آپدیت MacOS 14 Sonoma

آپدیت MacOS 14 Sonoma، مک بوک شما را زیر و رو می‌کند

آپدیت MacOS 14 Sonoma با تغییراتی اساسی در مرورگر سافاری، ویجت‌ها و اسکرین‌سیورهای جدید، جانی دوباره به کامپیوترهای اپل می‌بخشد.

به‌روزرسانی جدید MacOS 14 Sonoma به‌طور رسمی طی رویداد WWDC 2023 اپل رونمایی شد. این آپدیت به‌زودی برای دستگاه‌های مک مینی، مک‌بوک و آی‌مک منتشر خواهد شد. از جمله ویژگی‌های جدید این به‌روزرسانی می‌توان به ابزارک‌ها، اسکرین‌سیورهای جدید، حالت بازی و مرورگر تغییر یافته سافاری اشاره کرد. آپدیت MacOS 14 Sonoma هم‌چنین برخی از ویژگی‌های جدید آیفون و آیپد نظیر بهبود پیام‌رسانی و ارتقای فیس‌تایم را به کامپیوترهای اپل اضافه خواهد کرد.

قابلیت‌های جدید آپدیت MacOS 14 Sonoma

آپدیت MacOS 14 Sonoma

نسخه Sonoma با طیف متنوعی از اسکرین‌سیورهای جدید مانند آنچه در سرویس اپل تی‌وی وجود دارد، همراه شده که پس از قفل شدن کامپیوتر، به‌عنوان تصویر زمینه قابل مشاهده خواهند بود. علاوه بر آن، ویجت‌ها نیز جای اعلان‌ها را در دسکتاپ گرفته‌اند و از طریق میانبرهای اختصاصی نمایش پیدا می‌کنند. بدین ترتیب اگر از طرفداران برنامه‌هایی مانند Pixelmator Pro هستید، می‌توانید آنها را به دسکتاپ MacOS خود منتقل کنید.

آپدیت MacOS Sonoma با بهره‌گیری از قدرت سخت‌افزاری سیلیکون اپل و سازگاری کامل، تجربه گیمینگ را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد. حالت بازی جدید در این نسخه بهترین نرخ فریم ممکن را از CPU و GPU دریافت می‌کند و تاخیر کنونی در ایرپادز و کنترلرهای ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد. هم‌چنین برخی از عناوین هیجان‌انگیز و محبوب نظیر Death Stranding نیز به‌زودی برای پلتفرم مک در دسترس قرار می‌گیرند.

آپدیت Sonoma برای مک او اس، یک ویژگی جدید در بخش overlay را به‌همراه دارد که برای کنفرانس‌های ویدیویی از جمله زوم بسیار کاربردی است. اما آخرین مورد، به‌روزرسانی‌های اپل برای مرورگر سافاری است که تغییراتی در بخش اشتراک‌گذاری گذرواژه‌ها و کلیدهای عبور با گروه و اضافه شدن نمایه‌های جدید برای وب‌گردی شخصی و کاری، کوکی‌ها و تاریخچه‌ها و سایر موارد را به‌دنبال دارند.

آپدیت MacOS 14 Sonoma

آپدیت MacOS 14 Sonoma تقریبا یک‌سال پس از معرفی نسخه Ventura رونمایی شده که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شد و ویژگی‌های جدید آن نظیر سیستم چندوظیفه‌ای Stage Manager و تغییرات در منوی System Preferences مورد تحسین قرار گرفت.

پیش از برگزاری رویداد WWDC 2023، شایعات چندانی در مورد به‌روزرسانی آتی پلتفرم مک او اس وجود نداشت، با این حال ویژگی‌های دریافتی نسخه Ventura زمینه مناسبی را برای بهبود در به‌روزرسانی MacOS 14 Sonoma فراهم آورده است. با فرض پایبندی اپل به زمان‌بندی مد نظر خود، احتمالا طی ماه اکتبر یا نوامبر شاهد عرضه MacOS 14 خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*