هاوال ژیانگ لونگ

هاوال ژیانگ لونگ، بیراهه‌نورد جدید چینی‌ها، معرفی شد

چینی‌ها به‌تازگی از یک خودروی آفرود قدرتمند به نام هاوال ژیانگ لونگ رونمایی کرده‌اند. مشخصات اجمالی این شاسی بلند را در ادامه بخوانید.

خودروسازی هاوال یکی از شرکت‌های جذاب چینی است که برخی از محصولات آن به جاده‌های کشورمان نیز رسید. آفرودر جدید چینی‌ها که در حال حاضر با کد B26 شناسایی می‌شود (به احتمال زیاد با نام ژیانگ لونگ عرضه خواهد شد) از نیمه دوم سال جاری میلادی به بازارهای جهانی راه می‌یابد.

آشنایی با شاسی بلند هاوال ژیانگ لونگ

شاسی بلند ژیانگ لونگ که به آن لقب بیراهه نورد چینی داده شده، از سری محصولات دراگون هاوال بوده و از آنجایی که شرکت مذکور تأکید کرده در نیمه دوم سال 2023 دو محصول تازه از سری دراگون روانه بازار خواهد کرد، حدس می‌زنیم یکی از آنها ژیانگ لونگ یا B26 باشد.

هاوال ژیانگ‌لونگ

بدنه آفرودر جذاب هاوالی‌ها طراحی جعبه‌ای‌شکل دارد و از حیث زیبایی و زبان طراحی خودرویی میان هاوال بیگ داگ و تانک 300 محسوب می‌شود. گفتنی است که بیگ داگ از جمله آفرودرهای سبک است، حال آن‌که تانک 300 شاسی بلند مجهز و رو به راهی به‌حساب می‌آید. ژیانگ لونگ را می‌توان حد وسط دو خودروی مذکور به‌حساب آورد.

جلوپنجره مستطیلی‌شکل و الگوی جالب آن به‌همراه لوگوی هاوال که در مرکز آن تعبیه شده بر زیبایی‌های این بیراهه نورد می‌افزاید. از نمای جانبی بیشتر به جعبه‌ای بودن آن پی می‌بریم و شباهت‌هایی نیز با لندروور دیفندر احساس می‌شود. از جمله ویژگی‌های ظاهری دیگر این ماشین می‌توان به رینگ‌های پنج‌پره مشکی، ریل‌های روی سقف و روکش‌های پلاستیکی روی رکاب اشاره کرد.

یکی از جذابیت‌های این قسمت نصب دوربین در هر دو طرف گلگیرهای جلو است که کاربرد آنها برای سیستم‌های کمک راننده پیشرفته خواهد بود. در حال حاضر تصویری از قسمت انتهایی یا نمای عقب ژیانگ لونگ منتشر نشده، اما آنچه تصاویر پنهانی فضای مجازی نشان می‌دهند، چرخ زاپاس مثل دیفندر تعبیه شده و چراغ‌ها نیز عمودی هستند. درب صندوق به‌صورت افقی باز خواهد شد و دستگیره‌اش در سمت چپ زاپاس قرار گرفته است.

هاوال ژیانگ‌لونگ

از مشخصات فنی این آفرودر چینی خبری در دست نیست، ولی با توجه به شواهد و قرائن، باید قوای محرکه پلاگین هیبریدی داشته باشد. همچنین احتمال دارد سیستم پیشرانه آن هیبریدی از نوع Hi4 گریت وال باشد؛ Hi4 به‌اختصار چهار چرخ محرک هیبریدی هوشمند است. گفته شده ممکن است دو نسخه مختلف از هاوال ژیانگ لونگ عرضه شود که یکی از آنها مجهز به موتور 1.5 لیتری الکتریکی 94 اسب بخاری در جلو و 201 اسب بخاری در عقب است و پیشرانه دومی نیز 1.5 لیتری توربو با موتور الکتریکی 107 اسب بخاری در جلو و یک موتور 201 اسب بخاری در عقب به‌فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*