آزمون تافل

هر چیزی که باید در مورد آزمون تافل بدانید

یکی از شناخته‌شده‌ترین آزمون‌های سنجش سطح زبان انگلیسی در سطح جهان که توسط ETS برگزار می‌شود، آزمون تافل iBT است که به‌ویژه برای مهاجرت تحصیلی کاربرد زیادی دارد.

با این حال، برای این‌که در این آزمون موفق شوید و بتوانید حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی را کسب کنید، مهم است با ساختار و چگونگی سوالات این امتحان آشنا باشید. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله به‌صورت مفصل شما را با آزمون تافل آشنا کنیم.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل iBT که یک آزمون مبتنی بر اینترنت است محبوب‌ترین نسخه از میان نسخه‌های آزمون تافل محسوب می‌شود. این آزمون به‌صورت گسترده‌ای توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پذیرفته شده است و مشخص می‌کند که افراد چقدر می‌توانند به زبان انگلیسی تعامل موفقی در شرایط آکادمیک داشته باشند. به همین دلیل، عمدتا افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و اپلای برای دانشگاه خارج از کشور را دارند در این آزمون شرکت می‌کنند.

ساختار کلی آزمون تافل به چه شکل است؟

آزمون TOEFL iBT یک آزمون چهار ساعته کامپیوتری شامل سنجش چهار مهارت Reading، Listening، Writing و Speaking است که همه بخش‌های آن دارای زمان‌بندی هستند. بخش Speaking دارای 17 دقیقه زمان و بخش Writing دارای 50 دقیقه زمان است.

با این حال، مدت‌زمان بخش‌های Reading و Listening به‌دلیل وجود سوالات آزمایشی متغیر است. این سوالات، سوالاتی هستند که نمره‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و برای بهبود کیفیت آزمون در نظر گرفته شده‌اند. همچنین، لازم است بدانید که هیچ نشانه‌ای وجود نخواهد داشت که از طریق آن متوجه شوید کدام‌یک از سوالات آزمایشی هستند. بنابراین، نگران این موضوع نباشید و تنها بر پاسخ‌دهی درست همه سوالات تمرکز کنید.

از سوی دیگر، بین بخش‌های Listening و Speaking یک مدت‌زمان استراحت به شما داده می‌شود که این زمان استراحت، اجباری است. اگرچه در طول امتحان نیز می‌توانید استراحت داشته باشید، زمان برای شما متوقف نمی‌شود. به‌طور کلی، ساختار آزمون تافل به شکل زیر است:

  1. Reading: این بخش شامل 30 تا 40 سوال می‌شود که پاسخگویی به همه آن‌ها 54 تا 72 دقیقه طول می‌کشد. در این بخش لازم است سه تا چهار متن را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. نمره این بخش از صفر تا 30 متغیر است.
  2. Listening: این بخش شامل سه تا چهار سخنرانی است که هر یک از آن‌ها دارای شش سوال است. همچنین، لازم است به دو تا سه مکالمه گوش دهید که برای هر یک از آن‌ها، پنج سوال در نظر گرفته شده است. مدت‌زمان بخش Listening بین 41 تا 57 دقیقه و نمرات آن بین صفر تا 30 متغیر است.
  3. Speaking: در این بخش یک تکلیف به شما داده می‌شود که در آن لازم است در مورد یک موضوع نظر خود را ابراز کنید. همچنین، لازم است سه تکلیف را بر اساس آنچه خوانده یا شنیده‌اید انجام دهید. به شما 30 ثانیه فرصت داده می‌شود که آماده پاسخگویی شوید و سپس تا یک دقیقه فرصت پاسخ به سوالات را دارید. کل مدت‌زمان این بخش 17 دقیقه است و نمره‌دهی آن نیز از صفر تا 30 حساب می‌شود.
  4. Writing: در این بخش به شما دو تکلیف داده می‌شود. تکلیف اول که 20 دقیقه‌ای است را بر اساس آنچه خوانده یا شنیده‌اید انجام می‌دهید و در تکلیف دوم که 30 دقیقه طول می‌کشد لازم است در مورد یک دیدگاه بنویسید. بنابراین، کل این بخش 50 دقیقه طول می‌کشد. نمرات آن نیز از صفر تا 30 متغیر است.

همچنین، لازم است بدانید که نمره کلی آزمون تافل از صفر تا 120 متغیر است که بسیاری از دانشگاه‌ها به نمره هر یک از بخش‌ها نیز به‌عنوان یکی از ملاک‌های ارائه پذیرش تحصیلی اشاره می‌کنند. از سوی دیگر، نتایج آزمون چهار تا هشت روز پس از آن ارائه می‌شود. علاوه بر این، مدرک تافل تا دو سال معتبر است.

آزمون تافل

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

هزینه ثبت نام تافل بسته به این‌که از چه کشوری می‌خواهید در این امتحان شرکت کنید، متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران، 265 دلار است. این هزینه شامل هزینه ثبت نام، ارائه نمرات و ریپورت نمرات به چهار دانشگاه است. همچنین، اگر به‌صورت دیرهنگام در آزمون ثبت نام کنید لازم است 40 دلار هزینه بیشتر بپردازید.

از سوی دیگر، در صورتی که به نمره خود اعتراض داشته باشید به‌ازای بررسی مجدد هر یک از بخش‌های Writing و Speaking لازم است 80 دلار پرداخت کنید. اگر بخواهید نمرات خود را به بیش از چهار دانشگاه ارسال کنید، به‌ازای هر دانشگاه پرداخت 20 دلار ضروری است. برای لغو آزمون تافل نیز تا چهار روز پیش از تاریخ امتحان فرصت دارید و در این صورت، نصف هزینه به شما بازگردانده می‌شود.

چگونه در آزمون تافل ثبت نام کنیم و هزینه آن را بپردازیم؟

برای ثبت نام آزمون تافل کافی است به وبسایت ETS مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات مشخص‌شده و پرداخت هزینه در این آزمون ثبت نام کنید که در این مرحله می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی تهران پیمنت استفاده کنید. تهران پیمنت مجموعه‌ای باسابقه در زمینه ارائه انواع خدمات ارزی است که به شما کمک می‌کند به‌راحتی و به‌سرعت هزینه ثبت نام آزمون تافل را بپردازید.

تهران پیمنت دارای یک تیم پشتیبانی قدرتمند است که در تمام مراحل ثبت نام تافل به شما کمک می‌کند و پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در این زمینه است. از سوی دیگر، این مجموعه در کمتر از سه ساعت هزینه تافل را می‌پردازد و هر چه سریع‌تر ثبت نام شما را نهایی می‌کند. علاوه بر این، تهران پیمنت کارمزد کمی را برای پرداخت‌های ارزی در نظر گرفته است تا بتوانید با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه در امتحان تافل شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

https://www.tehranpayment.com/payment/toefl-ibt-register/

در پایان، آزمون تافل iBT یکی از پرکاربردترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی جهان، آن را معتبر می‌دانند. بنابراین، اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید یکی از آزمون‌هایی که می‌توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود در نظر بگیرید، آزمون تافل است. برای پرداخت هزینه این آزمون نیز نگران نباشید. تهران پیمنت در این زمینه در کنار شما خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد که بدون دردسر و به‌سرعت ثبت نام تافل را انجام دهید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*