موتورولا ریزر ۴۰

موتورولا ریزر 40 و 40 اولترا معرفی شدند؛ گوشی‌های تاشو با قیمت میانرده

موتورولا امروز از جدیدترین گوشی های تاشو خود رونمایی کرد. موتورولا ریزر ۴۰ و ۴۰ اولترا، محصولات جدید این شرکت هستند که قیمتی فوق‌العاده در مقایسه با رقبا دارند و می‌توانند بخشی از بازار گوشی‌های تاشو را به دست آورند.

وقتی چند روز پیش در گجت نیوز مطلبی درباره برترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در سال ۲۰۲۳ را منتشر کردیم، یکی از عجیب‌ترین نام‌ها در این لیست موتورولا بود. با این که این شرکت دیگر قدرت گذشته را ندارد اما هر چند ماه یک بار با معرفی گوشی‌هایی قدرتمند و با قیمتی رقابتی، بازار را شگفت‌زده می‌کند. گوشی های موتورولا ریزر ۴۰ و 40 اولترا حالا اینجا هستند تا با گوشی‌های تاشو را در دسترس افراد بیشتری قرار دهند. با بررسی مشخصات فنی این دو گوشی جذاب همراه گجت نیوز بمانید.

مشخصات گوشی موتورلا ریزر ۴۰ معمولی؛ تاشو خوش‌قیمت

محصول جدید موتورولا یعنی گوشی ریزر 40، به یک نمایشگر اصلی تاشو با اندازه ۶.۹ اینچ مجهز شده است. این نمایشگر که از نوع اولد LTPO است از دوربین سلفی در یک حفره که در مرکز بخش بالایی جای گرفته میزبانی می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی فول اچ دی پلاس است و از این نظر تفاوتی با نسخه اولترا ندارد. نرخ نوسازی این پنل ۱۴۴ هرتز است و شاهد پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند اچ دی آر ۱۰ پلاس و رنگ‌های ده بیتی هستیم.

گوشی تاشو موتورولا

نکته قابل توجه درباره این مدل مجهز بودنش به یک نمایشگر ثانویه کوچک است. این نمایشگر نمی‌تواند خیلی کاربردی باشد اما در مواردی مثل مشاهده ساعت یا نوتیفیکشن‌ها به درد می‌خورد. این نمایشگر کوچک ۱.۵ اینچی در کنار ماژول دوربین این گوشی جای گرفته است و طراحی مانند گوشی گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ دارند.

دوربین گوشی جدید تاشو موتورلا دوگانه است و خبری از لنز ماکرو یا حسگر عمق نیست اما می‌تواند برای بسیاری از کاربران مناسب باشد. حسگر اصلی دوربین گوشی موتورولا ریزر ۴۰ دارای رزولوشن ۶۴ مگاپیسکل است. در کنار این حسگر نیز یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی تاشو هم با توجه به رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی‌اش می‌تواند برای تماس‌های تصویری گزینه‌ای مناسب باشد.

در زمینه صوتی هم شاهد مشخصات خوبی هستیم که این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای ادیوفیل‌ها تبدیل می‌کند. دو اسپیکر استریو در این گوشی وجود دارند گوشی Motorola Razr 40 می‌تواند با ویژگی‌های دالبی اتموس و اسنپدراگون ساند، برای تماشای فیلم یک گزینه خوب باشد.

دیگر ویژگی‌های فنی گوشی Motorola Razr 40

گوشی تاشو و جدید شرکت موتورولا یک قلب تپنده قدرتمند دارد. اسنپدراگون ۷ نسل ۱ کوالکام که خود را در گوشی‌های میان‌رده زیادی ثابت کرده، قرار است به اجرای بی‌نقص بازی‌ها و برنامه‌ها در این گوشی کمک کند. ۱۲ گیگابایت حافظه رم نیز می‌تواند این گوشی را به بهشت مولتی تسکرها تبدیل کند. حافظه داخلی موتورولا ریزر ۴۰ نیز ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت دارد.

موتورولا ریزر ۴۰

باتری این مدل نیز ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که در مقایسه با دیگر گوشی‌های موجود در بازار، خیلی قابل توجه نیست. شارژ سریع این گوشی نیز به صورت با سیم ۳۰ وات و به صورت بی‌سیم ۸ واتی است. در زمان عرضه به بازار، کاربران می‌توانند این گوشی را با اندروید ۱۳ خریداری کنند و احتمالا حداقل دو آپدیت بزرگ اندروید برای Razr 40 عرضه شود.

