بهترین بازی ایکس باکس سری ایکس

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و سری اس که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید!

پلتفرم ایس باکس پر از عناوین جذابی‌است که برخی شناخته ‌شده هستند و برخی خیر. امروز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های کمتر شناخته شده ایکس باکس سری ایکس | اس می‌پردازیم که نباید تجربه آن‌ها را از دست بدهید!

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بازی بر روی کنسول‌های مدرن و بیست سال قبل را باید فراگیر شدن بازی‌های دیجیتالی دانست.

امروزه بسیاری افراد دیگر علاقه‌ای به جمع آوری بازی‌های فیزیکی ندارند و حتی مایکروسافت نیز در کنسول ایکس باکس سری اس خود دیسک درایو را حذف کرده است.

از این طریق، انقلاب بازی‌های دیجیتالی باعث شده که گیمرها بتوانند تمامی عناوین مورد علاقه خود را با فشردن تنها یک کلید در اختیار داشته باشند.

این اتفاق قطعا خبر خوبی برای گیمرها به شمار می‌رود و گزینه‌های فراوانی را پیش روی‌شان قرار می‌دهد. از سوی دیگر اما به دلیل محدودیت حافظه کنسول‌های گیمینگ نمی‌توان تمامی بازی‌های یک کنسول را بر روی حافظه ذخیره کرد.

چنین وضعیتی باعث می‌شود که بسیاری بازی‌های مدرن بسیار خوب و خوش‌ساخت، خصوصا عناوین مستقلی که بودجه تبلیغاتی چندان سنگینی ندارند، در میان سیل تبلیغات عناوین پرحاشیه بازار گم شده و چندان دیده نشوند.

این امر تا کنون برای عناوینی بزرگ، حتی آن‌هایی که عنوان برترین بازی سال را تصاحب کرده‌اند نیز رخ داده و نبود تبلیغات کافی باعث شده که این بازی‌ها در میان تبلیغات بسیاری بازی‌های دیگر مدفون شده و به اعتباری که لایقش هستند، نرسند.

با همین بهانه امروز سعی داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس | اس بپردازیم که هیاهوی تبلیغاتی زیادی نداشته و آن‌چنان که باید دیده نشده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

اگر قصد تجربه عناوینی جدید روی کنسول ایکس باکس خود را دارید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس | اس که کمتر شناخته شده‌اند

Gears Tactics

بازی Gears Tactics

یکی از شناخته‌شده‌ترین فرنچایزهای پلتفرم ایکس باکس، گیرز آف وار (Gears of War) است که با عرضه در سال 2006 توانست هم رضایت منتقدین و گیمرها را جلب کرده و هم فروشی باورنکردنی را تجربه نماید.

گیم پلی خاطره‌انگیز و بخش مالتی پلیر فوق‌العاده این بازی توانست تاثیر بسزایی در افزایش نفوذ ایکس باکس لایو در میان عامه مردم داشته باشد و باعث عرضه پنج دنباله برای نسخه اول شود.

با این حال، علیرغم شهرت سری Gears of War، شاید کمتر کسی با بازی Gears Tactics آشنا باشد. این بازی در حقیقت عنوانی در ژانر استراتژی نوبتی است که بار دیگر در دنیای مارکوس فینیکس و Horde ها جریان دارد.

Gears Tactics توانسته با تکیه بر ریشه‌های شوتر مجموعه گیرز آف وار، ژانر مختلفی را به کاربران هدیه داده و دید متفاوتی به دنیای این فرنچایز را برای‌شان به ارمغان بیاورد.

پیش از این البته فرنچایز Halo نیز وضعیت مشابهی را رقم زده بود؛ جایی که بازی Halo Wars با گیم پلی استراتژیک ریل تایم مانند سری Command & Conquer روانه بازار شده و به موفقیت قابل قبولی هم دست یافته بود.

بازی گیرز تاکتیکس توانسته به‌خوبی گیم پلی نوبتی و تاکتیکی را در چارچوب بازی‌های Gears of War جا دهد و به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل شود.

بخش بزرگی از شهرت مجموعه گیرز آف وار به خاطر طراحی جذاب محیط آن، در کنار موزیک‌های فوق‌العاده و صداگذاری حرفه‌ای‌ست. این موارد کاملا در Gears Tactics هم حضور دارند و ادغام آن‌ها با دوربین از بالای بازی و طراحی بصری جذاب سربازان و موجودات نفرت‌انگیز Horde، در کنار حضور اسلحه‌های نوستالژیکی چون Boomshot و Lancer همگی منجر به ثبت گیم پلی تکرارنشدنی از سوی این بازی شده‌اند.

