. بانک شهر، اتحادیه نانوایان سراسر کشور، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، صداوسیما، کمیته امداد امام خمینی، آسان پرداخت و بانک سپه از حامیان شبکه سراسری خیرات نان متعلق به بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا جای تاسف داره نه لذت

    کشوری با این همه ثروت ، روی اقیانوسی از ثروت شناوریم بعد نوشته لذت دادن نان

    درد ما نان نیست دندان هست جناب

  2. جای تأسف داره کشور به این ثروتمندی با این همه منابع باید مردم به همدیگه کمک کنن .تعداد زیاد همچین خیریه هایی خودش گواه این حرف بنده است