بهترین بازی PS2

5 تا از بهترین بازی های PS2 که هنوز ارزش بازی کردن دارند

امور به بررسی تعدادی از بهترین بازی های PS2 – پلی استیشن 2 می‌پردازیم که پس از گذشت سال‌ها از انتشار، همچنان می‌توانند شما را سرگرم کنند.

مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری شگفت انگیز در کنار عناوین درخور توجه ساخته شده توسط دیگر استودیوها، پلی استیشن 2 را به محبوب‌ترین کنسول تاریخ تبدیل کردند.

آن چه موفقیت تاریخی پلی استیشن 2 را هیجان‌انگیزتر می‌کند آن است که این کنسول نه نخستین محصول هم‌نسل خود و نه قدرتمندترین آن‌ها به شمار می‌رفت!

کنسول دریم کست سگا که عمر بسیار کوتاهی هم داشت، دو سال زودتر از PS2 به بازار عرضه شد و مشخصات فنی قدرتمندتری را هم ارائه می‌کرد.

از سوی دیگر، پلی استیشن 2 حتی از نظر قدرت و توان پردازشی از کنسول‌های گیم کیوب نینتندو و ایکس باکس اوریجینال مایکروسافت هم ضعیف‌تر بود.

با این حال در اختیار داشتن بیش از 4000 بازی متنوع در ژانرهای مختلف و ساخته شده توسط استودیوهای خلاق باعث شد که پلی استیشن 2 سونی به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین کنسول‌های ویدیویی تاریخ شناخته شده و تجربه‌ای منحصربفرد را در برخی عناوین ارائه کند.

کتابخانه عناوین پلی استیشن 2 دربرگیرنده بازی‌هایی است که حتی هنوز هم قابلیت تجربه کردن را داشته و می‌توانند گیم پلی سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند. به همین جهت امروز تصمیم داریم در گجت نیوز به معرفی 5 نمونه از بهترین بازی های PS2 بپردازیم که هنوز هم ارزش بازی کردن داشته و می‌توانند تجربه لذت‌بخشی ارائه دهند.

در گجت نیوز بخوانید:

چرا PS2 بهترین کنسول تاریخ است؟

این عناوین همگی از طریق قابلیت‌های سازگاری با قبل (Backwards Compatibility) یا نسخه‌های ریمسترشده HD بر روی کنسول‌های جدید سونی قابل تجربه هستند.

بهترین بازی های PS2 که هنوز هم می‌توان از تجربه آن‌ها لذت برد

God of War

گاد آف وار

مدت‌ها قبل از این که کریتوس با میدگاردی‌ها وصلت کرده و ماجراجویی‌های آشنای God of War در نسخه پلی استیشن 4 را رقم بزند، نسخه اول بازی گاد آف وار آغازگر یک سه‌گانه شد که تاثیر بسزایی در شناخته شدن نام برند پلی استیشن در دنیا داشت.

ماجراجویی کریتوس از سرزمین یونان باستان آغاز شد؛ جایی که او با یدک کشیدن عنوان بزرگترین مبارز اسپارتا قدرت‌هایی باورنکردنی را از خدایانی مثل زئوس، ایریس و آتنا دریافت کرد و چنان قوی شد که سرانجام علیه همین خدایان قیام کرد!

گیم پلی God of War در ژانر هک اند اسلش بوده و با ارائه ترکیبی از مبارزات سریع و خونین و جدل‌های نفس‌گیر چندمرحله‌ای با تعدادی از شناخته‌شده‌ترین خدایان اساطیری یونان خیلی زود توانست به یکی از برترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود.

با وجود این که نسخه‌های جدیدتر گاد آف وار به سمت گیم پلی اکشن سوم شخص هدایت شده و دوربین را روی شانه کاراکتر اصلی بازی قرار می‌دهند، اما نسخه‌های اولیه بازی از یک دوربین با زاویه ثابت بهره می‌بردند.

البته باید توجه کنید که دوربین بازی مانند عناوینی چون دیابلو به صورت ایزومتریک نیست؛ بلکه سکانس‌های پلتفرمینگ آن با دوربین پویا و جذابی که دارد، تجربه منحصربفردی ارائه داده و مانع از تکراری شدن بازی می‌شوند.

نسخه اول گاد آف وار نیز یکی از آن بازی‌هایی‌ست که حتی همین الان هم می‌تواند عنوانی سرگرم‌کننده باشد و تجربه‌ای جذاب برای ورود به این فرنچایز محبوب به شمار رود.

