تا سال ۲۰۲۰، هیچ کس با خوردو جدید ولوو کشته یا مجروح نخواهد شد!

کمپانی خودرو سازی ولوو به تازگی ادعایی کرده که می‌تواند در نوبه‌ی خود بسیار جالب توجه باشد. همانطور که می‌دانید، مسیر بازار اتومبیل ها به سمت خودرو های هوشمند در حال حرکت است و خوشبختانه همین موضوع باعث می‌شود که در سال های آینده و با عرضه‌ی چنین خودرو هایی به شکل عمومی، امنیت این نوع از حمل و نقل  بیشتر شود.اکنون ولوو قول داده تا سال ۲۰۲۰، هیچ کس با خوردو جدید این شرکت کشته یا مجروح نخواهد شد!

درواقع اگر کسی واقعا عزمش را برای صدمه زدن به خودش جزم کرده یا جمعا به کار های احمقانه علاقه مند است، در این موارد ولوو نمی‌تواند کاری کند. اما به فرض اینکه همراهان گجت نیوز به طور کلی علاقه‌ای به خودکشی ندارند، باید گفت که برای شما تا چهار سال دیگر رانندگی با خودرو ولوو، امن تر از آن است که  برای تعویض یک لامپ سوخته بالای نردبان بروید.

خودرو هایی با مرگ و میر صفر بی سایقه نیستند؛ در واقع در حال حاضر برخی مدل ها وجود دارند و آنها را فقط ولوو نساخته است. با توجه به داده های موجود در موسسه بیمه امنیت بزرگراه ها، نه مدل از این دست خودرو ها وجود دارند. از جمله این خودرو ها باید به ولوو XC90 اشاره کرد؛ هیچ کسی در آن طی سال های بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در ایالات متحده کشته نشده است.

ولوو هنوز هم در سوئد هست اما در حال حاضر مالک اصلی آن کمپانی چینی جلی ( GELYY ) است. این خودرو ساز در حال حاضر مشغول بررسی هایی است تا بفهمد چگونه بسیاری از مردم در خودروهایشان به جهت مسائل امنیتی جان می‌بازند. به این ترتیب مهندسان می‌توانند بگویند که خودرو تولیدی آنها چقدر ایمن تر است. همچنین به ولوو کمک می‌کند تا دریابد با هر پیشرفت جدید در این سیستم، تا چه مقدار امنیت بیشتری فراهم می‌گردد.

در نهایت، تمامی این فن‌آوری های جدید به یکدیگر متصل شده و خودرویی را ایجاد می‌کند که به معنای واقعی کلمه خودران است. در واقع، نه تنها ولو بلکه تعدادی از خودروسازاند دیگر هم وعده داده اند که در سال ۲۰۲۰ اتومبیل های خودمختارشان را برای خرید عموم عرضه کنند.

مهندس ایمنی ولوو، Erik Coelingh می‌گوید:

با توسعه اتومبیل های خودران، ما زیر فشار محدودیت های ایمنی خودور ها قرار خواهیم گرفت. چرا که اگر یک وسیله نقیله به طور کامل از شما مستقل باشد، همه چیز به طور بالقوه‌ای با یک خودرو اتفاق می‌افتد.

اما ابن بدان معنی نیست که رانندگان این نوع از خودرو ها لزوما مجبور استفاده از حالت رانندگی خودکار به منظور امنیت بیشتر هستند. هرچند زمانی که راننده نیز کنترل خودرو را در دست بگیرد، هنوز هم خودرو در پس زمینه فعالیت هایی را به شکل خودکار انجام می‌دهد تا به حفظ جان سرنشینان کمک نماید.

در حال حاضر، ولوو و چندی دیگر  از خودروسازان بسیاری از فن‌آوری هایی که برای رانندگی خودکار نیاز است را در دسترس دارند. در ادامه به ویژگی هایی که با یکدیگر در یک وسیله نقلیه ترکیب شده و از ایجاد تصادفات جلوگیری می‌کنند نگاهی می‌اندازیم.

کروز کنترل تطبیقی: در بسیاری از اتومبیل های جدید، از رادار و گاهی اوقات سنسوری برای تشخیص وسایل نقیله موجود در جاده پیش رو استفاده می‌شود. سیستم کروز کنترل نیز به شما کمک می‌کنند تا حداکثر سرعت خودرو را تنظیم کنید. برخی از سیستم های اینچنینی تنها در بزرگراه‌ها به کار می‌آیند؛ اما بسیاری دیگر حتی در توقف و ترافیک نیز به رانندگان یاری می‌رسانند.

سیستم های کمکی برای هدایت خودرو: این مورد، دوربین های دیجیتالی است که با تشخیص خطوط و لبه جاده، ماشین را به گونه‌ای هدایت می‌کند تا در خط خود باقی بماند.

اجتناب از برخورد: رادار، دوربین و یا سنسور های دیگر که موانع پیش رو را شناسایی می‌کند در موقع لزوم به راننده هشدار می‌دهد. اگر هنوز هم راننده واکنشی در مقابل این هشدار ها نشان نداد، خودرو می‌تواند به شکل خودکار برای جلوگیری از تصادف ترمز کند و یا حداقل تاثیر این تصادف را کاهش دهد.

تشخیص عابر پیاده: دوربین های دیجیتال، از جمله مدل هایی که قادر هستند در تاریکی هم ببیند، به گونه‌ای تنظیم شده اند که اشکال انسانی را تشخیص دهند و به رانندگان هشدار و داده و در صورت عدم واکنش، خودرو به شکل خودکار ترمز گیرد.

تشخیص حیوانات بزرگ: زدن یک گوزن، آهو یا هر حیوان بزرگ دیگری، بی شک برای آن حیوان روی خوشی ندارد اما به همان مقدار  برای سرنشیان ماشین نیز بد است. ولوو سیستمی را ابداع کرده و با تشخیص  حیوانی که از مقابل اتومبیل عبور میکند، جان حیوانات و سرنشیان را در امنیت قرار می‌دهد.

منبع: cnn

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. میگن واژه “ولوو” در زبان سوئدی یعنی گلچین ظاهرا” این کمپانی برای ساخت خودرو ملی خودشون از قسمت ها و مکانیزم های اتومبیل های بسیاری استفاده کرده است و بهترین سیستم و مکانیزم های موجود در حهان را برای ولوو گلچین کرده اند

    در سال ۲۰۰۳ یکی از مدل های ولوو ساخت سال ۱۹۷۳ راخریدم صاحب قبلی میگفت حدود ۲۰ سال است هفته ای ۵ روز بین اب یک و تهران در ترددم بعدا برای سرویس نزد مکانیکم که ارمنی بود رفتم او تائید کرد که در قسمتهای فنی ماشین حتی یک پیچ تعویضی نشده و همه چیز فابریک کارخانه است یادش بخیر ولوو ۱۴۴ مدل ۱۹۷۳

  2. سلام

    درسال ۲۰۲۰ حدود ۵۰درصد رانندگان ایران خودرو وسایپا بدلیل امنیت بالای این خودروها کشته خواهند شد

    حمایت ازخودروساز داخلی =ایجاد شغل برای هزاران نفر=کشتن دهها هزار نفر