این عنوان را می‌توان یکی از بهترین بازی های کمتر شناخته شده ایکس باکس سری ایکس | اس دانست که تجربه آن برای همه گیمرها ضروری است.

Outer Wilds

بهترین بازی ایکس باکس سری ایکس

در سال‌های گذشته، عناوین متعددی با گیم پلی مبتنی بر چرخه‌های زمانی روانه بازار شده‌اند. یکی از این عناوین 12 Minutes است که از بازیگران کارکشته‌ای چون ویلم دفو یا دیزی ریدلی هم بهره برده و تجربه‌ای ارزشمند در ژانر معمایی را ارائه می‌دهد.

در عین حال اگر به دنبال یک بازی فاخرتر و پرهزینه‌تر می‌گردید، Outer Wilds عنوانی جذاب برای شما خواهد بود. این بازی شما را به سفری فانتزی در یک منظومه خورشیدی می‌برد که جزئیات بصری فوق‌العاده‌ای داشته و گرافیکی جذاب، اما به سبک نقاشی ارائه می‌دهد.

این عنوان گیم پلی بسیار جذابی دارد که حول چرخه‌های 22 دقیقه‌ای زمان در جریان است؛ به‌طوری که در پایان هر چرخه، یک ابر نواختر (سوپرنوا) منظومه را به‌طور کامل نابود می‌کند.

بازی Outer Wilds چندین عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کرده و از بسیاری منتقدین امتیازهای بالاتر از 80 را دریافت نموده است. اکثر منتقدین طراحی جذاب بازی و معماهای درگیرکننده Outer Wilds را به عنوان مهم‌ترین نقاط قوت آن برشمرده‌اند.

این بازی کمی پس از عرضه اولیه به بازار، برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس | اس هم ریمستر شده و اوج شکوفایی و پختگی خود را بر روی این پلتفرم‌ها به معرض نمایش گذاشت.

همچنین بسته اضافی این بازی، Echoes of the Eye که در سال 2021 منتشر شد، قابلیت‌های بسیار بهتر و بیشتری به بازی افزوده و کیفیت آن را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داد.

به این ترتیب، Outer Wilds یکی از بهترین بازی های مستقل ایکس باکس سری ایکس | اس است که تجربه آن به هر گیمری توصیه می‌شود.

It Takes Two

بازی It Takes Two

با توجه به فروش حدودا ده میلیون نسخه‌ای و کسب عناوین متعدد بهترین بازی سال، احتمالا اسم It Takes Two را شنیده‌اید!

با این وجود اگر جزو آن دسته گیمرهایی هستید که به فرنچایزهای بزرگ یا عناوین پرهزینه با گرافیک بسیار بالا علاقمندید، احتمالا تا کنون این بازی شگفت‌انگیز را تجربه نکرده‌اید!

اگر این‌چنین است توصیه می‌کنیم با مسئولیت ما، بازی It Takes Two را تجربه کنید! البته سعی کنید در حین انجام بازی حتما یکی از دوستانتان را نیز همراه خود داشته باشید؛ چرا که بیشترین لذت از گیم پلی بازی، از طریق بخش کوآپ ارائه خواهد شد که می‌تواند به‌صورت محلی یا آنلاین باشد.

بازی It Takes Two چندین ژانر مختلف بازی را با یکدیگر ادغام کرده و در هر مرحله، دو کاراکتر با قابلیت‌های متفاوت و جذاب را در اختیار دو گیمر قرار می‌دهد. گیمرها سپس باید با استفاده از این قابلیت‌های منحصربفرد به حل پازل‌ها و پیشروی در بازی بپردازند.

بازی It Takes Two در سال 2021 توسط استودیو Hazelight Studios طراحی شده و از آن زمان طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده است.

این بازی توانسته با ارائه داستان درگیرکننده، مینی گیم‌های فراوان و گیم پلی جذابی که نیازمند تمرین و تلاش بسیار است و البته لذت باورنکردنی تجربه و اتمام بازی به‌صورت کوآپ، به تجربه‌ای بی‌تکرار برای گیمرها تبدیل شود.

