قطع شدن اینترنت جهان

خطر قطع شدن اینترنت کل جهان برای ماه‌ها یا سال‌ها بسیار جدی است!

خطر قطع شدن اینترنت کل جهان برای ماه‌ها یا سال‌ها وجود دارد. به‌همین منظور، ناسا یک کاوشگر را به‌سمت بادهای خورشیدی ارسال کرده است.

ناسا کاوشگر خورشیدی پارکر را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پیدایش بادهای خورشیدی راهی یک ماموریت جدید کرده است. بادهای خورشیدی با تاثیر روی میدان مغناطیسی زمین، می‌توانند باعث شوند که اینترنت کل جهان برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها قطع شود. خورشید اغلب جریان‌های شدیدی از پلاسما را به‌شکل بادهای خورشیدی به‌سوی زمین می‌فرستد که این جریانات با تاثیرگذاری روی میدان مغناطیسی زمین، ممکن است یک آخرالزمان اینترنتی به‌وجود بیاورد و اینترنت کل جهان را برای مدت‌ها به‌طور کامل قطع کند؛ ظاهرا این یک احتمال جدی است و رخ دادن آن دور از ذهن نیست.

قطع شدن اینترنت جهان

در همین راستا، دانشمندان ناسا کاوشگر خورشیدی پارکر را برای نزدیک شدن تا فاصله 6.5 میلیون کیلومتری خورشید طراحی و تولید کرده‌اند؛ این نزدیک‌ترین فاصله‌ای است که تاکنون یک فضاپیما یا کاوشگر می‌تواند به خورشید نزدیک شود. کاوشگر پارکر در ماموریت جدید خود از بین فواره‌هایی از مواد بسیار پرانرژی با الگوی مشخص و ثابت که مربوط به میدان مغناطیسی زمین می‌شوند، عبور کرده و دانشمندان نیز با استفاده از داده‌های آن توانسته‌اند ردیابی منشا بادهای خورشیدی را تا سطح خورشید با موفقیت انجام دهند.

ناسا به‌دنبال جلوگیری از قطع شدن اینترنت جهان به‌دلیل طوفان‌های خورشیدی

طبق مطالعات انجام شده، بادهای خورشیدی توسط فرایند اتصال مجدد مغناطیسی تولید می‌شوند. وقتی میدان‌های مغناطیسی با جهت مخالف از کنار هم به داخل و خارج از سطح خورشید حرکت می‌کنند، میدان‌های مغناطیسی شکسته و سپس مجددا به یکدیگر متصل می‌شوند و ذره‌های باردار را از خورشید دور می‌کنند.

جیمز دریک، استاد دانشگاه مریلند که یکی از دانشمندان حاضر در این مطالعه است می‌گوید در صورتی که دو میدان مغناطیسی در جهت مخالف وجود داشته باشد، آنها همدیگر را از بین می‌برند و انرژی مغناطیسی آزاد می‌کنند که منجر به تولید ذرات پرانرژی می‌شود.

قطع شدن اینترنت جهان

حالا دانشمندان ناسا با ماموریت جدید کاوشگر پارکر در تلاش هستند تا مانع از وقوع پدیده آخرالزمان اینترنتی که در اثر طوفان‌های خورشیدی به‌وجود می‌آید، شوند. بر اساس اطلاعات حیاتی که این کاوشگر درباره طوفان‌های خورشیدی کسب کرده، این احتمال وجود دارد که شاید ما مجبور باشیم برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها بدون اینترنت زندگی کنیم. به‌همین دلیل است که دانشمندان ناسا سخت در تلاش هستند تا آثار طوفان‌های خورشیدی را کاهش دهند و از آسیب رسیدن به شبکه‌های ارتباطی و قطع شدن کل اینترنت جهانی جلوگیری کنند.

گفتنی است کاوشگر خورشیدی پارکر در سال 2018 توسط ناسا برای فرو رفتن در جو خورشید به فضا پرتاب شد. البته این ماموریت بسیار سخت خواهد بود، چرا که دمای سطح خورشید تا بیش از 5500 درجه سانتی‌گراد نیز افزایش پیدا می‌کنند و دمای اتمسفر آن می‌تواند تا 300 برابر گرم‌تر شود. این کاوشگر تاکنون پانزده بار به نزدیکی خورشید رفته و در اول تیرماه امسال راهی ماموریت بعدی خود خواهد شد. هر ماموریت این کاوشگر تقریبا دوازده روز به‌طول می‌انجامد.