قابلیت های جدید ایرپاد اپل - Apple AirPods در کنفرانس WWDC 2023

سورپرایزهای اپل برای ایرپاد ؛ از قابلیت جدید Adaptive Audio تا تنظیم صدای شخصی

اپل در کنفرانس WWDC 2023 چندین قابلیت جدید کاربردی را برای ایرپاد معرفی کرد. در ادامه جزئیات قابلیت های تازه AirPods را مطالعه کنید.

اپل طی کنفرانس WWDC 2023 علاوه بر سیستم عامل iOS 17، مک بوک ایر 15 اینچی، پردازنده M2 اولترا و… قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را برای ایرپاد معرفی کرد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به «صوت تطبیقی» (Adaptive Audio)، «آگاهی از مکالمه» (Conversation Awareness) و تنظیم صدای شخصی اشاره کرد. در ادامه به جزئیات این قابلیت های جدید ایرپاد اپل می‌پردازیم که تجربه کاربر را هرچه کامل‌تر از قبل می‌کنند.

معرفی قابلیت های جدید ایرپاد اپل

قابلیت های جدید ایرپاد اپل - Apple AirPods در کنفرانس WWDC 2023

قابلیت Adaptive Audio که متعلق به ایرپاد پرو نسل دومی اپل است، حذف نویز فعال یا همان ANC و حالت شفافیت صدا را مبتنی بر محیط اطراف تنظیم می‌کند. بنا به گفته اپل، این قابلیت حالت شفافیت صدا و حذف نویز فعال را با توجه به شرایط محیط ادغام می‌کند تا در نهایت بهترین تجربه ممکن را برای کاربر فراهم کند. به‌لطف این قابلیت، کاربران مطمئن خواهد بود که از واضح‌ترین خروجی صدا برخوردار می‌شوند.

با قابلیت Conversation Awareness، وقتی ایرپاد شما صحبت کردن افراد را تشخیص بدهد، ضمن فعال‌سازی خودکار حالت شفافیت، صدای موسیقی را کاهش می‌دهد. پس از اینکه صدای صحبت قطع بشود، ایرپاد دوباره به‌صورت خودکار صدای موسیقی را به حالت قبل بر می‌گرداند. این تقریباً شبیه همان قابلیتی است که ایرپادهای شرکت‌هایی نظیر سونی از آن بهره می‌برند و در راحتی هرچه بیشتر کاربران اثرگذار است.

قابلیت های جدید ایرپاد اپل - Apple AirPods در کنفرانس WWDC 2023

قابلیت کاربردی دیگری که به ایرپاد پرو نسل دومی اپل اضافه می‌شود، «درجه صدای شخصی‌سازی‌شده» (Personalized Volume) نام دارد. به‌واسطه این قابلیت، ایرپاد از یادگیری ماشین برای تشخیص درجه صدای مطلوب کاربران بهره می‌گیرد. با توجه به توضیحات اپل، ایرپاد از این پس با این قابلیت توانایی ادراک شرایط محیطی و ترجیحات کاربران در طول زمان را پیدا می‌کند تا بتواند صدای مناسب برای آن‌ها را در نظر بگیرد.

اپل تعویض یا اصطلاحاً سوئیچ بین دستگاه‌ها را هم بهبود بخشیده است. پیش از این در موقعیت‌هایی ممکن بود که این عملکرد ایرپاد دچار اختلال شود. حالا کاربران باید بتوانند با سرعت بیشتر و همچنین با اتصالی پایدارتر ایرپاد خود را از دستگاهی به دستگاه دیگر متصل کنند. علاوه بر این، از این به بعد اپل این امکان را برای کاربران مهیا می‌کند تا با فشردن انگشت خود روی بخش ساقه ایرپاد یا چرخاندن چرخانه ایرپاد مکس هنگام تماس، به‌سرعت صدای خود را قطع یا وصل کنند. این قابلیت برای هر دو نسل ایرپاد پرو، نسل سوم ایرپاد و هدفون ایرپاد مکس در دسترس قرار می‌گیرد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره قابلیت های جدید ایرپاد اپل چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*