5 بازی اندرویدی مشابه فورتنایت که باید تجربه کنید

فورتنایت – Fortnite یک بازی محبوب سبک بتل رویال است که متاسفانه دیگر نسخه موبایل ندارد‌. اما نگران نباشید، بازی‌های مشابه زیادی برای آن وجود دارد.

اخیراً از زمانی که دستگاه‌های اندرویدی تبدیل به یک پلتفرم عالی برای اجرای بازی‌های پیشرفته و مدرن شده، صنعت بازی‌های موبایلی با تغییر و تحولات چشمگیری همراه بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه یافتن مرزهای بازی‌های موبایلی، استفاده‌کنندگان همیشه به دنبال یک جایگزین خوب و منطقی برای تجربه هیجان و سرگرمی بیشتر هستند. هر چند این بازی‌ها برای آنلاین‌بازها بهترین انتخاب هستند اما اگر به بازی‌های غیراینترنتی علاقه دارید، می‌توانید سراغ بهترین بازی های آفلاین اندروید بروید.

علی‌رغم وجود بازی‌های موبایلی فراوان، آثار بسیار کمی وجود دارند که به اندازه بازی فورتنایت – Fortnite موفق بوده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته باشد. اگرچه در گذشته بازی فورتنایت در موبایل نیز قابل اجرا بود، اما اکنون این بازی دیگر برای تلفن‌های هوشمند در دسترس نیست. به لطف ماهیت فعال و دائماً در حال تغییر صنعت گیمینگ، تعداد بی‌شماری از دیگر بازی‌های اندرویدی وجود دارند که دقیقاً به همان اندازه بازی فورتنایت با محتوای جذاب و هیجان‌انگیز همراه هستند.

چندین بازی اندرویدی از موفقیت و استقبالی که از فورتنایت شده بود الهام گرفته و توانستند اثر منحصر به فرد خودشان را در ژانر بازی‌های بتل رویال به جهانیان ارائه دهند. یک سری از این بازی‌ها با ویژگی‌های خارق‌العاده همچون نبردهای چند نفره هیجان‌انگیز و جلوه‌های تصویری بی‌نظیر همراه بوده که باعث شده‌اند ساختار یک بازی هیجانی را پیدا کنند و مخاطب را چندین ساعت در طول روز درگیر خود نگه دارند.

اکنون از مخاطبان فورتنایت موبایل گرفته تا گیمرهای جدید که خواستار کسب هیجان و ماجراجویی جذاب در یک بازی موبایلی هستند، همه به دنبال یک اثر مشابه می‌گردند. در این مطلب قصد داریم 5 بازی اندرویدی مشابه فورتنایت که تقریباً همان حس و حال جذاب فورتنایت را دارد به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب همراه گجت نیوز باشید.

پابجی موبایل – PUBG Mobile

بازی مشابه فورتنایت

پابجی موبایل برای اولین‌بار در سال 2018 عرضه شد و تاکنون که در سال 2023 میلادی هستیم توانسته است به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های ژانر بتل رویال در بین بازی‌‌های موبایل به رشد خود ادامه دهد. این بازی با ارائه تجربه یک گیم جذاب در کنار یک گرافیک فوق‌العاده که با درگیری‌های شدید جنگی و تشدید حس بازیکنان برای بقا همراه است، توانسته نظر مثبت تعداد انبوهی از گیمرها موبایلی را به سوی خود سوق دهد.

پابجی موبایل به عنوان یک بازی مشابه فورتنایت در مقایسه با آن دارای چند تفاوت قابل توجه است. برخلاف ساختار پرطراوت و خلاقانه فورتنایت، پابجی موبایل بیشتر روی گیم پلی و ساختار سبک بازی‌های بتل رویال تمرکز کرده تا واقعی‌تر به نظر آید. به عنوان مثال یکی از الزامات موفقیت در بازی پابجی موبایل اتخاذ تصمیمات استراتژیک، تیراندازی دقیق و همکاری تیمی است در حالی که بازی فورتنایت رویکرد معمولی‌تری داشته و با ساخت آنی سازه‌ها می‌توانید نسبت به حریف برتری کسب کنید.

