جارو رباتیک

اولین جارو رباتیک با قابلیت تمیز کردن پله‌ ساخته شد + ویدیو

اولین محصول شرکت Migo Robotics، اولین جارو رباتیک جهان با قابلیت تمیز کردن و تردد روی پله‌ها است که نوید تحولی بزرگ در این صنعت را می‌دهد.

نظافت و مرتب کردن محل زندگی، برای برخی از مردم راهی درمانی برای تمدد اعصاب و حتی نوعی سرگرمی محسوب می‌شود. اما دیگر افراد که از انجام این کار فراری هستند چطور؟ بدون شک بهترین گزینه برای آنها استفاده از یک جارو رباتیک برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی است. اما با پاک‌سازی پله‌ها چه باید کرد؟

به‌همین منظور، شرکت Migo Robotics از اولین جارو رباتیک با قابلیت تمیز کردن پله‌ها رونمایی کرده که می‌تواند تا چند طبقه را به‌سادگی پاک‌سازی کند. این محصول طی ماه آگوست 2023 عرضه خواهد شد و از طراحی دو در یک بهره می‌برد. جارو رباتیک Ascender برای بالا رفتن از پله‌ها به اسکنرهای LiDAR متکی است و می‌تواند مساحتی در حدود 480 متر مربع را پوشش دهد.

به‌لطف فناوری مبتنی بر ترانسفورماتور که با هوش مصنوعی ادغام شده، قابلیت سنجش و پاک‌سازی محیطی به‌طور کامل فراهم خواهد شد. این جارو رباتیک از طریق یک برنامه هوشمند قابل کنترل بوده و از عملکرد مکش خلاء 6000 پاسکال پشتیبانی می‌کند. با استفاده از طراحی دو در یک، این جارو رباتیک علاوه بر پاک‌سازی گرد و غبار از طریق مکش خلاء، آب ریخته شده را نیز از سطح تمیز می‌کند.

سایر ویژگی‌های جذاب جارو رباتیک Ascender

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت Migo Robotics، کاربران می‌توانند جارو رباتیک Ascender را با استفاده از الکسای آمازون تعلیم دهند. این گجت جذاب هم‌چنین با قیمت 999 دلاری عرضه شده که 400 دلار کم‌تر از قیمت اولیه 1399 دلاری آن است. جاروبرقی رباتیک Ascender از طراحی مستطیلی برخوردار شده و طبق ادعای سازنده می‌تواند حتی سخت‌ترین و بیش‌ترین سطح آلودگی را بدون زحمت پاک‌سازی کند.

جارو رباتیک

این جاروبرقی رباتیک اولین محصول Migo Robotics است که وارد بازار شده و به‌نقل از سازنده، تیم آنها متشکل از کارشناسان سازندگان برجسته نظیر دایسون، بوستون دینامیکس، گوگل و اکووکس است.

نحوه کار این وسیله بدین صورت است که بدنه مستطیلی خود را تا پله بعدی بالا می‌برد و دو پایه جارو روی زمین باقی می‌مانند. در مرحله بعدی پایه‌ها نیز تا می‌شوند و خود را به بالا می‌کشند تا به جارو رباتیک محلق شوند. سپس Ascender مانند هر جاروبرقی رباتیک دیگری وارد عمل شده و به پاک‌سازی سطوح می‌پردازد.

به‌گزارش بلومبرگ، دایسون از تولیدکنندگان پیشتاز و مشهور صنعت جاروهای برقی، هم‌اکنون در حال توسعه رباتی مشابه با قابلیت‌های Ascender است. براساس شایعات، محصول شرکت دایسون قرار است علاوه بر بالا رفتن از پله‌ها، حتی کشوها را نیز باز کرده و با محیط ارتباط کامل برقرار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*