گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ 5 با صفحه نمایش بزرگ‌تر و پردازنده قوی‌تر به بازار می‌آید

نسل بعدی گوشی های تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فلیپ 5 از یک صفحه نمایش بیرونی 3.4 اینچی بهره برده و  مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار خواهد شد.

اگر پیگیر اخبار گوشی های تاشو باشید، حتما در جریان هستید که چندی پیش موتورولا ریزر 40 اولترا به‌طور رسمی رونمایی شده و استاندارد جدیدی برای اندازه صفحه نمایش‌های بیرونی در گوشی‌های تاشو را ارائه کرده است.

صفحه نمایش بیرونی این گوشی اندازه‌ای 3.6 اینچی داشته و با رزولوشن 1056 در 1066 پیکسلی خود، چگالی 413 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند که در میان تمامی محصولات تاشوی بازار سرآمد است.

جدیدترین شایعات پیرامون گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ نیز گویای این است که کره‌ای‌ها احتمالا امسال نخواهند توانست از حیث اندازه صفحه نمایش بیرونی با موتورولا رقابت کنند.

اسناد موجود حاکی از این است که Galaxy Z Flip 5 به یک صفحه نمایش 3.4 اینچی بر روی قاب پشتی مجهز خواهد بود که رزولوشن 720 در 748 پیکسل داشته و چگالی 304 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند.

این صفحه نمایش، بر خلاف Moto Razr 40 Ultra دوربین‌ها را دربرنگرفته و از کنار آن‌ها رده شده است.

گوشی تاشو سامسونگ

مقایسه ظاهر گلکسی زد فلیپ 5 و زد فلیپ 4 سامسونگ

در ادامه این متن به بررسی بیشتر برخی جزئیات فنی گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ خواهیم پرداخت.

در گجت نیوز بخوانید:

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ و هر آنچه که می‌دانیم و انتظار داریم

گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ؛ سریع‌تر و قدرتمندتر از همیشه!

بنا به اطلاعاتی که Yogesh Brar، یکی از افشاگران مطرح حوزه گوشی های هوشمند، منتشر کرده، گلکسی زد فلیپ 5 بر خلاف رقبای اصلی خود، ویوو ایکس فولد و ریزر 40 اولترا که به تراشه های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهزند، از جدیدترین مدل از تراشه‌های کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره خواهد برد.

همچنین انتظار می‌رود همانند سری گلکسی اس 23، در Z Flip 5 نیز شاهد استفاده از نسخه‌ای اوورکلاک شده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 باشیم.

بر اساس گزارشات، ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 5 مشابه با نسل قبلی، 3700 میلی آمپر ساعت خواهد بود و شارژ سریع آن همچنان با توان 25 وات انجام خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ 4 پیش‌تر با عمر باتری 92 ساعته روانه بازار شده بود. با این حال به نظر می‌رسد به لطف عملکرد بهینه‌تر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، عمر باتری بیشتری در انتظار Z Flip 5 باشد.

بعلاوه، سیستم دوربین این گوشی نیز در مقایسه با قبل بدون تغییر باقی مانده است. بنابراین شاهد استفاده از همان چینش دوربین دوگانه 12 + 12 مگاپیکسلی در این گوشی هستیم.

از دیگر مشخصات فنی گوشی تاشو جدید سامسونگ نیز می‌توان به 8 گیگ رم، 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی، اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 اشاره کرد.

از طرفی همچنین برخی شایعات نیز به فعال‌سازی قابلیت بسیار کاربردی سامسونگ دکس (DeX) در زد فلیپ 5 اشاره داشته‌اند. البته در این خصوص هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد.

انتظار می‌رود گوشی Galaxy Z Flip 5 با حداقل قیمت 1000 دلار رونمایی شود.

رقیب اصلی این گوشی، ریزر 40 اولترا نیز دقیقا با همین قیمت معرفی شده و به بازار عرضه خواهد شد.

رویداد آنپکد بعدی سامسونگ، در اواخر ماه جولای برگزار خواهد شد. بنابراین برای آگاهی از اخبار تکمیلی پیرامون Galaxy Z Flip 5 باید تا آن زمان منتظر ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*