خودرو SS دلفین شرکت بی وای دی - BYD

این خودرو BYD شبیه هیچکدام از ماشین چینی‌هایی که تا به حال دیده‌اید نیست

خودرو SS دلفین رودستری با طراحی آمریکایی به سبک و سیاق رترو است که نه‌تنها با محصولات بی وای دی – BYD بلکه با هر ماشین چینی دیگری تفاوت دارد.

«بی وای دی» (BYD) جزو شرکت‌های چینی پیشرو در حوزه خودروهای الکتریکی است که به سدان‌ها و شاسی بلندهای الکتریکی و هیبرید با طراحی به‌روز پرظرافت شناخته می‌شود؛ از سری سانگ تا دیسترویر. این خودروساز چینی گذشته از این خودروها، محصول متفاوتی مثل یانگ وانگ یو 9 را هم توسعه داده است؛ این سوپرکار الکتریکی که در نمایشگاه شانگهای هم حضور پیدا کرد، یکی از گران‌ترین خودروهای چینی جهان هم بر شمرده می‌شود. خودرو رودستر سانگ سنگ SS دلفین هم محصول متفاوت دیگری است که BYD تولید آن را بر عهده داشته است. در ادامه به جزئیات این خودرو خاص چینی می‌پردازیم.

رودستر جذاب با طراحی رترو آمریکایی، خودرو متفاوت BYD

نمای جلو خودرو SS دلفین شرکت بی وای دی - BYD

سانگ سنگ SS دلفین که تحت تاثیر خودرو افسانه‌ای آمریکایی شورلت کوروت مدل 1958 نسل اولی ساخته شده، یک خودرو رودستر با طراحی رترو و قوای محرکه پلاگین هیبرید است. شرکت کوچک چینی سانگ یانگ، فعال در زمینه سفارشی‌سازی ساخته‌های کلاسیک آمریکایی، به‌عنوان سازنده و طراح این رودستر طی نمایشگاه خودرو پکن 2020 آن را به نمایش گذاشت. با این حال، از آنجایی که مجوز تولید از سوی دولت چین ندارد، تولید این خودرو را به بی وای دی سپرده است. در نتیجه، خودرو SS دلفین به‌صورت رسمی جزو محصولات BYD در نظر گرفته می‌شود و اجزای مختلف آن از جمله پلتفرم، پیشرانه، نرم‌افزار و سیستم اطلاعات و سرگرمی را این خودروساز چینی تامین می‌کند.

سانگ سنگ اس اس دلفین که مبتنی بر پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی توسعه پیدا کرده، دارای 4855 میلی‌متر طول، 1900 میلی‌متر عرض و 1431 میلی‌متر ارتفاع است. ضمن اینکه دو محور این خودرو چینی در فاصله 2700 میلی‌متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

این خودرو BYD قوای محرکه خود را از یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور درون‌سوز 1.5 لیتری 160 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 147 اسب بخاری می‌گیرد. با این پیشرانه پلاگین هیبرید که به یک گیربکس 6 سرعته متصل می‌شود، این رودستر می‌تواند مجموعاً 315 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور تولید کند و ظرف 5.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. یک باتری 16 کیلووات ساعتی هم برای تامین انرژی موتور مذکور به کار گرفته شده است که امکان پیمایش مسافت 100 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی را فراهم می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*