حذف تپسی و دیجی کالا از گوگل پلی

برنامه های تپسی و دیجی کالا هم از گوگل پلی حذف شدند

پس از اپلیکیشن دیوار، حالا برنامه تپسی و دیجی کالا هم از گوگل پلی حذف شده‌اند. صفحه این دو برنامه در Google Play هم‌اکنون از دسترس خارج است.

تحریم برنامه های ایرانی در پلتفرم‌های معتبر خارجی موضوع جدیدی نیست و حتی چند روز قبل دیوار، برنامه پرطرفدار خرید و فروش آنلاین از گوگل پلی حذف شد. گوگل در ایمیلی به تیم توسعه‌دهنده دیوار اعلام کرد که این برنامه به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا از این پلتفرم حذف شده است. حالا تپسی و دیجی کالا، دو برنامه محبوب دیگر از گوگل پلی حذف شده‌اند که احتمالاً مربوط به همین محدودیت‌های وضع شده از سوی آمریکا باشد.

حذف تپسی و دیجی کالا از گوگل پلی بعد از برنامه دیوار

حذف برنامه های تپسی و دیجی کالا از گوگل پلی

در حال حاضر با مراجعه به صفحه‌های تپسی و دیجی کالا در گوگل پلی، با پیامی مواجه می‌شوید که از نبود URL مربوطه خبر می‌دهد. این نشان از این دارد که صفحه‌های این دو اپلیکیشن ایرانی از دسترس خارج شده است. حالا باید منتظر ماند و دید که با پیگیری‌های تیم‌های توسعه‌دهنده برنامه‌های تپسی و دیجی کالا، این دو برنامه به گوگل پلی برمی‌گردند یا خیر. بی‌شک حضور این برنامه‌ها در گوگل پلی ضروری است، چرا که امنیت و راحتی کاربران در فرایند دریافت آن‌ها را تضمین می‌کند.

در گذشته تپسی و دیجی‌کالا و حتی برنامه های دیگری نظیر اسنپ از گوگل پلی حذف شده بودند. با این حال، با پیگیری‌های حقوقی شرکت‌ها دوباره به این پلتفرم برگردانده شدند. تیم توسعه‌دهنده دیوار هم که چند روز پیش با حذف اپلیکیشن خود مواجه شد، همان زمان اعلام کرد که همه مسیرهای قانونی برای بازگرداندن آن را دنبال می‌کند. همان‌طور که دیوار خاطرنشان کرده بود، نبود برنامه‌ها در Google Play چیزی جز سوءاستفاده از آن‌ها و انتشار بدافزارها را به‌دنبال نمی‌آورد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره حذف دوباره برخی از برنامه های ایرانی از گوگل پلی چیست؟