تریلر معرفی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

تریلر بازی Prince of Persia: The Lost Crown با چهره‌ای متفاوت از شاهزاده ایرانی منتشر شد

یوبی سافت بالاخره نسخه جدیدی از فرانچایز شاهزاده ایرانی را رسماً معرفی کرد. در ادامه شاهد تریلر بازی Prince of Persia: The Lost Crown باشید.

طرفداران سری شاهزادی ایرانی چند سالی است که انتظار نسخه بازسازی شده «شاهزاده ایرانی: شن‌های زمان» (Prince of Persia: The Sands of Time) را می‌کشند. یوبی‌سافت اولین بار طی رویداد Ubisoft Forward در اواخر سال 2020 از عرضه این بازی خبر داد، اما پس از بروز چالش‌هایی در پروسه توسعه مجبور شد عرضه آن را نه یک بار، بلکه چند بار به تعویق بیندازد. حالا درحالی که طرفداران همچنان مشتاقانه منتظر انتشار ریمیک شن‌های زمان هستند، یوبی‌سافت در جریان رویداد Summer Games Fest 2023 با نمایش یک تریلر از نسخه‌ای کاملاً جدید از این فرانچایز با نام «شاهزاده ایرانی: تاج گمشده» (Prince of Persia: The Lost Crown) پرده‌برداری کرد.

تریلر معرفی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

بازی The Lost Crown احتمالاً متفاوت از آن چیزی باشد که طرفداران این فرانچایز انتظار داشتند. در واقع این بازی جدیدی که یوبی‌سافت معرفی کرده، یک پلتفرمر با زاویه دوربین کناری یا به عبارتی دیگر، یک ساید اسکرولینگ 2 بعدی است. تریلر معرفی آن نشان می‌دهد که شخصیت اصلی قابلیت استفاده از سلاح‌های مختلف نظیر شمشیر و تیر و کمان را دارد و همچنین باس‌هایی در راه بازیکن قرار می‌گیرند که بازیکن باید به‌عنوان بخش اصلی ماموریت، آن‌ها را شکست بدهد.

بازی تاج گمشده سری شاهزاده ایرانی از جهاتی شبیه به Metroid Dread و Hollow Knight به‌نظر می‌رسد که هر دو در ژانر مترویدوانیا قرار می‌گیرند. حالا باید منتظر ماند و دید که این بازی تا چه حد از المان‌های این ژانر بهره می‌برد. در زمینه داستان هم اثراتی از سه‌گانه شاهزاده ایرانی روی پلی‌استیشن 2 به چشم می‌آید؛ به‌خصوص نسخه «دو سریر» (The Two Thrones). این سه‌گانه شامل نسخه‌های شن‌های زمان، دو سریر و «جنگجوی درون» (Warrior Within) می‌شود که بین سال 2003 تا 2005 منتشر شدند.

تریلر معرفی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

بازی Prince of Persia: The Lost Crown در تاریخ 18 ژانویه 2024 مصادف با 28 دی 1402 برای پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری اس/ایکس، نینتندو سوئیچ، پی‌سی و آمازون لونا منتشر می‌شود.

با معرفی نسخه جدید شاهزاده ایرانی، این سوال مطرح می‌شود که بازسازی The Sands of Time در چه وضعیتی قرار دارد. بنا به آخرین جزئیات ارائه شده در خردادماه، این بازی علی‌رغم گذشت چند سال از معرفی هنوز در مرحله ایده‌پردازی به سر می‌برد. در نتیجه طرفداران باید کماکان برای مدت زمان زیادی جهت انتشار این عنوان صبر کنند. در این بین، تیم توسعه‌دهنده بازسازی The Sands of Time هم تغییر پیدا کرد. ابتدا یوبی‌سافت بمبئی و پونه توسعه این بازی را بر عهده داشتند اما در پی انتقادات نسبت به گیم‌پلی و جلوه‌های بصری آن، توسعه به یوبی‌سافت مونترال سپرده شد که سازنده همان سه‌گانه معروف این سری بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*