Final Fantasy X

بهترین بازی PS2

فرنچایز فاینال فانتزی آن قدر نسخه‌های خوب دارد که بسیاری گیمرها را در انتخاب بهترین نسخه مردد کرده است! با این حال، یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه، بدون شک Final Fantasy X است به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این سری بازی‌های شناخته می‌شود.

این بازی که یکی از بهترین بازی های PS2 و برترین عناوین نقش آفرینی تاریخ است، با استفاده از صداگذاری بسیار حرفه‌ای و کاراکترهای دوست داشتنی و عمیق، سطح جدیدی از کارگردانی هنری را برای مجموعه فاینال فانتزی به ارمغان آورد.

شما در بازی عهده‌دار نقش تایدوس (Tidus)، قهرمان شناخته شده ورزش بلیتزبال، هستید که به یک باره شاهد نابودی سرزمینش توسط نیرویی بسیار قدرتمند و ویرانگر به نام Sin است و در صدد شناخت و نابودی آن برمی‌آید.

برای این کار او سفری پرمخاطره را آغاز کرده و با همراهانی جالب در طول مسیر هم‌سفر می‌شود.

فاینال فانتزی X همچنین در پیاده‌سازی ژانر نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) هم بسیار موفق عمل کرد و توانست با ارائه یک گیم پلی نوبتی، تمامی عناصر این سبک گیم پلی مانند حمله‌های گروهی، احضار موجودات مختلف، جوایز و امتیازات منحصر به انواع متفاوت حمله و حرکات ویژه مخصوص کاراکترهای مختلف را به بهترین شکل پیاده‌سازی کند و هم گیمرهای قدیمی و هم افراد تازه‌وارد را به‌خوبی با خود همراه نماید.

همچنین سیستم کره (Sphere System) هم قابلیت جذاب و جدیدی در این بازی بود که با ارائه قابلیت ارتقای غیرخطی کاراکتر، پتانسیل‌های مختلفی برای ارتقای کاراکترها را پیش روی گیمرها قرار می‌داد.

سیستم پیشرفت بسیار خلاقانه، دنیای خاطره‌انگیز و بخش روایی بسیار جذاب، این نسخه از فرنچایز فاینال فانتزی را به یکی از خاطره‌انگیزترین عناوین پلی استیشن 2 تبدیل می‌کند که هنوز هم می‌تواند تجربه‌ای جذاب به شمار رود.

Beyond Good and Evil

بازی Beyond Good and Evil

در مقایسه با دیگر عناوین این لیست، Beyond Good and Evil عنوان کمتر شناخته‌شده‌ای‌ست که بسیاری گیمرها آن را چندان جدی نمی‌گیرند!

از سوی دیگر، یوبی سافت هم به دلیل بحران‌های مالی و نبود منابع کافی برای ساخت نسخه دوم این عنوان، ممکن است به‌طور کلی این فرنچایز را رها کرده و ساخت نسخه‌های بعدی آن را کنسل کند.

البته هیچ یک از این موارد باعث نمی‌شوند که نسخه اول این مجموعه اکشن ماجراجویی یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های تاریخ نباشد!

در این بازی شما عهده‌دار نقش جید، یک عکاس حرفه‌ای، هستید که قصد دارد تمام حیات روی سیاره Hillys را ثبت کند. با این حال در این راه او متوجه توطئه‌ها و دسیسه‌های دولتمردان و همکاری آن‌ها با متجاوزان بیگانه در راستای تبدیل کردن تمامی ساکنان این سرزمین به برده می‌شود.

دوربین جید در Beyond Good and Evil آیتمی بسیار حیاتی به شمار می‌رود. او با استفاده از این دوربین ضمن تصویربرداری از بافت جانوری و گیاهی هر منطقه امتیازات مختلفی کسب کرده و به کمک آن‌ها آیتم‌های مختلف را خریداری یا آپگرید می‌کند.

علاوه بر این، جید از این دوربین برای شکار سیاستمداران فاسد در حین ارتکاب به جرم بهره برده و با عکس گرفتن از آن‌ها جرمشان را افشا می‌کند.

البته این کاراکتر دوست‌داشتنی همچنین می‌تواند در صورت نیاز درگیر مبارزات تن به تن و تیراندازی هم شده و خود را از مخمصه رها کند.

همچنین دیگر شخصیت این بازی که قطها عاشش خواهید شد، Pey’j، خوک سخنگو است که نقش راهنمای جید را بر عهده داشته و او را در ماموریت‌های گوناگونش یاری می‌کند.

