سورن پلاس با موتور XU7 پلاس

سورن پلاس با موتور XU7 پلاس، محصول جدید ایران خودرو

سورن پلاس با موتور XU7 پلاس به‌عنوان محصول جدید ایران خودرو در راه است. در ادامه با مشخصات نسخه جدید سمند سورن آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش تیراژ سورن پلاس توانست آن را به‌عنوان جایگزین سمند و پژو 405 به بازار ایران عرضه کند. این خودرو که مدتی قبل در نسخه‌های مختلف از جمله گازسوز و بنزینی به‌همراه آپشن‌های مختلف به ناوگان تاکسی‌رانی نیز راه پیدا کرده، اکنون قرار است با موتور XU7 پلاس به بازار عرضه شود.

تولید سورن پلاس با موتور XU7 پلاس

خبرها حاکی از آن است که ایران خودرو به‌زودی سورن پلاس با پیشرانه XU7 پلاس را در کارخانه کرمانشاه به‌تولید خواهد رساند و احتمالا آن را به ناوگان تاکسی‌رانی نیز عرضه خواهد کرد؛ زیرا هزینه‌های تولید این پیشرانه نسبت به EF7 کمتر بوده و همچنین برخی از نواقص XU7 نیز برطرف شده است. البته هزینه‌های نگهداری آن برای مالکان کمی بیشتر خواهد شد. ضمن این‌که پژو پارس سال، پژو پارس سال سفارشی و آریسان 2 نیز از این پیشرانه بهره می‌برند.

مشخصات موتور XU7P 

موتور XU7P نسخه ارتقا پیدا کرده موتور XU7 محسوب می‌شود. این موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. ایران خودرو با اعمال تغییراتی در سرسیلندر، ورودی و خروجی هوا و نوع پاشش سوخت، توانسته بازدهی آن را افزایش و استهلاک آن را نیز کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*