گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد - Google Pixel Fold

پیکسل فولد بالاخره به صحنه آمد؛ رقیب گلکسی فولد Z4 با قیمت 1799 دلار

تب داغ گوشی‌های تاشو پس از سامسونگ و موتورولا به گوگل رسید. این شرکت طی رویداد I/O 2023 از پیکسل فولد – Pixel ّFold پرده برداشت.

کمپانی گوگل در جریان رویداد I/O 2023 گوشی تاشو پیکسل فولد را پس از مدت‌ها گمانه‌زنی معرفی کرد. این گوشی تاشو شکل و شمایلی کتاب‌مانند دارد که از جوانبی می‌توان آن را شبیه به گلکسی زد فولد در نظر گرفت. هرچند سامسونگ با زد فولد موفق شده است بخشی از بازار را در دست بگیرد، پیکسل فولد هم به‌نوبه خود قابلیت رقابت با این محصول کره‌ای را دارد. در ادامه بیشتر به مشخصات این موبایل تاشو Google می‌پردازیم.

جزئیات پیکسل فولد، اولین گوشی تاشو گوگل

نمایشگرها و ساختار بیرونی

اول از همه باید به نمایشگرهای پیکسل فولد به‌عنوان مهم‌ترین المان یک گوشی تاشو پرداخت. گوشی Pixel Fold از یک نمایشگر بیرونی جمع و جور 5.8 اینچی و یک نمایشگر داخلی 7.6 اینچی بهره می‌برد. هر دو نمایشگر دارای پنل امولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی‌اند و ضمن این، نمایشگر بیرونی این محصول جدید گوگل محافظ گوریلا گلس ویتکوس دارد و برای نمایشگر داخلی شیشه فوق‌العاده نازک به‌کار رفته است.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد - Google Pixel Fold

گوگل مدعی است که لولای گوشی تاشو آن، «بادوام‌ترین» لولایی بر شمرده می‌شود که تاکنون در گوشی‌های تاشو استفاده شده است؛ حداقل در بازارهایی که این موبایل تاشو پیکسل در دسترس قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، به‌گفته گوگل، Pixel Fold باریک‌ترین گوشی تاشو در بازارهای مقصد این محصول بر شمرده می‌شود. این گوشی در حالت‌های تاشده و باز به‌ترتیب 12.1 میلی‌متر و 5.8 میلی‌متر ضخامت دارد؛ این درحالی است گه گلکسی زد فولد 4 دارای ضخامت 6.3 میلی‌متری در حالت باز است و ضخامت آن در حالت تاشده به 15.8 میلی‌متر می‌رسد.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد - Google Pixel Fold

پیکسل فولد دستیابی به چنین ضخامت کمی را مدیون لولای قطره‌گونه خود است و با این شیوه طراحی گوگل، چین مرسوم بین گوشی‌های تاشو کمتر در این گوشی به‌چشم می‌خورد. «ساختار فولادی چندآلیاژی» را هم باید به این ویژگی‌های فولد گوگل اضافه کرد که بر کیفیت آن اضافه می‌کنند. برای بدنه این گوشی هم گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب دریافت شده که به‌جز گوشی‌های تاشو سامسونگ کمتر محصولی از آن برخوردار است.

نمایشگرهای گوشی تاشو Google Pixel Fold

در خصوص بقیه جزئیات قسمت بیرونی پیکسل فولد باید به قرارگیری سنسور اثر انگشت در پهلو و قابلیت باز کردن قفل صفحه با تشخیص چهره (فقط از طریق دوربین سلفی نمایشگر بیرونی) اشاره کرد. گذشته از این‌ها گوگل حالتی با عنوان «مترجم همزمان» را در نظر گرفته است که به‌واسطه آن، گوگل ترنسلیت مکالمه‌های هر دو نمایشگر بیرونی و داخلی را ترجمه می‌کند. البته باید ذکر کرد که این قابلیت از طریق اندروید 14 در دسترس گذاشته خواهد شد.

مشخصات فنی پیکسل فولد

گوگل پیکسل فولد از چیپست تنسور G2 خود گوگل، رم 12 گیگابایتی، حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.1 (و همچنین 512 گیگابایتی) بهره می‌برد. منبع تغذیه این گوشی تاشو یک باتری 4821 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است و بنا به ادعای گوگل، عمر بیش از 24 ساعتی دارد. شارژ بی‌سیم فولد سرعتی در حد و اندازه شارژ پیکسل 6 و 7 با اتصال سیمی خواهد داشت. در مجموع، پیکسل فولد دارای اشتراکات زیادی در زمینه مشخصات فنی با پیکسل 7 پرو است.

در Pixel Fold یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک نمونه اولترا واید 10.8 مگاپیکسلی و یک نمونه تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری به‌کار رفته است. نمایشگرهای بیرونی و داخلی هم به‌ترتیب مجهز به یک دوربین سلفی 9.5 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی شده‌اند.

قیمت و تاریخ عرضه Pixel Fold

گوشی تاشو Google Pixel Fold

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد که پیش‌فروش آن به‌زودی آغاز می‌شود، در دو رنگ با نام‌های Obsidian و Porcelain در 27 ژوئن (6 تیر) به عرضه خواهد رسید. قیمت این محصول در بازار آمریکا 1799 دلار اعلام شده است و قیمت نسخه 512 گیگابایتی آن حتی به 1919 دلار می‌رسد. نهایتاً باید ذکر کرد که این گوشی جدید گوگل حداقل در مقطع کنونی فقط قرار است در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و آلمان عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*