گیمر حرفه‌ای

اگر قصد دارید به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید به این موارد نیاز خواهید داشت!

تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای رویای بسیاری افراد است. امروز قصد داریم ملزومات سخت افزاری برای شروع مسیر گیمینگ حرفه ای را معرفی کنیم.

گیمینگ حرفه ای یکی از پدیده‌های بسیار محبوب سال‌های اخیر دنیا بوده که در سرتاسر دنیا طرفداران بیشماری پیدا کرده است.

بازی کردن حرفه ای، شرکت در ورزش‌های الکترونیکی (eSports) و استریم کردن محتوا یکی از  جذاب‌ترین و پرسودترین راه‌های کسب درآمد برای بسیاری افراد است و به همین جهت با اقبال فراوانی روبرو شده است.

البته تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای پیش‌نیازهایی دارد؛ به این معنا که اگر قصد داشته باشید به‌طور مداوم و اصولی به انجام بازی‌های ویدیویی پرداخته و از این راه کسب درآمد کنید، لازم است برخی آیتم‌ها را خریداری کرده و در اختیار داشته باشید.

به همین جهت در ادامه این متن به معرفی برخی از ملزومات مورد نیاز یک گیمر حرفه ای خواهیم پرداخت که در اختیار داشتن آن‌ها می‌توانید شما را از سایر افراد چندقدم جلوتر بیندازد.

یک گیمر حرفه ای به چه آیتم‌هایی نیاز دارد؟

میکروفون و هدست باکیفیت

هدفون باکیفیت

اهمیت میکروفون و هدست باکیفیت برای یک بازیکن حرفه ای تقریبا هم‌اندازه خود کامپیوتر یا کنسولی است که در اختیار دارد؛ چرا که یکی از مهم‌ترین کارهایی که استریمرها و گیمرها می‌کنند، ارتباط با سایر بازیکنان و یا مخاطبان است.

توصیه می‌کنیم یک هدفون سیمی باکیفیت که به‌طور همزمان به میکروفون هم دسترسی داشته باشد، خریداری کنید.

مطمئن باشید هدفونی که می‌خرید به راحتی در داخل یا روی گوش‌تان قرار می‌گیرد؛ چراکه احتمالا به‌مدت طولانی آن را مورد استفاده قرار خواهید داد.

در این زمینه همچنین دقت کنید که هدفون نباید بیش از اندازه سفت روی گوش شما چسبیده باشد؛ چون می‌تواند در درازمدت به سلامتی گوش آسیب بزند.

علاوه بر این، یک میکروفون قدرتمند و باکیفیت USB به همراه استند میکروفون نیز دیگر آیتم ضروری برای هر گیمر حرفه ای‌ست.

استفاده از یک استند میکروفون می‌تواند حس حرفه ای‌تری از میز کار شما به مخاطبان القا کرده و توجهات بیشتری را به سمتتان معطوف کند.

در این میان، پاپ فیلتر و دک مخصوص استریم هم با وجود آن که به هیچ عنوان ضروری نیستند؛ اما می‌توانند تجربه پر کردن ویدیو به منظور استریم را برای‌تان آسان‌تر کنند.

صندلی ارگونومیک و راحت

صندلی ارگونومیک

لزومی ندارد که حتما یک صندلی مخصوص گیمینگ تهیه کنید. با این حال، صندلی که انتخاب می‌کنید باید ارگونومی مناسبی داشته باشد تا بتواند یک گیمر حرفه ای را در استفاده‌های سنگین روزمره یاری کند.

صندلی مناسب بازی های ویدیویی باید ساختاری مقاوم و انعطاف‌پذیر داشته باشد و بخش‌های مختلفش تنظیم‌پذیر باشند.

همچنین دوام بالا و در اختیار داشتن استراحتگاه برای مچ و آرنج نیز از دیگر ویژگی‌های یک صندلی مناسب گیمینگ به شمار می‌روند.

اگر نمی‌دانید چه نوع صندلی انتخاب کنید، می‌توانید به نقد و بررسی‌های انجام شده در وبسایت‌های مختلف مراجعه کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، نیازی نیست حتما یک صندلی گیمینگ تهیه کنید. با این حال این نوع صندلی‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند، بسیار مناسب‌تر از صندلی‌های اداری معمولی به شمار رفته و حس بسیار حرفه ای‌تری را به مخاطب القا می‌کنند.

کیبورد، ماوس و ماوس پد مخصوص گیمینگ

گیمر حرفه‌ای

اگر قصد دارید به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید، کیبورد مکانیکی یکی از ملزومات این کار است!

