گاز گوشت

اگر بستگان خود را گاز بگیرید، شاید گوشت آن‌ها نابود شود!

مورد خاص پیش آمده برای یک فرد آمریکایی نشان داد که گاز گرفتن افراد می‌تواند فوق‌العاده خطرناک باشد. در این حالت امکان نابودی گوشت بدن و مرگ در تنها چند روز وجود دارد.

بسیار پیش می‌آید که هنگام جدا کردن دو نفر در دعوا، فردی که میانجیگری می‌کند ضربه بخورد. این حالت اتفاقی است؛ اما گاهی ممکن است یکی از طرفین دعوا آنقدر عصبانی باشد که به فرد اشاره شده از عمد ضربه بزند. این دقیقا همان اتفاقی است که برای دانی ادمز از شهر سن‌پترزبورگ فلوریدا پیش آمد و او را تا پای مرگ برد.

یک گاز خطرناک که گوشت بدن را با عفونتی شدید درگیر کرد

باکتری گوشت خوار

ماجرا از آنجا شروع شد که دانی ادمز برای شرکت در یک مهمانی خانوادگی به منزل یکی از بستگانش رفته بود و ناگهان بین دو نفر بحث پیش آمد. موضوع کمی بعد جدی شد و آنها شروع به دعوای فیزیکی کردند. دانی برای جدا کردن آنها وارد شد؛ اما یکی از طرفین دعوا آنقدر عصبانی بود که ران پای دانی را گاز گرفت.

دانی در ابتدا چندان موضوع را جدی نگرفت. البته هیچ‌کسی یک گاز ساده را چندان جدی نمی‌گیرد؛ اما وضعیت کم‌کم رو به وخامت گذاشت. ابتدا محل گازگرفتی کمی قرمز شد و بعدا شروع به ورم کردن کرد. اینجا بود که دانی به یک درمانگاه رفت تا آمپول کزاز و مقداری آنتی‌بیوتیک دریافت کند. هرچند اینها نیز مشکل را حل نکردند و وضعیت دانی بدتر شد. کار حتی به‌جایی رسید که او به‌سختی می‌توانست راه برود.

گاز گوشت

وقتی دکتر فریتز برینک از بیمارستان فلوریدا نورث‌ساید او را معاینه کرد، فورا گفت که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او پس از برداشتن لایه‌ای از پوست متوجه شد که گوشت پای دانی گندیده است. جای گاز به‌اندازه یک سکه بود؛ اما از زانو تا قسمت بالایی ران به‌شدت آلوده شده بودند. عمل جراحی اول نیز چندان کارساز نبود و دانی مجبور شد که مجددا تحت عمل جراحی قرار گیرد تا بخش بیشتری از گوشت پایش برداشته شود.

آزمایش‌های بیشتر نشان داد که وی به نکروزان غلاف یا همان بیماری گوشت‌خوار آلوده شده است. این بیماری نوعی عفونت است که توسط یک باکتری ایجاد می‌شود. عفونت با سرعت بسیار بالایی گسترش پیدا می‌کند و فورا سبب مرگ بافت نرم بدن می‌شود. از آنجایی که نکروزان غلاف به‌واسطه ایجاد شکستگی، بریدگی یا زخم وارد بدن می‌شود، دو حالت قابل تصور است.

مقایسه پوست سالم با پوست آلوده شده به باکتری

مقایسه پوست سالم با پوست آلوده شده به باکتری

حالت اول اینکه خویشاوند دانی ادمز چندان اعتقادی به رعایت بهداشت دهان و دندان نداشته و باکتری مستقیما از دهان وی به بدن دانی منتقل شده است. البته بدن انسان میزبان میلیاردها باکتری است و بسیاری از آنها برای ادامه حیات انسان نقشی مهم بازی می‌کنند، ولی حضور یک باکتری در محلی نامناسب می‌تواند دردسرساز شود.

حالت دوم این است که گاز گرفتن فقط محلی را برای ورود باکتری ایجاد کرده است و باکتری به‌هر نحوی توانسته وارد بدن دانی ادمز شود. در هر صورت این عفونت ۷۰ درصد از گوشت پای آدامز را درگیر خود کرده بود و پزشکان نیز تاکید کردند که حتی اگر یک روز دیرتر به بیمارستان مراجعه می‌کرد، ممکن بود با  شوک عفونی مواجه شود. در نتیجه شوک عفونی اعضای داخلی بدن یکی پس از دیگری از کار می‌افتند و در نهایت مرگ فرا می‌رسد.

دانی ادمز علاوه بر عمل جراحی به‌صورت مرتب آنتی‌بیوتیک مصرف کرد و رژیم غذایی خاصی هم در پیش گرفت. همین باعث شد که در مدت ۴ ماه، یعنی نصف زمان پیش‌بینی شده توسط پزشکان بهبود یابد و گوشت جدید جایگزین شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*