سانگ یانگ تیوولی جدید نورا موتور

تیوولی 2023 فیس لیفت؛ 2 دیفرانسیل کره‌ای، مهمان جدید ایران با ظاهر رنجرور است + ویدیو

سانگ یانگ تیوولی مدل 2023 فیس لیفت که در کشور کره به اسم مدل 2024 شناخته می‌شود، جدیدترین عضو برند KG Mobility است که دوست دارد تا ظاهر خود را شبیه به رنجروور کند. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت SsangYong Tivoli 2024 facelift نگاهی می‌اندازیم و احتمال واردات آن به ایران را بررسی می‌کنیم.

کراس اوورهای چینی، بازار خودرو ایران را قرق کرده‌اند و به تازه واردهای کره‌ای مانند محصولات کوشا خودرو، اجازه عرض اندام نمی‌دهند. در این گیر و دار، یک جنگجوی تازه نفس کره‌ای، به میدان آمده است که سلیقه ایرانی‌ها را خوب می‌شناسد و شاید نفس چینی‌ها را هم بگیرد. سانگ یانگ تیوولی مدل 2024 (یا همان فیس لیفت 2023) دقیقا قصد دارد تا چنین کاری را انجام دهد. اما آیا وارد ایران می‌شود؟ اگر بله، با چه مشخصات و قیمتی؟ چه آپشن‌هایی دارد و توسط کدام شرکت وارد می‌شود؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه سانگ یانگ تیوولی 2024

شرکت نورا موتور با معرفی کراس اوور تورس، دوباره پای سانگ یانگ را به ایران باز کرد. سانگ یانگ تیوولی 2023 فیس لیفت هم دقیقا مثل برادر بزرگ‌تر خود یعنی تورس، سعی دارد تا شبیه رنجرور شود. همچنین با معرفی دو موتور 1.5T و 1.6 لیتری تنفس طبیعی، هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. قیمت این خودرو از 13 هزار دلار شروع می‌شود که ترس را به اندام چینی‌ها می‌اندازد.

ابعاد، طراحی ظاهری و تفاوت نسبت به نسل قبلی

سانگ یانگ تیوولی جدید نورا موتور

همانطور که در نگاه اول متوجه شدید، این خودرو دوست دارد تا شبیه به رنجرور باشد، اما خیلی کوچک‌تر. این موضوع از فرم چراغ‌های جلویی، ظاهر مکعبی شکل و طراحی درشت در نمای عقبی، کاملا واضح است.

همچنین ابعاد سانگ یانگ تیوولی مدل 2024 به 4225 میلی متر طول، 1810 میلی متر عرض و 1520 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورها هم تقریبا 2600 میلی متر است. اگر قصد مقایسه داشته باشیم، می‌توان گفت که ام وی ام ایکس 55 پرو از نظر قد و هیکل، نزدیک‌ترین رقیب این خودرو در ایران خواهد بود.

تیوولی 2023 فیس لیفت

 

در نمای جلویی، چرا‌غ‌های LED با دی لایت ابرویی را داریم و همچنین سعی شده تا فرم جلو پنجره تا جای ممکن، یکدست باشد. چراغ‌ها، هواکش کاپوت، زیر سپر و به صورت کلی فرم جلو پنجره‌ی تیوولی 2023 فیس لیفت، از مهم‌ترین تفاوت‌های این نسخه با تیوولی حاضر در ایران است.

سانگ یانگ تیوولی جدید نورا موتور

نمای کناری به رینگ‌های 18 اینچی محدود می‌شود که با دو رنگ مشکی و آلومینیومی قابل سفارش است و ستون‌های دو رنگ و ریل‌های سقفی هم در این قسمت دیده می‌شوند. همچنین تزئینات کرومی و فلاپ‌های گلگیر و رکاب را فراموش نکنید.

سانگ یانگ تیوولی جدید نورا موتور

نمای عقبی شاید شما را به یاد نیسان پاترول مدل 2023 بیندازد. از حق نگذریم، این قسمت فوق العاده درشت طراحی شده و حس قدرت و اطمینان را به راننده القا می‌کند. اگر خلاصه بگوییم، نمای عقبی تیوولی 2023 فیس لیفت فرق خاصی با مدل‌های قبلی ندارد و چیز جدیدی را ارائه نمی‌کند. البته در نسخه 1.5 لیتری توربو شارژ، سر اگزوزها به وسط سپر منتقل شده‌اند.

