ماکان T

نسخه جدید پورشه ماکان معرفی شد؛ با ماکان T مدل 2023 آشنا شوید

پورشه ماکان T مدل 2023 معرفی شد. نسخه جدید پورشه ماکان از لحاظ قیمتی در سطح پایین‌تری از ماکان S و GTS جای می‌گیرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند آشنا می‌شویم.

پورشه از جدیدترین نسخه ماکان با نام T پرده برداشت تا تعداد مدل‌های ماکان به 4 مدل برسد. این شاسی بلند از لحاظ قیمت و سطح امکانات از ماکان S و GTS در جایگاه پایین‌تری قرار خواهد داشت. گفتنی است پورشه طی سال‌های گذشته نیز برای ۹۱۱ باکستر و ۷۱۸ کیمن نیز نسخه‌های T را تولید و به بازار عرضه کرده است.

مشخصات پورشه ماکان T مدل 2023

ماکان T

طراحان برای ماکان مدل T از عناصر خاکستری تیره روی سپرها، رینگ‌ها و آینه‌های جانبی استفاده کردند. همچنین از این عناصر برای داخل کاسه چراغ‌های جلو و عقب هم استفاده شده تا این نسخه با نسخه استاندارد ماکان متمایز شود. از عناصر طراحی ویژه این خودرو می‌توان به درج عبارت Macan T روی رکاب داخل کابین، ساعت اسپرت کرونو روی داشبورد، فرمان منحصربه‌فرد، صندلی اسپرت برای ردیف جلو با قابلیت تنظیم برقی در 8 جهت و رینگ‌های 20 اینچی اشاره کرد.

ماکان T

پورشه ماکان T مدل ۲۰۲۳ به یک موتور 2 لیتری تورین توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرتی تولیدی از این پیشرانه توسط یک گیربکس 7 سرعت مجهز به PDK به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل T مکان نیز از نوع دیفرانسیل بوده که همین موضوع باعث شده از لحاظ فنی مشابه مدل پایه ماکان باشد.

ماکان T

نسخه جدید ماکان می‌تواند ظرف مدت 6 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 230 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ضمن این که این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت 7.5 لیتری را به همراه دارد.

ماکان T

سیستم تعلیق فعال با آپشن‌های اسپرت کرونو به عنوان مهم‌ترین تفاوت فنی ماکان T با مدل پایه محسوب می‌شود. همچنین برای این خودرو امکان سفارش فنربندی پنوماتیک قابل تنظیم نیز فراهم شده که در زمان رانندگی در مسیرهای مارپیچ جاده‌ای و پست روی سیستم تعلیق سختی بیشتری را اعمال خواهد کرد.

ماکان T

همچنین مشتریان می‌توانند برای این مدل جدید سیستم تقسیم گشتاور پورشه Torque Vectoring Plus را نیز سفارش دهند. در مجموع سفارشی چنین امکاناتی باعث می‌شود ماکان T بتواند ظرف مدت 5.8 ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.