هدست واقعیت افزوده موتورولا

هدست واقعیت افزوده موتورولا درکنار قابلیت‌های عجیب، ظاهر مسخره‌ای دارد

تکنولوژی‌های جدیدی در هدست واقعیت افزوده موتورولا به کار گرفته خواهند شد تا این هدست 5G بتواند با ظاهر متفاوتش کارایی بالایی هم داشته باشد.

هدست‌های واقعیت مجازی گاهی اوقات آنقدر سنگین هستند که با وزن 900 گرمی‌شان از یک کلاه ایمنی موتورسواری هم بیشتر به سر فشار می‌آورند. در ماهی که گذشت یک مرد آلمانی در حالی که به بازی واقعیت مجازی مشغول بود دچار شکستگی گردن شده و گرچه مقصر مستقیم ماجرا هدست سنگین وزن نبود، اما حرکات سر تحت فشار وزن هدست سبب این آسیب‌دیدگی شده است.

موتورولا راهکاری برای کاهش فشار وارده به سر و گردن پیدا کرده و با توسعه یک اسمارت فون 5G می‌خواهد بار پردازش بازی‌ها را به دوش دیوایس بیاندازد تا کاربر بتواند با آزادی عمل بیشتری به بازی‌های واقعیت افزوده بپردازد.

پیش از این معمولا هدست‌های واقعیت افزوده باید به یک منبع تغذیه متصل می‌شدند و برای مثال، منبع تغذیه یک کامپیوتر شخصی بود که همانند یک کوله پشتی به پشت کاربر متصل می‌شد و با کابل‌های USB با تلفن هوشمند در ارتباط بود. اما با ابتکار جدید موتورولا مشکلات حرکتی و دامنه محدود حرکات حین بازی‌ها از بین می‌روند و احساس یکپارچگی بیشتری میان فضای واقعیت افزوده و کاربر ایجاد خواهد شد.

هدست واقعیت افزوده موتورولا

تیم تحقیق و توسعه موتورولا یعنی آزمایشگاه 312 این کمپانی با همکاری ورایزن به عنوان شریک خود در بحث اتصالات برای یک سال اخیر روی این موضوع کار کرده و فعالیتشان به طور کلی نتیجه‌بخش بوده است. سیم‌های قطور از دیوایسی که ابعاد یک موبایل را دارد به صورت مغناطیسی به دور گردن کاربر افتاده و با استفاده از کانکتوری که به شکل استوانه قرمز است می‌توانید آن را به هدست واقعیت افزوده موتورولا وصل کنید. البته برای این کار از کابل‌های USB-C و DP1.4 نیز می‌توانید استفاده کنید تا هدست به گردنبند متصل شود.

این سیستم در حال حاضر با پلتفرم واقعیت مجازی کوالکام اسنپدراگون و اینترفیس ریموت نتورک درایور مایکروسافت (RNDIS) سازگار بوده و بدین معناست که دیوایس‌هایی که مشابه با HoloLens هستند می‌توانند به شبکه 5G متصل شوند.

هدست واقعیت افزوده موتورولا

حال بیایید درباره دیوایس «گوشی مانند» صحبت کنیم. این دیوایس مجهز به یک تاچ‌پد و یک خشاب سیم‌کارت خواهد بود تا بتواند با شبکه مخابراتی 5G ارتباط برقرار کند. تمامی آنتن‌های دیوایس جهت رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در گردنبند تعبیه شده‌اند. هنوز مشخص نیست که دیوایس نمایشگر خواهد داشت یا خیر؛ با این وجود از لنوو در این باره سوال کردیم و در صورت مشخص شدن جزئیات بیشتر، این مطلب را به روز خواهیم کرد.

سنسورهای دیگری مانند ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، فشارسنج و GPS نیز در دیوایس کار گذاشته شده تا بازه گسترده‌ای از اطلاعات دریافت شوند.

قلب تپنده دیوایس اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود که از باتری 5000 میلی‌آمپری توان می‌گیرد. یک ماژول در پشت گردنبند قرار داده شده تا بتوانید با بلندگوهای استریوی بلند آن تماس صوتی برقرار کنید.

قائم مقام بخش فناوری ورایزن، برایان مکوم در مصاحبه خود با Engadget در صحبت‌های خود درباره فروش تجاری و مصارف آموزشی هدست واقعیت افزوده موتورولا بیان کرد:

ما یک اسمارت فون را منفجر کردیم و قطعات مختلفش را اطراف گردن کاربر قرار دادیم. در این صنعت به ندرت شاهد خلق فرم فکتورهای جدید هستیم اما ما این کار را انجام دادیم.

اگر بتوانیم با این هدست آموزش کودکان را راحت‌تر کنیم و به مردم بدون پیچیدگی و بدون گذاشتن یک گجت سنگین و بزرگ روی سرشان ورزش‌های مختلف را آموزش بدهیم، آنگاه وارد یک نقطه عطف شده‌ایم.

بهتر است بدانید هدست لنوو ThinkReality A3 که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد هم می‌تواند با یک کابل USB-C به اسمارت فون متصل شود.

هدست واقعیت افزوده موتورولا

اما این هدست واقعیت افزوده موتورولا شما را از وجود یک کابل بلند از جیب تا سرتان خلاص می‌کند، بعلاوه اینکه شارژ باتری گوشی اصلی‌تان را هم ذخیره کنید.

کمپانی سازنده هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه به بازار و قیمت‌گذاری این محصول ارائه نکرده است. بنابراین احتمالا باید مدت نسبتا زیادی را منتظر بمانیم تا متوجه شویم تجربه کاری با این گجت تا چه حد می‌تواند متفاوت باشد. گرچه هدست واقعیت افزوده موتورولا ظاهری عجیب خواهد داشت اما واقعا بهتر از حمل یک کامپیوتر به عنوان کوله پشتی خواهد بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*