دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ، تفاوت در چیست و کدام بهتر است؟

اگر از عاشقان خودروهای کراس اوور هستید و بین خرید دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ مردد مانده‌اید، مطلب مقایسه این دو خودرو را از دست ندهید.

امروزه دیگر دوران اوج سدان‌ها و هاچ بک‌ها به‌سر آمده و پرطرفدارترین سگمنتی که می‌توان مثال زد، کراس اوورها هستند. این خودروهای عضلانی و بعضاً غول‌پیکر با خطوط و حجم‌های برجسته و زوایای جذاب، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کرده و تبدیل به کلاس خودرویی یک بازار شده‌اند.

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

با رونمایی و تولید کراس اوورها و زیاد شدن تیراژ آنها در بازارهای جهانی، جا برای عرض اندام سدان‌ها تنگ شد و طیف وسیعی از جوانان و خانواده‌ها به‌سمت خرید این خودروهای نوظهور رفتند. البته هنوز هم سدان‌ها جایگاه والایی نزد مشتریان باسابقه بازار دارند و به‌خوبی خرید و فروش می‌شوند، ولی نمی‌توان جایگاه نخست کراس اوورها را در صنعت خودرو انکار کرد.

خودروسازان داخلی و خصوصی نیز به‌تناسب ذائقه مشتریان ایرانی، سعی کردند از این سگمنت استقبال کرده و روز به روز سبد محصولات خود را پر از کراس اوورهای جذاب و زیبا کنند. بهمن موتور یکی از خصوصی‌سازهای قدیمی بازار است که سهم زیادی از بازار کراس اوورهای داخلی دارد. دو خودروی تازه‌وارد این خودروساز، دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ هستند که وارد شده‌اند. در ادامه قصد داریم به مقایسه آنها بپردازیم و تفاوت‌هایشان را برشماریم.

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

طراحی ظاهری و داخلی فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ

از دیگنیتی پرستیژ شروع می‌کنیم که تنها در بخش سپرها با نسخه پرایم تفاوت دارد و در باقی قسمت‌ها بدون تغییر مانده است. زبان طراحی این کراس اوور نسبت به مدل پرایم عوض نشده، ولی فرم کوپه خودرو و درب صندوق، زیبایی و حالتی تهاجمی به آن بخشیده‌اند. اگر از فعالان بازار و ماشین بازها سوال کنید، دیگنیتی پرستیژ را X4 بازار می‌دانند.

اما نوبت به فیدلیتی پرستیژ می‌رسد که نام اصلی آن جتور X70 پلاس است. این خودروی کراس اوور که محصولی تازه‌وارد از گروه خودروسازی بهمن به‌حساب می‌آید، نسخه لوکس تر فیدلیتی پرایم محسوب می‌شود و امکانات بیشتری نیز در قیاس با آن دارد.

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

به‌طور کلی با نگاهی به این دو خودرو در می‌یابیم که المان‌های به‌کار رفته در آنها به‌روز و مدرن بوده و نمی‌توان ایراد خاصی نسبت به آنها گرفت. خریداران دیگنیتی پرستیژ اغلب جوان‌ترها هستند؛ چرا که خودرویی اسپرت‌تر است، در حالی که فیدلیتی پرستیژ را بیشتر خانواده‌ها می‌پسندند.

تفاوت زیادی بین دیگنیتی پرستیژ با نسخه پرایم در کابین داخلی دیده نمی‌شود و شباهت‌ها بیشتر است. تنها موردی که تغییر کرده و چشم‌نوازتر شده، جلوآمپر است که حالا تمام دیجیتال شده است. از جمله امکانات رفاهی که به نسخه پرستیژ اضافه شده می‌توان به نورپردازی کابین، سیستم صوتی پایونیر، شارژر بی‌سیم و… اشاره کرد.

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

اگرچه امکانات و آپشن‌های خوبی روی دیگنیتی پرستیژ وجود دارد، ولی نباید سطح توقع خود را تا مواردی نظیر رانندگی خودکار، ترمز اضطراری و رادار نقطه کور بالا ببرید، چرا که فاقد آنها است. به هر حال امکانات قابل قبول و مشتری‌پسندی برای این کراس اوور در نظر گرفته شده و می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

اما فیدلیتی در کابین خود نسبت به مدل پرایم تغییرات زیادی پذیرفته است. کیفیت ساخت کابین فیدلیتی پرستیژ بالاتر از مدل پرایم است و طراحی نیز لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد. ترکیب رنگی که برای محیط داخلی فیدلیتی پرستیژ در نظر گرفته شده، در کمتر خودروی داخلی وجود دارد. کلاستر و مانیتور به‌طور یکپارچه طراحی شده و نمایشگری بزرگ و دیجیتالی صرفاً برای تنظیمات سیستم تهویه و نحوه تنظیم صندلی تعبیه شده است.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

زیر کاپوت دیگنیتی پرستیژ یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور قدرتمند از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود تا خودرو به‌حرکت درآید.

