Pangu Chat هواوی

هواوی با معرفی Pangu Chat به جنگ چت جی پی تی رفت

مدل مبتنی بر هوش مصنوعی Pangu Chat هواوی به‌منظور هوشمندسازی اهداف سازمانی و رقابت با چت جی پی تی رونمایی خواهد شد.

هواوی، غول فناوری چینی این روزها در تدارک رونمایی از چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام PanGu Chat است. این مدل چندوجهی بزرگ مقیاس که برای رقابت با چت جی پی تی ساخته شده، احتمالا طی رویداد توسعه‌دهندگان Cloud هواوی که 16 تیر ماه برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. این مدل به‌طور خاص مشتریان سازمانی در بخش‌های B2B و B2G را هدف قرار می‌دهد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی

این مدل در چارچوب موتور هوش مصنوعی MindSpore هواوی توسعه یافته و دارای 1.085 تریلیون پارامتر قابل توجه است که از جنبه مکالماتی با GPT-3.5 اوپن ای‌آی رقابت می‌کند. این ربات چت در واقع افزونه‌ای برای مدل PanGu هواوی است که در سال 2021 معرفی شد و طی سال 2022 به نسخه 2.0 ارتقا یافت.

مدل PanGu NLP از معماری رمزگشا استفاده می‌کند که قابلیت‌ درک و تولید محتوا را به‌همراه سازگاری حداکثری با سیستم‌های مختلف به ارمغان می‌‌آورد. این چت بات با حداقل داده و پارامترهای قابل یادگیری به‌خوبی قابل تنظیم است و برای استقرار سریع در برنامه‌هایی مانند تجزیه و تحلیل افکار عمومی و بازاریابی هوشمند کاربرد دارد.

Pangu Chat هواوی

مدل مبتنی بر هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی بزرگ‌ترین نمونه صنعتی است که از قابلیت استخراج داده بر اساس تقاضای کاربر پشتیبانی می‌کند. این ابزار با بهبود قابلیت‌های یادگیری خود در بازرسی و لجستیک هوشمند سرآمد است.

علاوه بر آن، مدل هواشناسی PanGu هواوی، قادر به پیش‌بینی آب و هوا به‌طور زنده و با دقت بالا است که آن را از روش‌های سنتی متمایز می‌کند. این ابزار از ساختارها و الگوریتم‌های نوآورانه شبکه برای کاهش خطا در پیش‌بینی مسیر طوفان استفاده می‌کند.

فرآیند آموزش مدل PanGu Chat هواوی با استفاده از حدود 2 هزار تراشه Ascend 910، طی دو ماه انجام می‌شود. هواوی هم‌چنین منابع قابل توجهی از جمله 4 هزار کارت گرافیک و هزینه‌ای بالغ بر 960 میلیون یوان (135 میلیون دلار) در طول سه سال گذشته برای پشتیبانی از توسعه این مدل سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق پیش‌بینی کارشناسان، مدل PanGu هواوی با تکیه بر قدرت محاسباتی و پتانسیل قابل توجه جایگاه خود را به‌عنوان یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرو در صنعت تثبیت خواهد کرد. هم‌چنین انتظار می‌رود توسعه اکوسیستم PanGu به‌سرعت تکمیل شود تا شرکت‌های زیر مجموعه هواوی و سایر صنایع از قابلیت‌های پیشرفته آن بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*