حذف اپلیکیشن دیوار را از فروشگاه پلی استور

برنامه دیوار از گوگل پلی حذف شد

گوگل طی سال های اخیر اپلیکیشن های مختلفی را تحریم و از گوگل پلی حذف کرده است. ماجرای حذف برنامه دیوار از گوگل پلی استور چیست؟

ماجرای تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی و حذف آنها از پلتفرم‌های خارجی نظیر گوگل پلی و اپ استور تمامی ندارد. به‌تازگی باخبر شده‌ایم که دیوار هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و شرکت گوگل با ارسال ایمیلی برای دیوار خبر داده این اپلیکیشن از فروشگاه آنها حذف شده است.

حذف برنامه دیوار از گوگل پلی

حذف اپلیکیشن دیوار را از فروشگاه پلی استور

در ایمیلی که گوگل ارسال کرده به ماده 16.5 توافقنامه توسعه‌دهندگان اشاره شده که به‌طور کلی مربوط به تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا باز می‌گردد. متن ایمیل مذکور به شرح ذیل است:

محصولات موجود در Google Play ممکن است مشمول قوانین و مقررات کنترل صادرات و تحریم‌های ایالات متحده و سایر حوزه‌های قضایی باشند. شما موافقت می‌کنید که از کلیه قوانین و مقررات کنترل صادرات و تحریم که در مورد توزیع یا استفاده شما از محصولات اعمال می‌شود، از جمله (الف) مقررات اداره صادرات که توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده اعمال می‌شود، (ب) تحریم‌های تجاری و اقتصادی، توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده را رعایت کنید. (ج) مقررات تجارت بین‌المللی اسلحه که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده حفظ می‌شود. این قوانین و مقررات شامل محدودیت‌هایی در مقاصد، کاربران و استفاده نهایی است.

حذف اپلیکیشن دیوار را از فروشگاه پلی استور

مدیران وب سایت و اپلیکیشن دیوار نیز در پی ارسال این ایمیل و حذف نرم افزارشان از فروشگاه پلی استور به پیامدهای این اقدام شرکت گوگل اشاره کرده و اعلام داشتند:

حذف اپلیکیشن رسمی دیوار از گوگل‌پلی می‌تواند باعث انتشار بدافزارها با سوءاستفاده از عنوان و برند دیوار در فروشگاه رسمی گوگل و تضییع حقوق کاربران‌ شود.

شرکت دیوار اعلام کرده تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این اپلیکیشن انجام خواهد داد و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای ورود مجدد به پلی استور استفاده خواهد کرد. طی چند سال اخیر نه‌تنها دیوار بلکه اپلیکیشن‌های بسیاری از سوی گوگل تحریم و از گوگل پلی حذف شده‌اند. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ آیا اپلیکیشن دیوار بار دیگر به پلی استور باز می‌گردد؟