هر دو بازی از ویژگی‌های مخصوص بازی‌های موبایلی برخوردار بوده و گیم پلی منصفانه را در اولویت خود قرار داده‌اند. پابجی موبایل یک بازی مستقل برای موبایل بوده در صورتی که فورتنایت برای چندین پلتفرم در دسترس است. بازی پابجی موبایل موفق شده به علت گیم پلی جذاب خود، به روزرسانی‌های مرتب و منظم و تأکید بر بازی منصفانه بیس مخاطبان خود را هر روز بیشتر کند. بازی یک محیط فوق‌العاده رقابتی را برای گیمرها فراهم آورده تا در آن برای بقا و زنده ماندن به مبارزه بپردازند، همچنین سلاح‌ها، وسایل نقلیه و عناصر استراتژیک گیم پلی اگر دیگر ویژگی‌های جذاب این بازی است.

در یکی دو سال اخیر، بازی پابجی موبایل به عنوان یکی از بازی‌های برتر سبک بتل رویال جایگاه‌اش تثبیت شده و حتی اسپین‌آف‌ها و اقتباس‌هایی از این بازی نیز وجود دارد.

مدرن کامبت 5 – Modern Combat 5

بازی مدرن کامبت 5 که توسط کمپانی گیم لافت Gameloft عرضه شده، یک بازی تک نفره اکشن بوده که همراه با گرافیک بی‌نظیر و مأموریت و مرحله‌های پشت سر هم، مخاطب را وارد لوکشین‌های مختلف می‌کند. در این بازی یک نظام طبقاتی ارائه شده که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا تدارکات خودشان را به صورت دلخواه کاستومایز کرده و مهارت‌هایشان را ارتقاء دهند. همچنین این بازی دارای تنوع گیم پلی پیشرفته‌تری است و بازیکنان می‌توانند از بین انواع مختلف بازی، حتی بازی چند نفره را انتخاب کنند و از مپ‌های بزرگ‌تر با جزئیات بیشتر لذت دو چندانی ببرند.

اگرچه بازی مدرن کامبت 5 به دلیل گرافیک بی‌نظیر و کاستومایزسازی‌های خود مورد تحسین قرار گرفته، اما با اشکالاتی نیز همراه است. کنترل‌های این بازی در حالت بازی چند نفره با دقت بسیار کمی همراه بوده که روی بازی تأثیر بسازیی می‌گذارد. چندین سلاح موجود در بازی بیش از حد قدرتمند بوده و باعث می‌شود بازی از حالت متعادل خارج شود. به غیر از این موارد، یکی از اصلی‌ترین نکات منفی بازی مدرن کامبت 5 عدم قابلیت بازی آفلاین است. این بازی حتی برای مأموریت‌های تک نفره نیز برای اجرا به اتصال اینترنت نیازمند است.

بازی مدرن کامبت 5 به عنوان یک بازی مشابه فورتنایت، دارای یک تفاوت بزرگ با آن است. تفاوت بزرگ این است بازی مدرن کامبت 5 دارای یک کمپین تک نفره نیز بوده که مأموریت‌ها و مراحل با خط داستانی پشت سر هم را شامل می‌شود و بر خلاف مبارزات چند نفره در یک محیط همیشه در حال تغییر جریان دارد. این دو بازی سبک کاملاً متفاوتی را در بازی‌های ژانر تیراندازی اول شخص را ارائه می‌دهند.

با وجود این نکات منفی و ایرادهایی که به آن اشاره کردیم، بازی مدرن کامبت 5 همچنان به عنوان یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین بازی‌های تیراندازی اول شخص موجود برای اندروید در نظر گرفته می‌شود.

فری فایر – Free Fire

بازی مشابه فورتنایت

یکی از بازی‌هایی که دارای طرفداران خاص خودش است و توانسته با گیم پلی منحصر به فرد و به روزرسانی‌های مرتب و منظم بیس مخاطبان خود را راضی نگه دارد، فری فایر نام دارد. فری فایر به عنوان یک بازی مشابه فورتنایت، دقیقاً مانند آن یک بتل رویال سریع و پرحرارت ارائه می‌دهد که در آن گیمرها به نبرد با یک دیگر می‌پردازند تا آخرین نفری که زنده ماند برنده بازی لقب گیرد. علاوه بر این‌ها، از دیگر دلایل محبوبیت این بازی دسترسی آسان به آن و ایونت‌ها و چالش‌های مکرر درون بازی است که مخاطب را همیشه سرگرم و درگیر به خود نگه می‌دارد.

در مقایسه با فورتنایت، هر دو بازی در یک سبک قرار می‌گیرند، اما فری فایر بیشتر روی بازی‌های اکشن و سریع تمرکز دارد، بنابراین گیمرهایی که نبردهای جذاب با مدت زمان کوتاه را ترجیح می‌دهند مطمئناً فری فایر باب میل آنها است.

