هدست کوئست ۳

هدست VR کوئست ۳ متا با قیمت ۵۰۰ دلار معرفی شد + ویدیو

متا یا همان فیسبوک سابق که مدت‌ها در دنیای نرم‌افزار و وب فعال بود، حالا می‌خواهد قلمرو سخت‌افزاری خود را گسترده‌تر کند. جدیدترین محصول این کمپانی، هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ است که به تازگی معرفی شده.

متا در پستی در اینستاگرام مارک زاکربرگ رسما هدست واقعیت مجازی Quest 3 خود را معرفی کرد. هدست کوئست ۳ متا پاییز امسال در یک نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 499.99 دلار به همراه یک نسخه دیگر با فضای ذخیره سازی اضافی برای کسانی که فضای بیشتری احتیاج دارند روانه بازارهای جهانی می‌شود. قیمت نسخه دیگر این هدست هنوز مشخص نیست و باید چند ماه دیگر منتظر بمانیم.

هدست کوئست ۳ متا

در مقایسه با مدل قبلی متا هدست واقعیت مجازی Quest 2، طراحی سبک تر و راحت تری دارد. این مدل طبق اعلام متا با پروفایل اپتیکی 40 درصد باریک تر (بدون در نظر گرفتن رابط صورت فوم) می‌تواند یک آپگرید قابل قبول برای طرفداران دنیای واقعیت مجازی باشد. یکی دیگر از نقاط قوت این محصول مورد انتظار استفاده از یک تراشه Snapdragon جدید است که در مقایسه با گذشته، حدود دو برابر از نظر گرافیکی قدرتمندتر و سریع‌تر است.

هدست کوئست ۳

نکته قابل توجه دیگری که ممکن است برای کاربران کوئست ۲ مهم باشد، پشتیبانی نسخه جدید از بازی‌های نسخه دوم است. این یعنی اگر بازی‌هایی را خریداری کرده باشید، می‌توانید بدون نیاز به خرید بازی جدید آن‌ها را در هدست کوئست ۳ با کیفیتی بالاتر بازی کنید.

ویژگی های کوئست ۳ و بهبود هدست های قبلی؛ سبد پر هدست‌های متا!

با این که متا نسخه جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرده اما این به معنای فراموش نسخه‌های قدیمی‌تر هدست کوئست نیست. حالا با توجه به معرفی نسخه جدید، بهترین زمان برای خرید کوئست ۲ است. این هدست قدیمی حالا با ۱۰۰ دلار تخفیف راهی بازار می‌شود. این یعنی برای خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی کوئست ۲ متا، باید تنها ۲۹۹ دلار بپردازید. نسخه مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم با قیمت ۳۴۹ دلار به دست خریداران می‌رسد.

علاوه بر مواردی که اعلام کردیم، آپدیت‌های نرم‌افزاری بعدی برای Quest 2 و Quest Pro می‌توانند عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی یا GPU این دو مدل هدست واقعیت افزوده را به شکل قابل توجهی  افزایش دهند.

اگر به فکر خرید نسخه جدید کوئست یعنی Quest 3 متا نیز هستید، بهتر است بدانید این شرکت یک بازی AAA جذاب را که در آینده معرفی می‌شود برای شما تدارک دیده است. البته اطلاعات بیشتر در این باره، در رویداد متا کانکت که در پاییز امسال برگزار می‌شود رسانه‌ای خواهد شد.

هدست کوئست ۳

یکی از مسئولان متا درباره هدست کوئست ۳ توضیح داد که مناطق قرص‌شکل روی هدست چهار سنسور را در خود جای داده اند. این سنسورها به طور مساوی بین سمت چپ و راست هدست تقسیم شده‌اند. خوب است بدانید دو سنسور از نوع تمام رنگی هستند و دو تای دیگر هم از نوع استاندارد خواهند بود. همچنین  یک حسگر عمق در وسط جای گرفته که می‌تواند عملکرد واقعیت افزوده هدست کوئست ۳ را بهبود ببخشد.

در کنار این موارد همچنین شاهد کنترلرهای تاچ پلاس جدید با سیستم ویبره جدید هستیم و حالا کاربران می‌توانند بازی‌ها را بهتر از همیشه حس کنند. همچنین دیگر خبری از حلقه‌های قدیمی موجود در کنترلر نیز نیست. ظاهرا سازگاری دسته با حسگرهای هدست به شدت افزایش یافته و شاهد دقت بالاتری در مقایسه با نسل پیش هستیم.

به زودی اطلاعات بیشتری درباره این هدست منتشر می‌شود که شما می‌توانید با دنبال کردن گجت نیوز در شبکه‌های اجتماعی، زودتر از دیگران از این اطلاعات باخبر شوید. اگر درباره این هدست واقعیت مجازی سوالی دارید، در بخش نظرات آن را از ما بپرسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*