اعزام بانوی ایرانی به فضا

شمارش معکوس برای اعزام بانوی ایرانی به فضا آغاز شد

شمارش معکوس برای پرتاب راکت فالکون 9 آغاز شد. اعزام بانوی ایرانی به فضا خبر خوبی برای ما ایرانیان و افتخاری بزرگ برای کشورمان است.

سفر به فضا و کشف دنیاهای خارج از جو سیاره زمین برای هر انسانی جذاب است و شاید اغلب ما تمایل داشته باشیم به‌جای فضانوردان عازم جبهه‌های منظومه شمسی یا حتی کره ماه خودمان شویم. البته سفر به فضا در وهله اول برای همگان جذاب است و وقتی واقعا پای پرتاب به خارج از اتمسفر به میان بیاید، ورق بر خواهد گشت و شاید منصرف شویم؛ چرا که ترک زمین با علم به بازنگشتن به آن دشوار به نظر می‌رسد.

چیزی تا اعزام بانوی ایرانی به فضا باقی نمانده

اعزام بانوی ایرانی به فضا

صنعت هوافضای ایران هنوز موفق نشده به کره ماه یا یکی دیگر از سیارات منظومه شمسی فضانورد بفرستد؛ اما ایرانی‌ها جسارت داشته و تلاش کرده‌اند به این هدف مهم دست یابند. یاسمین مقبلی یکی از فضانوردان ایرانی است که به‌تازگی تصویری از خود با لباس فضانوردی منتشر کرده و در توضیحات آن نوشته: «به پرتاب نزدیک هستیم.»

خانم مقبلی یک ایرانی-آمریکایی موفق است که توانسته در کنار متقاضیان زیاد سفر به فضا تا لحظه پایانی دوام آورد. روز 21 خردادماه سال جاری بود که وی تصویری از لباس فضانوردی ساخت شرکت اسپیس ایکس منتشر کرد و در توییتر نوشت:

اخیرا برای گرفتن چند عکس و در حال امتحان کردن لباس فضانوردی اسپیس ایکس ژست گرفتم.

اعزام بانوی ایرانی به فضا

بنا بر آنچه یاسمین مقبلی گفته، برای دوختن لباس فضانوردی برای کاوشگران اعماق کیهان که اندازه باشد و در شرایط مختلف سفر کارآمدی خود را نشان دهد، باید زحمت زیادی کشیده شود. بانوی ایران زمین افزود: «دیدن نامم که کنار لباس دوخته شده یادآور خوبی بود که چقدر به پرتاب نزدیک هستیم»

یاسمین مقبلی در حال حاضر سمت فرمانده مأموریت اعزام فضاپیمای اسپیس ایکس را از سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا دریافت کرده و قرار است به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود. وی از سال 2017 به ناسا ملحق شد و به‌زودی نخستین سفرش را تجربه خواهد کرد. تا ماه آگوست، چهار نفر از فضانوردان به‌همراه مقبلی و با کمک اسپیس ایکس دراگون و راکت فالکون 9 از مرکز فضایی کندی ناسا در ایالت فلوریدا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد.