ترفندهایی از سئو

ترفندهایی از سئو که در دوره های آموزشی وجود ندارند

سئو یا seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد که این روزها به یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است.

seo می‌تواند بازدیدکنندگانی را که به‌دنبال مطالب موجود در وب سایت ما هستند، به سمت کسب و کار ما هدایت کند. به عبارت دیگر سئو مشتریان و مخاطبانی را به وب سایت ما هدایت می‌کند که به خدمات یا محصولات قابل ارائه توسط ما، نیاز دارند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو، برای این‌که رتبه و جایگاه صفحات مختلف را در نتایج جستجو خود تعیین کنند، ابتدا آنها را بررسی می‌کنند. برای مثال گوگل، بیش از 300 معیار مختلف را در وبسایت‌ها توسط الگوریتم‌های پیشرفته خود بررسی کرده و بر اساس همین بررسی‌ها به صفحات گوناگون امتیاز می‌دهد.

هرچه یک صفحه از یک وبسایت، بتواند بیشتر از رقبای خود برای یک عبارت کلیدی امتیاز دریافت کند، جایگاه بالاتری را نیز نسبت به سایرین کسب خواهد کرد. از آنجا که رعایت این معیارها کار ساده‌ای نیست، شرکت ها و فروشگاه‌های اینترنتی برای بهینه سازی سایت خود، سئوکار استخدام کرده یا حتی در برخی مواقع اقدام به تهیه یک دوره آموزش سئو برای کارکنان خود می‌کنند.

از آنجا که سود حاصل از سئو سایت و دستمزد سئوکاران قابل توجه است، بسیاری از افراد علاقه‌مند به مشاغل اینترنتی، می‌خواهند این مهارت جذاب را فرا گرفته و آموزش سئو ببینند و به همین دلیل اقدام به خرید دوره سئو می‌کنند. اما بهتر است بدانید SEO ترفندها و نکات بسیار جالبی دارد که ممکن است بسیاری از آن ها را حتی در یک دوره جامع سئو پیدا نکنید. در این صفحه قصد داریم این نکات و ترفندهای جالب که توسط اپراتورهای گوگل اجرا می‌شوند را بیان کنیم.

اپراتور گوگل چیست؟

منظور از اپراتورهای گوگل، استفاده از کارکترهای علائم و دستوراتی در بخش سرچ گوگل است که هر کدام تغییراتی را روی نتایج جستجو شما ایجاد می‌کنند. این اپراتورها به 3 دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر یک دارای چندین اپراتور هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین نمونه‌های آن‌ها خواهیم پرداخت که معمولا آموزش جامعی از آن‌ها را نمی‌توان در یک دوره سئو پیدا کرد.

1. اپراتورهای جستجوی Basic

  • اپراتور دبل کوتیشن ” ” : هنگام جستجو در گوگل، اگر عبارتی را در دبل کوتیشن قرار دهید (“عبارت مد نظر”) گوگل تنها نتایجی را به شما نمایش می‌دهد که دقیقا دارای همان عبارت باشند و نتایج دارای عبارات مترادف را نمایش نخواهد دارد.
  • اپراتور OR : با استفاده از این اپراتور می‌توانید بین دو عبارت ارتباط ایجاد کنید. در این حالت می‌توانید از گوگل بخواهید نتایج مربوط به عبارت اول یا نتایج مربوط به عبارت دوم را نمایش دهد. (“عبارت اول OR عبارت دوم”) 
  • اپراتور پرانتز () : از این اپراتور می‌توانید برای دسته‌بندی سایر اپراتورها و تعیین ترتیب عمل کردن هر یک استفاده کنید. 
  • اپراتور منفی – : این علامت جلوی هر عبارتی قرار بگیرد، سبب حذف شدن آن عبارت از نتایج جستجو می‌شود.
  • اپراتور ستاره * : اگر این علامت بین دو عبارت قرار بگیرد، گوگل تنها نتایجی را به شما نمایش می‌دهد که هر دوی این عبارات را داشته باشند.
  • اپراتور دو نقطه .. : اگر بین دو عدد، دو نقطه قرار بدید، عبارت جستجو شده شما شامل تمام اعداد صحیح بین آن دو عدد خواهد شد. برای مثال اگر می‌خواهید نتایج جستجو در مورد خودرو کیا اپتیما از سال تولید 2015 تا 2023 باشد، این‌گونه سرچ کنید (کیا اپتیما 2015..2023)