یک نکته جالب در مورد فری فایر این بوده که ورژن فری فایر مکس – Free Fire Max در مناطقی عرضه شده که بازیکنان دستگاه‌های ارزان قیمت در اختیار دارند و توانسته محبوبت زیادی پیدا کند. آخرین نسخه از فری فایر مکس باعث شده درخواست‌ها برای فایل نصبی apk این بازی افزایش پیدا کند، زیرا دارای جلوه‌های تصویری پیشرفته‌تر و گیم پلی جذاب‌تری است.

کال آف دیوتی موبایل – Call of Duty Mobile

بازی کال آو دیوتی موبایل همچنان به عنوان سکان‌دار بازی‌های موبایل در سال 2023 میلادی به راه خود ادامه می‌دهد. کال آو دیوتی موبایل همانند کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس، یک بازی چند نفره جذاب است که مرتباً در حال ارائه محتوا جدید است تا بتواند علاوه بر این حفظ مخاطبان قبلی، مخاطبان جدید را نیز جذب کند. این بازی به عنوان یک بازی مشابه فورتنایت، همانند آن در طول زمان با به روزرسانی‌های زیادی همراه بوده است.

سیزن چهار بازی کال آو دیوتی موبایل با معرفی اپراتورها – Operators همراه بود؛ یک انجمن مخفی که علیه مخالفان اقدام به عمل می‌کرد. همچنین حالت‌های چند نفره بتل رویال، مپ‌های جدید، سلاح‌ها و موارد دیگر نیز به بازی اضافه شده بود. سیزن پنجم اما با شکست همراه شد. به روزرسانی‌هایی که در طول زمان برای کال آو دیوتی موبایل انجام شد مپ‌های جدید، سلاح‌های جدید و … را به این بازی اضافه کرد.

این به روزرسانی‌های پی در پی باعث شد تا سازندگان بازی کال آو دیوتی موبایل به ارائه محتوای تازه و هیجان‌انگیز برای مخاطبان خودشان به یک حس تعهد دست پیدا کنند. اضافه‌شدن مپ‌های جدید، اسلحه‌ها و مودهای مختلف بازی باعث شد تا کال آو دیوتی موبایل به یک گیم پلی متنوع برسد. طرفداران این بازی می‌توانند این انتظار را داشته باشند که در به روزرسانی‌های بعدی، قابلیت‌های بیشتری به کال آو دیوتی موبایل اضافه شود.

استامبل گایز – Stumble Guys

بازی مشابه فورتنایت

استامبل گایز یکی از بازی‌های محبوب و فان موبایل بوده که طی چند وقت اخیر توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. این بازی که مشابه بازی فال گایز – Fall Guys در سایر پلتفرم‌ها است، با یک سری از چالش‌ها جذاب و طنر همراه بوده که تجربه یک بازی سرگرم‌کننده را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. اگرچه این بازی ایرادهایی را از سوی گیمرها به خاطر لگ‌ها و مشکلات بازیکنان تحت هدایت هوش مصنوعی دریافت کرده، اما همچنان توانسته مورد توجه قرار گیرد و طرفداران مختص به خود را جذب کند.

بسیاری از بازیکنانی که تحت تأثیر گیم پلی منحصر به فرد و به روزرسانی‌های مرتب و منظم این بازی قرار گرفته‌اند، همچنان به استامبل گایز تمایل دارند و از بازی کردن آن لذت می‌برند. این موضوع را هم باید عنوان کرد که پس از مدتی از گیم پلی بازی خسته خواهید شد و دیگر مانند قبلاً برایتان جذاب نخواهد بود. خیلی از بازیکنان به بروزرسانی‌های خلاقانه‌تر و رفع اشکلات بازی تأکید داشتند تا بازی استامبل گایز به بهترین نحو ممکن ارائه شود. با این حال با وجود همچین نکاتی، بسیار از بازیکنان وجود دارند که همچنان از اجرای بازی استامبل گایز لذت می‌برند و اوقات خوشی را تجربه می‌کنند.

بازی استامبل گایز به عنوان یک بازی مشابه فورتنایت در مقایسه با آن باید توجه داشت که از نظر ساختار و گیم پلی دو بازی کاملاً متفاوت هستند. اگرچه هر دو بازی در ژانر بتل رویال قرار می‌گیرند، اما استامبل گایز دارای چالش‌های فان بوده و نسبت به فورتنایت که مبارزات جنگی و هیجان‌انگیز دارد کاملاً متفاوت است.

به نظر شما کدام یک از این بازی‌ها جذاب‌تر بوده و می‌تواند جایگزین خوب فورتنایت برای اندروید باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.