این کیبوردها ارتفاع کمتری داشته و عملکرد سریع‌تری خواهند داشت. همچنین اکثر این کیبوردها تعدادی کلید اضافی و تنظیم‌پذیر را هم در اختیارتان قرار می‌دهند که می‌توانید برای امور مختلفی در بازی‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

سوییچ‌های به کار رفته در کیبوردهای مکانیکی معمولا در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

  • سوییچ‌های خطی: این کیبوردها معمولا عملکردی سرراست و روان داشته و فاقد هرگونه فیدبک صوتی یا ارتعاشی هستند. اگر با صدای تق تق کیبوردهای مکانیکی مشکل دارید، به سراغ نمونه‌هایی با سوییچ‌های خطی بروید.
  • سوییچ‌های لامسه‌ای (Tactile): کلیدهای این کیبوردها به هنگام لمس، نوعی پاسخ لمسی را به انگشت کاربر منتقل می‌کنند. این دسته کیبوردها دقت تایپ کردن کاربر را افزایش داده و فشردن هر کلید را به او اطلاع می‌دهند. این سوییچ ها البته فاقد صدا هستند.
  • سوییچ‌های کلیکی: این دسته کیبوردها علاوه بر ارائه پاسخ لمسی، در هنگام فشرده شدن هریک از کلیدها، صدایی کلیک مانند هم از خود بروز می‌دهند.

همچنین، یک ماوس اداری معمولی هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز یک گیمر حرفه ای باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم یک ماوس سیمی مخصوص بازی تهیه کنید که از حسگر لیزری بهره برده و حساسیت قابل تنظیمی ارائه دهد.

علاوه بر این، خوش‌دست بودن و ارگونومی مناسب در کنار حضور کلیدهای برنامه‌پذیر نیز از دیگر تفاوت‌های این دسته ماوس‌ها در مقایسه با نمونه‌های اداری معمولی هستند.

زیر این ماوس نیز باید از یک ماوس پد مخصوص گیمینگ استفاده کنید که تا ماوس بتواند روان‌تر حرکت کند.

کارت گرافیک و PC قدرتمند

کارت گرافیک قدرتمند

در میان تمامی آیتم‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک گیمر موفق و حرفه ای، سیستم کامپیوتری و کارت گرافیک قدرتمند مهم‌ترین آیتم‌ها به شمار می‌روند.

کامپیوترها اساسا از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که سرهم‌بندی آن‌ها بسته به نیاز کاربر، گزینه‌های فراوانی را پیش روی او قرار می‌دهد.

مهم‌ترین آیتم برای یک بازیکن، کارت گرافیک است. بنابراین تا جایی که بودجه‌تان اجازه می‌دهد، کارت گرافیک قدرتمندی خریداری کنید!

به جز یک کارت گرافیک قدرتمند، موارد زیر نیز در انتخاب یک کامپیوتر گیمینگ کارآمد حائز اهمیت هستند:

  • یک حافظه SSD: هرگز برای کامپیوتر گیمینگ خود سراغ حافظه‌های سخت (HDD) نروید؛ چراکه اس اس دی‌ها علیرغم قیمت بالاتر، عملکرد بسیار سریعتری دارند.
  • حداقل 16 گیگابایت رم ( حداقل از نوع DDR4 با سرعت 2400 مگاهرتز یا بالاتر)
  • یک پردازنده مدرن و قدرتمند
  • یک پاور (PSU) توانمند برای تبدیل جریان AC به جریان DC با ولتاژ پایین تر
  • سیستم خنک‌کننده مایع که عملکرد بهتری دارد

یک کنسول پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس|اس

گیمر حرفه‌ای

بازی‌های آنلاین جدید معمولا از قابلیت بازی کاربران پلتفرم‌های مختلف در برابر یکدیگر برخوردار هستند.

در این شرایط، اگرشما با PC خود در برابر یک گیمر کنسول قرار بگیرید، احتمالا به دلیل قابلیت‌های منحصربفردی که در اختیار آن‌هاست، در موضع ضعف قرار خواهید داشت!

علاوه بر این، کاربران کنسول‌ها نیز معمولا به برخی محتوا و بازی‌های انحصاری مربوط به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

به همین جهت توصیه می‌کنیم حداقل یکی از دو کنسول ایکس باکس سری ایکس|اس یا پلی استیشن 5 را در اختیار داشته باشید.

از این طریق ضمن این که می‌توانید برخی بازی‌های انحصاری جذاب این کنسول‌‌ها را تجربه کنید، به دسته‌های فوق‌العاده آن‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

دوربین با رزولوشن بالا

دوربین رزولوشن بالا

استریم بخش ثابتی از کسب درآمد گیمرها از بازی‌های ویدیویی است. بنابراین یک دوربین باکیفیت هم از جمله ملزومات مهم گیمرها به شمار خواهد رفت.

توصیه می‌کنیم یک دوربین با رزولوشن حداقل 1080p در اختیار داشته باشید تا بتوانید چهره خود را در کنار گیم پلی قرار دهید؛ چرا که هر رزولوشن پایین‌تر از فول اچ دی می‌تواند باعث افت کیفیت استریم و در نتیجه ریزش مخاطبانتان شود.

البته در صورتی که توان خرید دوربین‌هایی با رزولوشن 1440p یا حتی 4K را داشته باشید، در خرید آن‌ها شک نکنید!

در کنار خود دوربین، باید اکسسوری‌های مرتبط با آن را نیز به‌طور جداگانه خریداری کنید. از جمله این اکسسوری‌ها می‌توان به سه پایه مخصوص قرار گرفتن دوربین، حلقه نور و نور استودیویی اشاره کرد.

