گوشی جان سخت JCB

سازنده تجهیزات سنگین بریتانیایی از دو گوشی جان سخت جدید رونمایی کرد

کمپانی بریتانیایی JCB از دو گوشی جان سخت جدید با استاندارد نظامی رونمایی کرد. با جی سی بی تاف فون و تاف فون مکس – JCB Toughphone Max آشنا شوید.

شرکت JCB یکی از تولیدکنندگان صاحب‌نام ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی و کشاورزی است؛ اما هر از گاهی، اسمارت فون هم تولید می‌کند و حالا از دو گوشی جان‌سخت اندرویدی رونمایی کرده است.

هر دو گوشی جدید جی سی بی، Toughphone و Toughphone Max از استاندارد نظامی MIL-SPEC 810G برخوردارند و برای مقاومت در برابر آب و غبار، تاییدیه IP68 دارند. این یعنی تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب، دوام می‌آورند. همچنین ساختار فلزی و پلی‌کربناتی دارند.

مشخصات JCB تاف فون و تاف فون مکس

تاف فون یک گوشی 5.7 اینچی با صفحه نمایش IPS LCD اچ‌دی پلاس و ناچ قطره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است. در مدل مکس اما اندازه نمایشگر به 6.67 اینچ و رزولوشن آن، به فول اچ‌دی پلاس می‌رسد؛ دوربین سلفی هم درون حفره پانچ صفحه نمایش قرار دارد.

پنل جلوی هر دو گوشی، با گوریلا گلس محافظت می‌شود و برای استحکام بیشتر، یک ضربه‌گیر لاستیکی هم دارند.

در پنل عقب جی سی بی تاف فون، فقط یک دوربین 20 مگاپیکسلی با فلاش LED نصب شده؛ ولی تاف فون مکس دارای دوربین‌های اصلی 48 مگاپیکسلی، فوق عریض 16 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک ماژول VGA است.

تراشه هر دو گوشی را مدیاتک ساخته: هلیو P22 برای تاف فون و دایمنسیتی 700 برای تاف فون مکس!

در ظرفیت باتری هم اختلاف قابل توجهی دیده می‌شود: باتری مدل معمولی، 4050 میلی‌آمپر ساعتی و باتری مدل مکس، 12200 میلی‌آمپر ساعتی است و در حالت استندبای، تا 30 روز دوام می‌آورد.

در داشتن سیستم عامل به‌روز اما، تاف فون با اندروید 13 دست بالا را دارد. سیستم عامل تاف فون مکس، اندروید 12 است.

قیمت دو گوشی جان سخت جدید JCB

قیمت JCB Toughphone با ترکیب حافظه 128/6 گیگابایتی، 300 پوند اعلام شده و این مبلغ برای Toughphone Max با ترکیب حافظه 256/8 گیگابایتی، به 600 پوند می‌رسد.