2. اپراتورهای جستجوی پیشرفته Advanced

  • اپراتور intitle: : برای استفاده از این اپراتور ابتدا باید intitle: را تایپ کرده و بعد از : کلمه‌ای را قرار دهید؛ حال گوگل تنها نتایجی را نمایش می دهد که در عنوان (تگ تایتل) آن ها کلمه مد نظر شما قرار داشته باشد. همچنین اگر می‌خواهید در عناوین دقیقا همان کلمه وجود داشته باشد و از مترادف‌ها استفاده نشود، باید کلمه را در دبل کوتیشن (” “) قرار دهید.
  • اپراتور allintitle: : این اپراتور مانند اپراتور intitle: است با این تفاوت که به‌جای کلمه می توانید یک عبارت را جهت جستجو در عناوین قرار دهید.
  • اپراتور inurl: : مانند اپراتور intitle:، در این اپراتور نیز باید بعد از : یک کلمه قرار دهید تا گوگل تنها صفحاتی را به شما نمایش دهد که کلمه مدنظر در آدرس اینترنتی (url) آن‌ها وجود دارد.
  • اپراتور allinurl: : این اپراتور هم یک عبارت را در url صفحات جستجو می‌کند.
  • اپراتور inanchor: : توسط این اپراتور می‌توانید تنها صفحاتی را مشاهده کنید که با انکر تسکت (متن لنگر) مد نظر شما، در آن‌ها لینک وجود دارد. تنها کافی است انکر تکست مد نظر را بعد از : قرار دهید. این اپراتور می‌تواند بسیار در سئو سایت کاربردی باشد، اما در بسیاری از نمونه‌های دوره جامع سئو آن‌طور که باید به آن پرداخته نمی‌شود.
  • اپراتور intext: و allintext : با استفاده از اپراتور اول می‌توانید کلمه‌ای را در محتوای اصلی صفحات جستجو کنید و اگر عبارت یا جمله‌ای مد نظر شما است می توانید از اپراتور دوم یعنی allintext: استفاده کنید.
  • اپراتور site: : در این اپراتور اگر دامنه یک وب سایت را بعد از : قرار دهید و سپس عبارت مد نظر را تایپ کنید، تنها صفحات مرتبط با آن عبارت از وبسایت مد نظر به شما نمایش داده خواهند شد و نتایج مربوط به سایر وبسایت‌ها حذف می شوند.

3. اپراتورهای Unreliable

  • اپراتور ~ : اگر هنگام جستجو، علامت ~ را قبل از کلمه‌ای قرار دهید، تنها نتایجی به شما نمایش داده خواهند شد که دارای کلمات مترادف با کلمه مدنظر شما هستند.
  • اپراتور + : اگر علامت + را بین دو کلمه قرار دهید، تنها نتایجی را مشاهده خواهید کرد که هر دوی این کلمات را دارا می‌باشند.

برخی از مهم‌ترین اپراتورهای گوگل را معرفی کردیم. حال بررسی خواهیم کرد که این موارد چه کاربردی در بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می‌توانند داشته باشند.

ترفندهای سئو با استفاده از اپراتورهای گوگل

ترفندهایی از سئو

همان‌طور که ذکر شد، اپراتورهای گوگل می‌توانند کاربرد بسیاری در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داشته باشند. این ترفندها را تنها در برخی از منابع آموزش سئو مانند دوره آموزش سئو سایت آقای امیر قمصری با آدرس newseo.ir می‌توانید مشاهده نمایید. همچنین شما می‌توانید جهت تسلط کامل، در دوره آنلاین سئو نیوسئو شرکت نمایید.

1. بررسی کپی بودن محتوا

با استفاده از اپراتور allintext: می‌توانید محتوای خود را از نظر کپی بودن بررسی کنید، تنها کافی است بخشی از محتوا را در دبل کوتیشن توسط این اپراتور جستجو کنید.

2. مشاهده رپورتاژهای منتشر شده از یک سایت

بسیاری از وبسایت‌هایی که اقدام به انتشار رپورتاژ می‌کنند، در url صفحات رپورتاژی خود کلمه reportage را قرار می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از ترکیب اپراتورهای site: و inurl: رپورتاژهای منتشر شده در یک وب سایت خاص را مشاهده نمایید. برای این کار باید به شیوه زیر عمل کنید:

site:domain.com inurl:reportage

3. یافتن صفحات بدون https

با استفاده از اپراتورهای site:domain.com -inurl:https می‌توانید صفحاتی از وب سایت را که گواهی‌نامه ssl برای آن‌ها فعال نشده است را بیابید.

ترفندهای seo بسیار بیشتر از مواردی هستند که در این صفحه ذکر شدند. اگر شما نیز به یادگیری این ترفندهای جالب و کاربردی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از بهترین منابع سئو ایران مانند سایت وبسیما و سایت آقای امیر قمصری (newseo.ir) این ترفندها را بیاموزید. همچنین اگر به حرفه بهینه سازی سایت علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، دوره آموزش سئو سایت نیوسئو به‌عنوان بهترین دوره آنلاین سئو به زبان فارسی به شما پیشنهاد می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*