پژو 207 تیپ 5

پژو 207 تیپ 5 رونمایی شد

ایران خودرو از پژو 207 تیپ 5 رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی این نسخه از پژو 207 آشنا می‌شویم.

در حال حاضر سبد محصولات ایران خودرو متنوع‌تر از قبل شده و این شرکت تلاش کرده کیفیت را نیز در کنار کمیت بهبود ببخشد. در همین راستا، به‌تازگی آبی‌پوشان جاده مخصوص از تیپ 5 پژو 207 آی رونمایی کرده‌اند.

معرفی پژو 207 تیپ 5

پژو 207 تیپ 5

نزدیک به دو دهه است که شرکت ایران خودرو در حال تولید و عرضه پژو 206 است و این خودروی هاچ بک به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایرانی شناخته می‌شود. طراحان پژو 206 پس از قدیمی شدن سازه این ماشین تصمیم گرفتند تغییراتی روی آن اعمال کرده و سپس فیس لیفت آن را روانه بازار کنند.

نتیجه اقدامات مذکور این شد که پژو 207 تولید شود این هاچ بک از نظر ظاهری تفاوت چندانی با 206 ندارد، ولی به لحاظ امکانات رفاهی و مشخصات فنی، پیشرفت کرده است. تیپ 5 پژو 207i زیر کاپوت خود یک پیشرانه tu5 دارد که نیروی محرکه را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال می‌دهد.

جوانان و حتی خانواده‌های ایرانی به‌علل مختلفی پژو 206 و 207 می‌خرند؛ از جمله این دلایل می‌توان به ظاهر جذاب و اسپرت، قابلیت‌های دینامیکی بالا، پیشرانه tu5 و مصرف سوخت بهینه و پایین اشاره کرد. ایران خودرو برای تولید محصولی تکامل یافته، از سیستم برق‌رسانی و شبکه یا داشبورد 206 استفاده کرده و نمای بیرونی را مطابق با استانداردهای روز دنیا به این شکل درآورده است. مجموع این تغییرات باعث شده تا ایمنی و طول عمر خودرو افزایش و میزان استهلاک کاهش یابد.

پژو 207 تیپ 5

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی پژو 207 تیپ 5 می‌توان به پیشرانه کم مصرف tu5، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، چراغ‌های جلو مجهز به چراغ روشنایی روز، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، آینه‌های جانبی برقی، کلیدهای کنترلی زیر غربیلک فرمان، شیشه بالابرهای برقی درهای جلو و عقب، رادیو پخش و رینگ 14 اینچی فولادی اشاره کرد.

همچنین یک‌سری امکانات دیگر نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیکی، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، روشن شدن چراغ‌های عقب همزمان با دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، روکش صندلی پارچه‌ای، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم 4 جهت به‌صورت دستی، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم در این خودرو وجود دارد.