علاوه بر این باید توجه کنید که گیم پلی بازی بر روی کنسول‌های نسل نهمی پیشرفت فراوانی داشته و کاملا قابل قبول ارزیابی می‌شود.

Death’s Door

بهترین بازی ایکس باکس سری ایکس

بازی Death’s Door بر خلاف بسیار عناوین دیگر بازار که توسط گروه بزرگی از بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان تولید می‌شود، تنها به دست دو نفر با نام‌های دیوید فن و مارک فاستر ساخته شده است!

این اتفاق البته نه تنها به ضرر بازی تمام نشده؛ بلکه آن را به یک عنوان بسیار دوست‌داشتنی و مطرح تبدیل کرده که از زمان انتشار در سال 2021 توانسته منتقدین بسیاری را با خود همراه کند.

این بازی تکنفره، عنوانی در ژانر اکشن ماجراجویی است که دوربین آن به‌صورت سه بعدی ایزومتریک به ثبت وقایع بازی می‌پردازد. شما در این بازی در نقش یک کلاغ قرار می‌گیرید که شکارچی ارواح است!

در نگاه اول به نظر می‌رسد که این بازی گیم پلی ترسناک و پراضطرابی داشته باشد؛ با این وجود با پیشروی در بازی متوجه ظرافت‌های داستان‌سرایی و گیم پلی شیرین بازی خواهید شد؛ به‌طوری که دست کشیدن از بازی برای‌تان بسیار دشوار خواهد بود.

مشابه با بسیاری بازی‌های مستقل دیگر، Death’s Door نیز بازی چندان طولانی‌ای نیست و گیم پلی آن بر پایه چندین مکانیزم ساده بنا شده است.

این سادگی گیم پلی به هیچ وجه نکته منفی برای آن به شمار نرفته و برعکس باعث می‌شود خیلی سریع در جزئیات بازی غرق شوید.

بازی همچنین پر از مسیرهای مخفی، جوایز و لوت‌های جذاب و البته مبارزات درگیرکننده است که قادرند ساعت‌ها شما را پای کنسول نگه دارند.

تیم سازنده این بازی جسارت بسیار زیادی داشته و مزد این جسارت و خلاقیت خود را نیز گرفته؛ چرا که Death’s Door به یک عنوان منحصربفرد تبدیل شده که با ایده گرفتن از عناوین بزرگی چون دارک سولز، افسانه زلدا و انیمیشن‌های استودلو گیبلی توانسته تجربه ای بسیار سرگرم‌کننده و جذاب را ارائه دهد.

Sherlock Holmes: Chapter One

بهترین بازی ایکس باکس سری ایکس

حتی اگر بازی شرلوک هلمز ساخته استودیو Frogwares را تجربه نکرده باشید، قطعا از بازی کردن Sherlock Holmes: Chapter One روی ایکس باکس سری ایکس و سری اس لذت خواهید برد.

این بازی که سال گذشته به بازار عرضه شد، داستان را به ریشه‌های مجموعه برده و شما را در نقش کارآگاه شناخته شده، شرلوک هلمز قرار می‌دهد.

Chapter One همچنین نخستین تجربه جهان باز از مجموعه شرلوک هلمز به شمار می‌رود که در جزیره مدیترانه‌ای کوردانا در اواخر قرن 19 میلادی جریان دارد.

البته بخش جهان باز این بازی نتوانسته آن‌طور که باید رضایت منتقدین را جلب کند. با این وجود، هسته گیم پلی کارآگاهی بازی با استقبال فراوانی روبرو شده و برای گیمرهایی که به دنبال عنوانی متفاوت از بازی‌های شوتر، ورزشی یا پلتفرمر می‌گردند، تجربه جذابی به شمار می‌رود.

این بازی قادر است گیم پلی کلاسیک بسیار خوبی را به شما ارائه دهد و این ژانر تقریبا فراموش شده را به همراه کمی معما در اختیارتان قرار دهد.

شرلوک هلمز: بخش اول از آن دسته بازی‌هایی‌ست که حتما باید بر روی کنسول نسل نهمی خود تجربه کنید. بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم کمی از عناوین AAA همیشگی خود فاصله بگیرید تا بتوانید لباس شرلوک هلمز دوست‌داشتنی را به تن کنید و ماجراجویی جدیدی را رقم بزنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*