Metal Gear Solid 3

بهترین بازی PS2

در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی کمتر فرنچایزی را می‌توان پیدا کرد که همانند سری متال گیر سالید خاطره‌انگیز و نوستالژیک باشد.

اکنون، پس از گذشت ده‌ها سال از عرضه این سه‌گانه، نسخه سوم آن، Metal Gear Solid 3: Snake Eater به‌عنوان یکی از بهترین عناوین اکشن مخفی‌کاری تاریخ به شمار رفته و در شمار حماسی‌ترین عناوین کنسول پلی استیشن 2 قرار می‌گیرد.

نسخه سوم از فرنچایز متال گیر سالید گیمرها را از فضای همیشگی نسخه‌های پیشین، یعنی ساختمان‌های صنعتی و کارخانه‌ای خارج کرده و آن‌ها را به محیطی جنگلی می‌فرستد.

بنابراین، برای نخستین بار، گیمرها نه تنها برای نجات جهان از نقشه‌هایی شیطانی مبارزه می‌کنند؛ بلکه باید با غلبه بر خطرات محیطی، برای بقا هم بجنگند.

متال گیر سالید 3 ضمن این که توانست به یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود با معرفی مکانیزم‌های جدید گیم پلی که برخی از آن‌ها هنوز هم در تعدادی از بازی‌های به کار گرفته می‌شوند، توانست یکی از غنی‌ترین سیستم‌های گیم پلی تاریخ را ارائه دهد.

از جمله این قابلیت‌های جدید گیم پلی می‌توان به مبارزات بسیار درگیرکننده تن به تن و سیستم استتار با الهام از عناصر واقعی اشاره کرد.

همچنین سیستم جذاب و عمیق مدیریت سلامتی این بازی نیز در برخی اوقات نیازمند ساخت داروهایی از آیتم‌های جمع‌آوری شده از محیط بود. این قابلیت باعث می‌شد که گیم پلی بازی صرفا به مبارزه و مخفی کاری نباشد و تنوع بیشتری در آن ایجاد شود.

Grand Theft Auto: San Andreas

بازی GTA Sand Andreas

سه‌گانه فوق‌العاده‌ای که با GTA 3 و شهر کاملا سه‌بعدی لیبرتی سیتی آغاز شد و با GTA: Vice City و ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز تامی ورستی در وایس سیتی ادامه یافت، پایانی بسیار دلچسب و خاطره‌انگیز داشت.

نسخه سان آندریاس از فرنچایز GTA نقطه عطفی در تاریخ بازی‌های جهان باز و سندباکس بود که با حفظ تمامی نقاط قوت نسخه‌های پیشین به یک جواهر در سبد بازی‌های ویدیویی تاریخ تبدیل شد و تا امروز نیز عنوان مورد علاقه بسیاری افراد است.

کاراکتر اصلی بازی، کارل جانسون (CJ) نقطه مقابل تامی ورستی بوده و سعی داشت با هر روشی که شده نام خواندگی خود را زنده نگه داشته و محله Grove Street را بار دیگر به رونق بیندازد. CJ به همراه سایر شخصیت‌های بازی که صداپیشگی بسیاری از آن‌ها را سلبریتی‌های محبوبی چون ساموئل ال جکسون بر عهده داشتند، در شمار به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های دنیای ویدیوگیم قرار دارند.

GTA San Andreas همچنین برای نخستین بار در کنار گیم پلی سندباکس، برخی المان‌های نقش آفرینی مثل سیستم بدن‌سازی، تقویت مهارت‌های فیزیکی، رانندگی و کار با اسلحه‌ها را نیز در بازی گنجانده بود تا دنیایی وسیع و پر از امکانات مختلف را پیش روی گیمرهای علاقمند قرار دهد.

در این بازی همچنین می‌توانستید مدل موی کاراکتر را تغییر دهید، روی بدن او تتو بزنید و یا لباس‌های مختلفی را به تن کنید.

علاوه بر این، شنا کردن، برقراری رابطه عاشقانه و یا شرکت در درگیری‌های خیابانی نیز از جمله مواردی بودند که برای نخستین بار در تاریخ فرنچایز مورد استفاده قرار گرفته و در کنار خاطره‌انگیزتر کردن بازی، تاثیر گسترده‌ای بر روی تمامی عناوین پس از آن گذاشتند.

تمامی این موارد باعث می‌شود که GTA: San Andreas به یکی از بهترین بازی های PS2 تبدیل شود که حتی همین امروز هم می‌تواند ماه‌ها سرگرمی را برای شما به ارمغان بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. Mortal kombat shaolin monks رو فراموش کردین .