در آن سوی میدان با فیدلیتی پرستیژ 5 یا 7 نفره سر و کار داریم؛ کراس اووری که با پیشرانه 1.6 لیتری به بازار آمده و می‌تواند در بهترین حالت فعالیت خود حدود 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

دیگنیتی پرستیژ یا فیدلیتی پرستیژ

آنچه با خواندن ویژگی‌ها و مشخصات بالا دریافت می‌شود این است که دیگنیتی پرستیژ از نظر حجم موتور و خروجی قدرت و گشتاور نسبت به فیدلیتی پرستیژ برتر است. علاوه بر این، نکته مهم‌تر در خصوص گیربکس‌های AT است که عملکرد بهتری در درازمدت دارند و نسبت به گیربکس‌های DCT با دردسرهای کمتری روبه‌رو هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی پرستیژ: ایربگ‌های جلو و جانبی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, EBA, BA, ESC, TCS، رادارهای حرکت بین خطوط و نقطه کور، کنترل حرکت در سربالایی، نمایش فشار باد تایرها، سقف پانوراما بازشو، صفحه نمایش 10.25 اینچی مرکزی، کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی، دوربین 360 درجه، درب صندوق برقی دارای سنسور پا، کروزکنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد صندلی‌های برقی جلو دارای گرم‌کن، سنسورهای پارک، سیستم نورپردازی داخلی، سامانه ثبت وقایع رانندگی، فرمان D کات، سه خروجی USB برای سرنشینان جلو و عقب، شارژر وایرلس، کی‌لس و استارتر دکمه‌ای، سنسور‌های نور و باران، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه اتوماتیک دوال با امکان تنظیم جداگانه برای سرنشینان عقب، چراغ های تطبیق‌پذیر جلو با نور بالای اتومات، پنل سیستم تهویه لمسی جدید، سردکن صندلی‌های جلو، صندلی راننده مجهز به حافظه، سیستم صوتی حرفه‌ای، پدل شیفتر، ایربگ‌های پرده‌ای، سامانه کنترل حرکت در شیب، کروزکنترل هوشمند و سیستم رانندگی نیمه‌خودکار، تابلوخوان و سیستم‌های ترمز اضطراری هوشمند و پیشگیری از تصادف.

امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرستیژ: ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم مولتی‌مدیا با قابلیت اتصال به بولوتوث دارای سیستم رهیاب/ ناوبری – صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی دارای پورت‌های AUX و USB -6 عدد بلندگو، ترمز ضد قفل ABS به‌همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD – سیستم‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS – سیستم کمکی ترمز EVA – BA – BAS – EBA – سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی HDC – سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC – سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف – دوربین ثبت کننده رانندگی Driving Recorder – حالت رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی – سیستم ضد سرقت الکترونیکی Immobilizer – اتصال صندلی کودک ISOFIX – ترمز پارک برقی EPB به‌همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) – کمربندهای ایمنی پیش‌کشاننده صندلی‌های جلو – سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها TPMS – فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا – سانروف پانوراما دو قسمتی به‌همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع – درب الکتریکی صندوق عقب – دوربین عقب – سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) – دوربین 360 درجه برای سهولت پارک – شیشه‌های Privacy درهای ردیف دوم و عقب – پوشش چرمی صندلی‌ها – صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت – استارت دکمه‌ای – سیستم هوشمند ورود بدون کلید Keyless Entry – آینه‌های جانبی برقی به‌همراه چراغ خوش‌آمدگویی و گرم‌کن – چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب – چراغ‌های روشنایی در روز Day Light – سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow me home – چراغ‌های جلو و عقب به‌همراه سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو – روشنایی خودکار چراغ‌های جلو Auto Light – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (لمسی) به‌همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب – تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل) – 3 عدد خروجی 12 ولت دو عدد خروجی USB ردیف جلو و عقب – مجهز به رینگ آلومینیومی 18 اینچی – برف‌پاک‌کن اتوماتیک جلو به‌همراه سنسور باران – درب باک الکتریکی.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*