طراحی کابین و داشبورد تیوولی مدل 2024

تیوولی 2023 فیس لیفت

اتاق و داشبورد سانگ یانگ تیوولی مدل 2023 فیس لیفت، از یک خودرو مدرن اما ارزان قیمت خبر می‌دهد. در این قسمت می‌توانید یک مولتی مدیای لمسی با ابعاد 10.25 اینچی را پیدا کنید که شاید شبیه به محصولات پرچمدار چینی نباشد اما کار شما را راه می‌اندازد. غربیلک فرمان هم D کات نیست و پدال شیفتر هم ندارد اما خوشبختانه از کلاستر دیجیتال 8 اینچی بهره می‌برد که جای شکر دارد.

تیوولی 2023 فیس لیفت

به طور کلی در داخل کابین سعی شده تا با استفاده از ترکیب رنگ مشکی، دوخت قرمز و نورپردازی داخلی، فضای یکنواخت اتاق از بین برود و راننده حس کند که داخل یک ماشین اسپرت نشسته است. روی داشبورد تیوولی 2023 فیس لیفت هم حسابی شلوغ است و می‌توانید دکمه‌های لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، گرم کن صندلی، دکمه ESP و انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی را پیدا کنید.

کلید اتوهلد، و انتخاب حالت دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل هم به همراه پورت USB در این قسمت قرار دارد. همچنین کمی پایین‌تر، پد شارژر وایرلس و شارژر فندکی را پیدا خواهید کرد. تنظیم صندلی‌های ردیف جلو هم برقی و 6 حالته خواهد بود و بنا به نظر خریدار، می‌تواند روکش پارچه‌ای یا چرم مصنوعی را برای صندلی‌ها انتخاب کند. رنگ‌های نارنجی، خاکستری دو رنگ و مشکی هم در کنار 7 ایربگ همراه شما هستند.

مشخصات فنی و آپشن‌های سانگ یانگ تیوولی 2023 فیس لیفت

تیوولی 2023 فیس لیفت

خوشبختانه یا متاسفانه، تیوولی 2023 فیس لیفت فعلا مدل برقی یا هیبریدی و پلاگین هیبریدی ندارد و تمام موتورهای آن، بنزینی هستند. نسخه استاندارد سانگ یانگ تیوولی مدل 2024 از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند 124 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

تیوولی 2023 فیس لیفت

مدل پرچمدار تیوولی 2023 فیس لیفت این موتور را کنار می‌زند و یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری از نوع e-DGi را حمل می‌کند که حدود 161 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را تحویل می‌دهد. هر دو نسخه به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته آیسین ژاپن متصل شده‌اند اما فقط مدل 1.5 لیتری توربو شارژ است که قابلیت رانندگی 4WD دارد. این ترکیب را قبلا در سانگ یانگ تورس نورا موتور هم دیده بودیم.

در ادامه به لیست آپشن‌ها و امکانات تیوولی 2023 فیس لیفت می‌رسیم که تمام آن‌ها، می‌توانند در نسخه وارداتی به ایران هم حضور داشته باشند:

  • کروز کنترل
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • سیستم چراغ تمام LED با دی لایت و اتولایت
  • سیستم کنترل کشش و پایداری
  • ترمز EBD و ABS
  • قابلیت رانندگی 4WD (فقط مخصوص موتور 1.5 لیتری توربو شارژ)
  • 7 ایربگ
  • صندلی برقی راننده و شاگرد با گرمکن
  • پورت شارژ USB و فندکی
  • شارژر وایرلس
  • سانروف برقی
  • تودوزی چرم مصنوعی و روکش پارچه‌ای یا چرم مصنوعی برای صندلی‌ها
  • دستیار باقی ماندن بین خطوط
  • صندوق پران برقی
  • دوربین 360 درجه
  • رادار نقطه کور
  • اتوهلد و ترمز پارک دستی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دکمه‌های لمسی
  • مولتی مدیای لمسی 10.25 اینچی
  • کلاستر 8 اینچی
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد لاستیک‌ها

