هدست دوگانه هواوی

ثبت پتنت جدید هدست دوگانه هواوی با تلفیق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

پتنت جدید هدست دوگانه هواوی با تلفیق واقعیت مجازی یا VR با واقعیت افزوده یا AR به ثبت رسیده است که می‌تواند در این حوزه تحول ایجاد کند.

هواوی به عنوان یک شرکت پیشگام و بزرگ در حوزه فناوری، با وجود محدودیت‌های فراوان و تحریم‌های بین‌المللی، همچنان در مسیر رو به رشد قرار دارد. این کمپانی بزرگ چینی به تازگی حق ثبت اختراع جدیدی را به ثبت رسانده است. این طرح جدید، یک هدست دوگانه را نشان می‌دهد که قابلیت واقعیت مجازی یا VR و واقعیت افزوده یا AR را با هم تلفیق کرده است. این هدست جدید می‌تواند این حوزه را متحول کند و تعریف جدیدی از هدست‌ها را به وجود بیاورد.

هدست های واقعیت مجازی و فناوری واقعیت افزوده در چند سال اخیر پیشرفت‌های بزرگی را تجربه کرده‌اند و اکنون علاوه بر حوزه گیم و سرگرمی، در بخش‌های مختلفی مانند شبیه‌سازی محیطی، طراحی ساختمان، طراحی صنعتی و حتی آموزش کاربردهای فراوانی دارند. هواوی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان گجت های هوشمند، به این پتانسیل بالا توجه کرده و به همین دلیل رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است.

اخیرا پتنت جدیدی توسط هواوی ثبت شده که هدست دوگانه یا Dual Mode Headset نام دارد. این پتنت با کد CN111133364B در اداره مالکیت معنوی چین به ثبت رسیده و در آن شاهد هدستی هستیم که تلفیقی از فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است.

در تکنولوژی واقعیت مجازی یا Virtual Reality، محیط اطراف کاربر به وسیله یک سیستم پردازشی مثل گوشی، کامپیوتر یا هر دستگاه دارای پردازنده، شبیه‌سازی می‌شود و به این ترتیب کاربر می‌تواند خود را به طور کامل در داخل این فضای مجازی احساس کند. واقعیت افزوده یا Augmented Reality نیز محیط واقعی اطراف ما را به کار می‌گیرد و اطلاعاتی مثل تصاویر، شخصیت‌ها و هر داده اضافی و مورد نیاز هدف را اضافه می‌کند. با استفاده از تکنولوژی AR، شما اطلاعات، تصاویر، داده‌ها، صدا و جلوه‌های ویژه را در دنیای واقعی پیرامون خود مشاهده می‌کنید.

هواوی علاوه بر محصولات قبلی خود، با پتنت جدیدی که به ثبت رسانده، فناوری‌های پیشرفته‌تری را با ترکیب قابلیت‌های AR و VR در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

هدست دوگانه هواوی

هدست دوگانه هواوی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هنوز اطلاعات زیادی درباره این هدست دوگانه هواوی منتشر نشده، اما در تصاویری که در رابطه با این پتنت به انتشار رسیده می‌توانیم یک هدست با ظاهری جدید را مشاهده کنیم که یک براکت برای تعبیه نمایشگر در کنار آینه برای بازتاب محتوای نمایش داده شده توسط نمایشگر روی آن قرار گرفته است.

این هدست دوگانه به این صورت عمل می‌کند که نمایشگر و آینه را به فریم اصلی متصل کرده و امکان جابه‌جایی بین آنها را فراهم می‌کند تا یکی از آنها در زمان مناسب در مقابل چشمان کاربر قرار بگیرد. در این شرایط شما می‌توانید به صورت همزمان، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را تجربه کنید.

در حالت اول، صفحه بازتابنده یا آینه میدان دید کاربری که از هدست استفاده می‌کند را می‌پوشاند و در حالت دوم هم نمایشگر روی پایه قرار می‌گیرد و میدان دید کاربر را تحت پوشش خود درمی‌آورد. سازوکار منحصربه‌فردی برای جابه‌جایی بین این دو صفحه وجود دارد، اما فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم این هدست هیجان‌انگیز و ویژه در صورت رسیدن به مرحله تجاری، چگونه می‌تواند دنیای جدیدی را در مقابل چشمان کاربر به وجود بیاورد.

تاکنون اطلاعات زیاد و دقیقی در رابطه با زمان تولید تجاری هدست واقعیت ترکیبی هواوی یا Mixed Reality (MR) منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم با گسترش هرچه بیشتر بعد نرم افزاری و نیازهای حرفه‌ای کاربران، این محصولات نیز در آینده نزدیک روانه بازار بشوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*