حذف آپ

اعلام جنگ گوگل با برنامه‌های ایرانی؛ پس از دیوار و تپسی و دیجی‌کالا، آپ هم حذف شد

از چند روز پیش دور جدید حذف برنامه های ایرانی از گوگل پلی آغاز شده است. حالا نوبت به اپلیکیشن آپ رسیده تا از پلی استور حذف شود.

حذف برنامه های ایرانی از استورهای بزرگ مثل گوگل پلی، اتفاق تازه‌ای نیست و در سال‌های گذشته نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم؛ اما در مرتبه‌های قبلی، پس از پیگیری از سوی ایرانی‌ها، دوباره این برنامه‌ها به گوگل پلی بازگشتند. حالا از چند روز پیش ظاهرا دوباره گوگل با برنامه‌های ایرانی وارد جنگ شده و دور جدید حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از پلی استور آغاز شده است. این اتفاق با برنامه دیوار آغاز شد و امروز با تپسی و دیجی کالا ادامه پیدا کرد. اکنون نوبت به حذف اپلیکیشن آپ رسیده و آسان پرداخت قربانی بعدی ناسازگاری گوگل با برنامه های ایرانی است.

ظاهرا حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی استور به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی است. چند ماه پیش شنیده بودیم که ایالات متحده آمریکا برخی از تحریم‌های مربوط به تکنولوژی را در رابطه با ایران لغو کرده و این امیدواری ایجاد شده بود که دیگر اتفاقاتی مانند حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از استورهای خارجی رخ ندهد؛ اما ظاهرا گوگل قصد ندارد دست از سر برنامه های ایرانی بردارد. حال باید دید آیا مانند مرتبه‌های قبلی، باز هم شاهد بازگشت برنامه های ایرانی دیوار، تپسی، دیجی کالا و آپ به پلی استور خواهیم بود؟