همان طور که انتظار داشتیم، این گوشی به یک پورت یو اس بی تایپ سی مجهز شده است. قابلیت‌های ارتباطی دیگری مانند NFC، وای فای نسل ۶، تکنولوژی ۵ جی، VoLTE در هر دو سیم کارت، بلوتوث نسخه ۵.۴ و … نیز در این گوشی وجود دارند. با وجود گواهی استاندارد IP 52، دیگر بابت قطره‌های کوچک آب نیز جای نگرانی نیست. برای امنیت نیز ریزر ۴۰ به یک حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور مجهز شده است.

قیمت گوشی موتورولا ریزر ۴۰

گوشی موتورولا ریزر ۴۰ در نسخه پایه که به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده چیزی حدود ۵۶۲ دلار قیمت خواهد داشت. نسخه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز با قیمت حدودی ۶۰۴ دلار روانه بازار می‌شود. برای خرید بهترین نسخه هم که به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده باید چیزی حدود ۶۶۰ دلار پرداخت کنید.

مشخصات نسخه اولترا گوشی ریزر ۴۰ موتورولا

اگر حاضرید بیشتر هزینه کنید، می‌توانید به مشخصاتی حرفه‌ای‌تر دست پیدا کنید و یک پرچمدار تاشو جذاب داشته باشید. گوشی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا به یک نمایشگر pOLED با اندازه ۶.۷۹ اینچی مجهز شده است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این گوشی به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز است. این مدل نیز از ویژگی اچ دی آر ۱۰ پلاس پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ثانویه این گوشی بزرگ‌تر است و ۳.۶ اینچ اندازه دارد. این نمایشگر هم از نوع pOLED است و نرخ نوسازی‌اش ۱۴۴ هرتز است. این نرخ نوسازی در نمایشگر ثانویه گوشی‌های تاشو بی‌سابقه است. نمایشگر دوم این مدل با لایه‌ای از گوریلا گلس ۷ حفاظت می‌شود.

موتورولا ریزر ۴۰ اولترا

دوربین اصلی این گوشی که از قابلیت OIS بهره می‌برد ۱۲ مگاپیکسلی است. در کنار این دوربین نیز یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و طراحی مشابه نسخه معمولی بهره ی‌برد. از نظر صوتی هم این گوشی یک گزینه مناسب است و ویژگی‌هایی مانند دالبی اتموس و دو اسپیکر بهره می‌برد.  این مدل از نظر طراحی نیز یکی از خاص‌ترین گوشی‌های تاشو موجود در بازار است.

شرکت موتورلا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس استفاده کرده تا این گوشی در سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها هم عملکردی فوق‌العاده داسته باشد. حافظه رم این مدل ۱۲ گیگابایت است و در بهترین نسخه حافظه داخلی به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد.

دیگر مشخصات فنی Razr 40 Ultra

متاسفانه باتری این گوشی به شکل عجیبی ظرفیت کمی دارد که حتی برای گوشی‌های چند سال پیش هم عدد کمی به نظر می‌رسد. باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا از شارژ با سیم ۳۳ واتی بهره می‌برد. امکان شارژ بی‌سیم این گوشی نیز وجود دارد. در زمان عرضه به بازار این گوشی هم مانند هم‌خانواده‌اش مجهز به اندروید ۱۳ است.

موتورولا ریزر ۴۰ اولترا

حسگر اثر انگشت این مدل هم بر روی کلید پاور تعبیه شده است. پرچمدار تاشو موتورولا با گواهی استاندارد آی پی ۵۲ به دست مشتریان می‌رسد. دیگر ویژگی‌های این گوشی شامل تکنولوژی ۵ جی، وای فای 6E، بلوتوث نسخه ۵.۴، پورت یو اس بی تایپ سی و NFC می‌شود.

این گوشی در نسخه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۸۰۱ دلار و در نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی چیزی حدود ۸۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. بهتر است به یاد داشته باشید قیمت‌های اعلام شده برای این دو گوشی مربوط به بازار چین است و این احتمال وجود دارد که در بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت باشیم. احتمالا این دو مدل در بازار این قیمتی بالای ۳۵ میلیون تومان داشته باشند.

سخن پایانی

دو گوشی جدید موتورولا قیمتی پایین‌تر در مقایسه با رقبا دارند و از نظر نمایشگر، می‌توانند حتی گوشی‌های تاشو سامسونگ را هم کنار بزنند. اگر به دنبال یک گوشی تاشو خوش‌قیمت می‌گردید، احتمالا موتورولا ریزر ۴۰ گزینه مناسبی برای شما باشد. نسخه اولترا با این که از نظر پردازنده و دوربین گزینه بهتری است اما یک نقطه ضعف بسیار بزرگ در زمینه باتری دارد و با توجه به قیمتش نمی‌تواند جایگزین خوبی برای گوشی‌های تاشو سامسونگ باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*