افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل

افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل ؛ منتظر موج جدید گرانی باشید!

به‌زودی همزمان با افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل موج جدید از گرانی بازار موبایل را احاطه خواهد کرد.

قیمت نوسانی گوشی های هوشمند در بازار کشورمان باعث شده مشکلات فراوانی به‌وجود آید که یکی از مهم‌ترین آنها از دست دادن قدرت خرید مشتریان و خالی شدن جیب آنها است. افزایش هزینه‌های رجیستری و محدودیت در واردات تلفن همراه نیز بر مشکلات موجود افزوده‌اند.

افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل دردسری بزرگ برای مشتریان!

افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل

به‌تازگی طیف وسیعی از فروشندگان اعلام کرده‌اند تعرفه‌های جدیدی برای واردات گوشی از سوی انجمن واردکنندگان موبایل اعمال شده و نتیجه این افزایش تعرفه، افزایش هزینه رجیستری و گرانی گوشی خواهد بود. چندی پیش انجمن مذکور اعتراض داشت که چرا تعرفه واردات گوشی‌های مسافری با تعرفه واردکنندگان یکسان است و خواستار اعمال تغییراتی بنیادین شد.

بنا بر اعتقاد رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، وقتی تعرفه یکسانی برای واردات گوشی مسافری اعمال می‌شود، ورود گوشی از این طریق افزایش خواهد یافت؛ چرا که مسافران نه نیازی به پرداخت هزینه‌های گمرکی دارند و نه نیاز به ترخیص کالا و عوارض و مالیات آن!

به‌همین خاطر است که در حال حاضر واردکنندگان موبایل در صدد پیدا کردن مسافرانی هستند که برایشان قاچاق گوشی انجام دهند و از زیر بار تعرفه‌های گزاف خلاص شوند. خرید و فروش پاسپورت برای واردات گوشی به حد اعلای خود رسیده و فروشندگان عمده هر کاری می‌کنند تا مالیات و تعرفه‌های قانونی را نپردازند.

افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل

قابل توجه آن است که افزایش تعرفه واردات گوشی مسافری محدود به محصولات بیش از 600 دلار نمی‌شود و دو برابری شدن تعرفه گریبان گوشی‌های ارزان‌تر را هم خواهد گرفت. اجرای تعرفه‌های دو برابری باعث گرانی کالا در بازار می‌شود و گوشی‌های پرچم دار اصلی‌ترین قربانی‌های افزایش نرخ خواهند بود.

طی روزهای اخیر نرخ دلار کاهش یافته و موجی از ارزانی، طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را در بر گرفته بود؛ ولی هم‌اکنون خبر افزایش تعرفه‌ها دوباره باعث گرانی می‌شود. نفع بیشتر این اقدام انجمن واردکنندگان موبایل برای واردکنندگان رسمی است و الباقی فروشندگان متحمل ضرر خواهند شد. نظر شما درباره افزایش دو برابری تعرفه رجیستری و واردات گوشی های موبایل چیست؟