قیمت سانگ یانگ تیوولی 2023 فیس لیفت و شرکت وارد کننده به ایران

سانگ یانگ تیوولی جدید نورا موتور

قیمت تیوولی فیس لیفت مدل 2023 در کره جنوبی، از 13 هزار دلار شروع می‌شود که به نظر می‌رسد با این قیمت، کره‌ای‌ها به مال خود آتش زده‌اند. شرکت نورا موتور و رامک خودرو، فعلا عاملیت واردات خودروهای سانگ یانگ را بر عهده دارند و اگر این خودرو هم به کشور بیاید، احتمال می‌دهیم که قیمت سانگ یانگ تیوولی مدل 2024 در ایران از 1 میلیارد و 700 میلیون تومان شروع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نگو رامک خودرو بگو دزد خودرو
    سال ۹۶ماشین ثبت نام کردم هنوز ماشین در کار نیست
    حالا با وقاحت تمام اومده دوباره سر چند هزار نفر دیگه رو کلاه بزاره
    این شرکت رامک و نورا یکی اند
    نورا رو زدن که ما رو دور بزنن و برای کلاهبرداری جدید
    با اسم جدید
    رامک خودرو چند هزار تا پرونده داره توی قوه قضاییه
    خیلیارو بیچاره کرده

  2. خدا نگذره از رامک خودرو اون همایونی نسب دزد وهمه اونایی که باهاش همدستن الهی پولایی که دزدیده ودلار دولتی گرفته وماشین وارد کرده وبعد به ما نداده از سلولهای بدنشون بزنه بیرون ما هم به یه امیدی ماشین نوشتیم سال ۹۷ و۹۶ ولی هنوز بعد از کلی دوندگی وشکایت به نتیجه نرسیدیم تازه اسم جدید هم برای خودش گذاشته تا سرپوشی باشه برای دزدیهاش هر کسی برای پولش زحمت کشیده بود بنده فروردین ۹۷ ۶۰میلیون دادم ثبت نام کردم اون موقع ۵۰تا حداقل سکه می تونستم بخرم حالا این پدر سوخته ها که ان شاالله خدا ازشون نگذره چقدر پول کارشناسی از ما گرفتن باز هم همونم ندادن حالا میگن سه برابر پولتون بعلاوه اصل پول که حود ۴۰۰تومن میشه آخه من با ۴۰۰تومن بعد ۵سال چی می تونم بخرم واقعا متاسفم برای این قوه قضائیه که جلوی این دزدا رو نمی گیره وهنوز دارن به کارشون ادامه میدن و به ریش ما می خندن تازه یه زمین داره که توقیف کردیم گفتن هر کی به اندازه سهم کارشناسیش زمین برداره که تازه اونم توی رهن بانک رفاهه که تا فک رهن نشه نمیشه قطعی زد روغن ریخته رو نذر امام زاده کردن من که نمیگذرم ازشون بابت بی تعهدیشون دزدیشون سرکار گذاشتنشون تلف شدن وقتمون از کار افتادنمون و خیلی چیزهای دیگه الهی از بند بند وجودتون دربیاد مردم از شهرستان کلی خرج میکنن میان مفتح تا ببینن کارشون چی شد یه پسره میگفت عروسیمه به پولم نیاز دارم یه خانمی می گفت من منجوق دوزی کردمو این پول درآوردم بدبخت ۱متر جا میخوابی کجا میخوای ببری ۳۰۰۰نفر رو چه جوری میخوای راضی کنی این پولارو برای ورثه ات هم بذاری روز خوش نمی بینن از دماغشون در میاد تا هستی و خدا بهت فرصت داده رضایت شاکیانتو جلب کن وگرنه وعده ما زیر پرچم سبز پیغمبر درروزیکه راه فراری نیست ولا ینفع مال ولا بنون الا اتی الله بقلب سلیم البته اگه به این چیزا اعتقاد داشته باشی یه کم به خودت میای والله احکم الحاکمین

  3. شاکبان رامک و نورا

    شرکت رامک خودرو و نورا موتور یکی هستند .تعداد کثیری شاکی داره که از سال ۹۶ به تعهدات عمل نکرده و عمده اموالش توسط قوه قضاییه توقیف .حالا چطور میخواد وارد کنه الله واعلم .خود آقای اژه ای در جریان این پرونده سنگین هست