آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

آئودی RSQ8 منصوری؛ شاسی بلند لوکس با طراحی اسپرت و قدرت حدود 800 اسب بخار

منصوری از نسخه ویژه آئودی RSQ8 با قدرت 800 اسب بخار و طراحی اسپرت پرده برداشت. در ادامه شاهد مشخصات آر اس کیو 8 تیونینگ Mansory باشید.

شرکت تیونینگ معروف منصوری عمدتاً به تیونینگ محصولات برندهایی نظیر مرسدس بنز، بنتلی، رولز رویس، فراری و بی ام و شهرت دارد. مرسدس بنز جی کلاس کوپه، رولز رویس فانتوم، مرسدس بنز S کلاس میباخ جدید، بنتلی بنتایگا و فراری SF90 تیونینگ منصوری هم فقط برخی از پروژه‌های اخیر منصوری از این برندهای مطرح بر شمرده می‌شوند. با این حال، منصوری سابقه آنچنانی با محصولات آئودی ندارد و در واقع اولین محصول او مبتنی بر یک خودرو آئودی، RS6 Avant از سال 2020 بود. حالا منصوری دوباره به سراغ ساخته‌ای از آئودی رفته و شاسی بلند RSQ8 را از لحاظ طراحی و قوای محرکه ارتقا بخشیده است.

جزئیات شاسی بلند آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

نمای جلو آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

اول از همه، نمای بیرونی آئودی RSQ8 منصوری دستخوش تغییرات محسوسی شده است. در نمای بیرونی این خودرو ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در دو گوشه سپر جلو و دیفیوزر برجسته فیبر کربنی به‌چشم می‌خورد. کاپوت هم پرجزئیات‌تر شده و ضمن این، در آن فیبر کربن به‌کار رفته است. حالا هم که صحبت از فیبر کربن به‌میان آمد، باید اشاره کرد که خود منصوری همه این اجزای فیبر کربنی را ساخته و آماده کرده است. نهایتاً رنگ‌بندی اصلی سبز با المان‌های زردرنگ در قسمت‌های مختلف مثل کالیپرهای ترمز، سپرها و رینگ‌ها توجه را به خود جلب می‌کنند.

همین تریم فیبر کربن با المان‌های زردرنگ در فضای داخلی آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری هم حضور پررنگی دارند. با نگاهی به تصاویر کابین این اس یو وی آلمانی که در صفحه رسمی منصوری در اینستاگرام منتشر شده است، می‌توان حجم زیاد فیبر کربن در فرمان، داشبورد، کنسول مرکزی، دسته دنده و… را به‌وضوح مشاهده کرد. ضمناً تریم زردرنگ روی فرمان، دسته دنده و… جلوه‌ای هرچه هیجان‌انگیزتر و همچنین اسپرت‌تر به فضای داخلی بخشیده‌اند که احتمالاً به همین زودی‌ها حوصله سرنشینان را سر نمی‌برد.

نمای عقب آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

همان‌طور که گفته شد، منصوری پیشرانه 4 لیتری V8 آئودی RSQ8 را بی‌نصیب نگذاشته است. در این شاسی بلند آلمانی سیستم اگزوز جدید، ساخته شده داخل شرکت منصوری پیاده‌سازی شده و واحد فرمان موتور یا ECU هم بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این‌ها، تغییرات و اصلاحات جزئی‌ دیگری در این اس یو وی پیدا می‌شود. دست آخر، پیشرانه آئودی RSQ8 با تیونینگ منصوری می‌تواند 780 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند و حداکثر سرعت آن به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب‌گیری این محصول منصوری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با این پیشرانه هم تنها 3.3 ثانیه زمان می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وجدانا یه جوری می گی تیونر ایرانی ، و شاهکار تیونر ایرانی ، آدم احساس می‌کنه که این شرکت تو ایران‌خودرو مستقره!
    بابا این بنده خدا فقط یک ایرانی هست … هیچ ربطی به ایران نداره و در کشور دیگه این شاهکارها رو خلق می‌کنه!

  2. کادیلاکتونم جلوشو از این ورداشتین؟ XD