سازمان انتقال خون

همراه اول و سازمان انتقال خون برای ارائه خدمات دیجیتال تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

همراه اول و سازمان انتقال خون برای ارائه خدمات دیجیتال نظیر راه‌اندازی اپلیکیشن اهدای خون تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صبح امروز چهارشنبه 24 خرداد 1402 آیین گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون با شعار «ما هستیم، چون شما خون اهدا می‌کنید» با حمایت همراه اول و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و نمایندگان اصناف در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری همراه اول و سازمان انتقال خون

در این مراسم اپراتور همراه اول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود با سازمان انتقال خود تفاهم‌نامه همکاری امضای کرده و به‌دنبال توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، طراحی و اجرای پلتفرم خاص منظوره سازمان انتقال خون و تحلیل داده بر مبنای اپلیکیشن است.

از سایر موارد مطرح در این تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده از منابع، ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با رعایت قوانین و مقررات برای افزایش آگاهی جامعه نسبت به مسائل بهداشتی و اهدای خون داوطلبانه و نیز مسائل اجتماعی و ارتباطی اشاره کرد.

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با اعلام این‌که همیشه در کنار سازمان انتقال خون بوده‌ایم عنوان کرد در گذشته نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود با سازمان انتقال خون همکاری کردیم و با امضای این تفاهم‌نامه نیز مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده گرفته‌ایم.

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول تاکید کرد البته ما از این همکاری‌ها به‌دنبال تبلیغ برند نیستیم و هدف ما فرهنگ‌سازی است. این همکاری را هم‌سو با زندگی دیجیتال مردم در نظر گرفتیم و با توسعه اپلیکیشن و سامانه‌هایی که در سراسر کشور امکان دسترسی به آن وجود دارد، در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

بهروزی با ابراز خرسندی از این همکاری عنوان کرد در این مسیر می‌توان سایر سرویس‌های دیجیتال گروه همراه اول را نیز طبق صلاح‌دید سازمان به تمام اهداکنندگان خون ارائه کنیم تا بتوان خدماتی را به این قشر ارائه داد و سرویس‌های جدیدی را برای مردم به‌وجود آورد.

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز در این مراسم به حدود 50 میلیون واحد خون اهدا شده طی سال‌های گذشته و وضعیت درخشان اهدای خون ایران در بین کشورهای مدیترانه شرقی اشاره کرد و گفت از سال 2007 میلادی تاکنون شاهد اهدای 100 درصد داوطلبانه در کشور بودیم و سال گذشته برای اولین بار توانستیم با خون‌های اهدایی تمام نیاز مراکز درمانی را به‌شکل 100 درصدی تامین کنیم.

ملک‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهور نیز در این مراسم با اعلام این‌که اهداکنندگان خون مصداق مدافعان حیات هستند گفت اقدام این افراد برای همنوعان خود دارای جنبه‌های معادی معنوی بوده که در حکمرانی نیز نقش موثری دارند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در این مراسم نسبت به گسترش همکاری‌ها با سازمان انتقال خون ایران ابراز امیدواری کرد و گفت تلاش‌های ارزنده سازمان انتقال خون ایران توانسته این کشور را به یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه مدیترانه از لحاظ دانش و تجربیات اهدای خون تبدیل کند.

از سایر بخش‌های این مراسم می‌توان به قرائت پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معرفی اپلیکیشن اهدای خون همراه اول و تقدیر از برخی اهداکنندگان خون با اهدای لوح اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*