مهاجرت از گوشی اندرویدی به آیفون

مهاجرت از گوشی‌ های اندرویدی به آیفون دردناک است!

براساس گزارش جدید پایگاه Green Smartphones، مهاجرت از گوشی های اندرویدی به آیفون چندان هم شیرین نیست و دردسرهای خود را دارد.

کوچ به یک سیستم عامل جدید مستلزم یادگیری نحوه عملکرد آن است. در صورتی‌که رابط کاربری به حد کافی از المان‌های بصری برخوردار نباشد، این مرحله می‌تواند خسته‌کننده و فرسایشی باشد. داده‌های جدید حاکی از آن هستند که مهاجرت کاربران از گوشی های اندرویدی به آیفون، افزایش قابل توجهی داشته و به بالاترین حد خود طی پنج سال گذشته رسیده است.

با این حال، براساس گزارش جدید Green Smartphones، برای بسیاری از کاربرانی که برای اولین بار iOS را تجربه می‌کنند، فرآیند مهاجرت و یادگیری سیستم عامل جدید می‌تواند سخت و دردناک باشد. اندروید و آی‌او‌اس دو رابط کاربری متفاوت را ارائه می‌دهند که با در نظر گرفتن نتایج جستجوهای انجام شده توسط گوگل می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از گوشی‌های اندرویدی شهودی‌تر و آسان‌تر است. بدین ترتیب، برای یک کاربر جدید ممکن است انجام کارهای اساسی در آیفون دشوارتر باشد.

مهاجرت از گوشی اندرویدی به آیفون

کاربران iOS در آمریکا اغلب برای انجام کارهایی مانند مسدود کردن یک نفر و تنظیم مجدد تلفن‌های خود با مشکلاتی روبرو هستند. گزارش Green Smartphones نشان می‌دهد که کاربران آیفون 58 درصد بیشتر از کاربران اندروید برای رفع مشکلات خود در گوگل جستجو می‌کنند.

مهاجرت از گوشی اندرویدی به آیفون، دردسرهای خود را دارد!

براساس این گزارش، 84 هزار کاربر آیفون برای ضبط صفحه نمایش از گوگل کمک خواسته‌اند، در حالی‌که تنها 24 هزار کاربر اندرویدی به‌طور متوسط در ماه برای حل مشکل مشابه از این موتور جستجو استفاده کرده‌اند. علاوه بر آن، 61 هزار کاربر آیفون هر ماه عبارت جستجوی “How to Factory Reset” را در گوگل وارد کرده‌اند که در مقایسه با 8400 کاربر اندرویدی که برای انجام این کار به جستجو پرداخته‌اند، رقم قابل توجهی است.

از جمله دیگر کارهایی که انجامش با گوشی‌های اندرویدی راحت‌تر از آیفون است، می‌توان به ضبط تماس تلفنی، تنظیم پست صوتی، اشتراک‌گذاری مکان، حذف یک برنامه، انتقال عکس‌ها، به‌روزرسانی تلفن و انجام پشتیبان‌گیری از دستگاه اشاره کرد.

مهاجرت از گوشی اندرویدی به آیفون

در این میان، تنها دو عملکرد وجود دارند که طبق آمار، انجام آنها برای کاربران جدید اندروید، دشوارتر از تازه‌واردان iOS است، این دو، گرفتن اسکرین شات و اسکن کد QR هستند.

در مجموع، کاربران iOS ماهانه 358 هزار جستجو در گوگل انجام می‌دهند تا از این طریق بتوانند مشکلات خود برای استفاده از آیفون را رفع کنند. در مقابل نیز کاربران اندروید 226 هزار بار برای حل مسائل دستگاه خود به این موتور جستجو مراجعه کرده‌اند. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که اندروید یک رابط کاربر محور دارد و کاربران جدید این اکوسیستم برای استفاده از تلفن‌های اندرویدی به دستورالعمل‌ خاصی نیاز ندارند.

از آنجا که به نظر می‌رسد مهاجرت از گوشی‌ های اندرویدی به آیفون ها در حال افزایش است، می‌توان این نظریه را مطرح کرد که اگرچه استفاده از آیفون‌ در ابتدا کمی دشوار است، اما پس از عادت کردن به آن، بازگشت دوباره به اندروید بعید به‌نظر می‌رسد.

در پایان، هر دو سیستم عامل مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص خود را دارند. آیفون‌ها برای پنج تا شش سال پشتیبانی می‌شوند و برنامه‌های باکیفیت، معمولا پیش از اندروید برای iOS منتشر می‌شوند. در مقابل، اندروید گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کند، محدودیت‌های کم‌تری داشته و ممکن است برخی سیستم مدیریت اعلان آن را به آی‌او‌اس ترجیح دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*