البته این آیتم‌ها را می‌توانید بسته به بودجه خود از فروشگاه‌های مربوطه تهیه کنید.

مانیتور 240 یا 360 هرتزی

مانیتور گیمینگ

مهم‌ترین آیتمی که یک گیمر حرفه ای در هنگام خرید مانیتور باید به آن دقت کند، نرخ رفرش است.

نرخ رفرش یک صفحه نمایش که با واحد هرتز سنجیده می‌شود یانگر تعداد دفعاتی است که نمایشگر قادر به ریفرش کردن تصویر است. این سنجه برای یک بازیکن که در مسابقات رقابتی شرکت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت توصیه می‌کنیم به سراغ مانیتورهایی با نرخ نوسازی 240 یا 360 هرتز بروید.

البته توجه به نرخ رفرش قطعا باعث نمی‌شود که از سایر مشخصات مانیتور گیمینگ غافل شوید! به همین جهت توصیه می‌کنیم از نمایشگری با حدقل رزولوشن 1080p استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر کیفیت ممکن بازی‌های پرگرافیک لذت ببرید.

در این مورد نیز در صورتی که بودجه کافی را در اختیار داشته باشید، می‌توانید به سراغ نمایشگرهای 4K با نرخ رفرش فوق‌العاده بالا رفته و سطح جدیدی از گیمینگ را تجربه کنید.

نورپردازی ال ای دی (RGB)

گیمر حرفه‌ای

استفاده از نورپردازی LED می‌تواند کمک شایانی به ساخت یک فضای ایده‌آل برای انجام بازی‌های ویدیویی کند.

با استفاده از چراغ‌های ال ای دی، امکان شخصی‌سازی نور محیط بسته به ماهیت بازی و سایر فاکتورها را خواهید داشت. این مساله دست شما را برای ارائه محتوای جذاب‌تر باز خواهد گذاشت.

توصیه می‌کنیم چراغ‌های ال ای دی را پشت مانیتور، زیر میز کار و اطراف اتاق قرار دهید تا متوجه تاثیر چشمگیر آن‌ها بر تجهیز اتاق شوید.

ترجیحا به سراغ لامپ‌هایی با قابلیت شخصی‌سازی نور بروید تا بتوانید بسته به تم بازی و فضای آن، نورپردازی را تغییر داده و یا حتی از نورپردازی داینامیک استفاده کنید.

کابل اترنت برای اتصال به اینترنت

کابل اترنت

وصل شدن به اینترنت از طریق سیم بسیار سریع‌تر و ایمن‌تر از اتصال بیسیم از طریق وای فای است.

بنابراین در بازی‌های آنلاین رقابتی که نیازمند پینگ پایین است، حتما کامپیوتر خود را از طریق کابل اترنت به اینترنت متصل کنید. این کار نه تنها باعث ارتقای سرعت اینترنت شما خواهد شد؛ بلکه امنیت بالاتری را هم برای‌تان با ارمغان خواهد آورد.

حافظه خارجی حداقل دو ترابایت

گیمر حرفه‌ای

گیمرهای کارکشته و استریمرهای شناخته‌شده معمولا تعداد زیادی بازی روی سیستم خود نصب کرده‌اند و انواع و اقسام ویدیوها از گیم پلی بازی‌های مختلف را روی حافظه کامپیوتر خود ذخیره دارند.

در این شرایط احتمالا حافظه داخلی دستگاه قادر به نگهداری از این حجم اطلاعات نخواهد بود. بنابراین توصیه ما به شما این است که برای ذخیره اطلاعات اضافی خود حتما یک حافظه SSD خارجی با ظرفیت حداقل دو ترابایت تهیه کنید.

دقت کنید که برخی اپلیکیشن‌ها را می‌توان بر روی یک اس اس دی خارجی نصب کرد و همیشه همراه خود داشت. بنابراین در اختیار داشتن یک حافظه اس اس دی خارجی می‌تواند تا حدودی هم آزادی عمل بیشتر به شما بدهد.

به‌عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن ویرایش ویدیوی خود را بر روی حافظه اس اس دی اکسترنال ذخیره کنید تا بتوانید ویدیوهای خود را در هر جا و با استفاده از هر کامپیوتر دیگری ادیت کنید.

همین الان سفر خود به دنیای گیمینگ حرفه ای را آغاز کنید

پس از این که ملزومات مورد اشاره در این لیست را تهیه کردید، مقدمات سفر به دنیای گیمینگ حرفه ای برای‌تان فراهم است و می‌توانید فرآیند تبدیل شدن به یک استریمر یا گیمر را آغاز کنید.

البته تجهیزات سخت افزاری، تنها چیزی نیست که در این مسیر به آن نیاز خواهید داشت!

به‌طور خاص، برخی نرم افزارهای مختلف که باید بر روی سیستمتان نصب کنید و از همه مهم‌تر، علاقه و مهارت به پا گذاشتن در این عرصه هم دیگر مواردی هستند که بدون آن‌ها هرگز نمی‌توانید به یک بازیکن کارکشته تبدیل شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*