آشتی با Vsan

در رویداد آشتی با vSAN ابرکلاس چه گذشت؟

روز جمعه ۲۶ خرداد ماه، رویداد «آشتی با vSAN»، توسط استارت‌آپ آموزشی «ابرکلاس» در هتل سیمرغ تهران برگزار شد. انتشار کتابی با موضوع vSAN و ناآشنایی بسیاری از افراد حوزه فناوری نسبت به عملکرد آن و استفاده نکردن از آن در سازمان‌ها، دلیل نام‌گذاری این رویداد بود.

این رویداد با حمایت شرکت مهندسی و امنیت شبکه دژپاد برگزار شد. در ابتدای رویداد، علیرضا یونسی به معرفی ابرکلاس و دلایل راه‌اندازی این استارت‌آپ پرداخت. پس از آن، مهرداد توکلی، بنیان‌گذار و مدرس دوره‌های مجازی‌سازی ابرکلاس درباره وی‌سن توضیح داد. سپس در پنل رویداد آشتی‌کنان با vSAN ابرکلاس، حمید اسدی، عباس ولی‌زاده، مهرداد توکلی، علیرضا کمال‌پور، مهدی صادقی‌نسب و شهروز اسماعیل‌پور به معرفی دوره‌هایی که هر کدام در ابرکلاس تدریس می‌کنند، پرداختند. دوره‌های مایکروسافت که توسط حمید اسدی تدریس می‌شود، پنج سطح مختلف دارد. دوره سیسکو در ابرکلاس چهار مرحله دارد که به‌گفته مدرس این دوره‌ها یعنی عباس ولی‌زاده مانند دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند.

مهرداد توکلی به دو دوره وی‌ام‌ور و سیتریکس اشاره کرد و سرفصل‌های آن را برای حاضران در سالن توضیح داد. علیرضا کمال‌پور به مباحث دوره‌های مجازی‌سازی ابرکلاس پرداخت و شهروز اسماعیل‌پور که مدرس‌ دوره‌های مرتبط با سرویس‌های ابری در ابرکلاس است و در حال حاضر در IBM کار می‌کند، گفت که چطور مایکروسافت آژور را به علاقه‌مندان درس می‌دهد.

آشتی با Vsan

پس از پنل، نوبت به شبکه‌سازی رسید که شاید بتوان آن را مهم‌ترین بخش هر رویدادی دانست. در ادامه، مهندس سلامت، نماینده شرکت دژپاد به بررسی یکی از محصولات پرکاربرد شرکت وی‌ام‌ور پرداخت که با نام VMware cloud foundation، یا وی‌سی‌اف شناخته می‌شود. مهندس سلامت، نماینده شرکت دژپاد در این پنل گفت:

می‌توان در سازمان‌ها و بانک‌ها که دیتابیس‌هایی جدا دارند که هر کدام نیازمند کلاسترهای خاص خود است. آینده و هدف از هر کدام از این کلاسترها را باید بررسی کنیم تا طراحی دقیقی از زیرساخت داشته باشیم. مدیریت کلمه‌های عبور و معتبر بودن در مدیریت اس دی دی سی (SDDC) اهمیت زیادی دارد.

مهندس سلامت پس از توضیح VCF و SDDC، ادامه بحث را به همکارش سپرد تا در مورد ان‌اس‌ایکس (NSX) صحبت کند. با استفاده از ان‌اس‌ایکس روتر، با یک کلیک می‌توانید روت‌‌ها را توسعه دهید. قابلیت مختلف NSX در رویداد ابرکلاس بررسی شد که یکی از آن‌ها، فایروال و دیگری حل مسئله داون شدن سایت‌هاست. سلامت، در پایان صحبت‌های خود به خدمات خودکارسازی وی‌ام‌ور اشاره کرد.

آشتی با Vsan

نماینده دیجی‌پی نیز روی سن آمد و خدمات این شرکت را توضیح داد. به‌گفته نماینده دیجی‌پی، شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانی سال ۹۷ ری‌برند کرده و به دیجی‌پی تبدیل شده است. همچنین کلاس‌های ابرکلاس را می‌توان با دریافت وام از دیجی‌پی ثبت‌نام کرد. سال ۱۴۰۰، بانک تجارت روی دیجی‌پی سرمایه‌گذاری کرد. وام غیر بانکی و وام بانکی، دو نوع از وام‌هایی است که دیجی‌پی پرداخت می‌کند. علاوه بر دیجی‌کالا، دیجی‌پی با سازمان‌های دیگری نیز کار می‌کند. دیجی‌پی با سازمان‌هایی چون اتاقک و سفرمارکت همکاری می‌کند، اما علاوه بر کالاهای لوکس و سفر، نیاز به سبد آموزش حس می‌شد.

سپس امیرحسین نعماوی‌زاده با تاکید بر انواع تعهد به بررسی مهارت‌های نرم پرداخت. صدف‌ الهیاری که در شرکت وی‌ام‌ور (VMware) در سوئد مشغول به کار است، تنها زن سخنران در رویداد «آشتی با vSAN» بود. الهیاری، توضیحاتی درباره وی‌سن‌۸ و تفاوت آن با دیگر انواع وی‌سن داد. در پایان، توکلی صحبت‌های خود را در خصوص vSAN تکمیل کرد و رویداد با قرعه‌کشی و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان به پایان رسید. به‌گفته مینا چوپانی،‌ به‌مناسبت رویداد آشتی‌کنان وی‌سن، شرکت‌کنندگان می‌توانند دوره‌های ابرکلاس با شرایط ویژه‌ای ثبت‌نام‌ کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*