استوری تلگرام

قابلیت استوری از ماه آینده به تلگرام می‌آید

مدیر عامل تلگرام – Telegram اعلام کرد که قابلیت پرطرفدار استوری از اوایل ماه جولای به این پیامرسان اضافه خواهد شد. در ادامه با جزئیات بیشتر این قابلیت آشنا خواهیم شد.

مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف، امروز به‌طور رسمی اعلام کرد که این پیام‌رسان از ماه جولای به قابلیت استوری مجهز خواهد شد. استوری تلگرام فقط برای مخاطبان به نمایش در می‌آید و کسانی که به پی وی آن‌ها می‌روید نمی‌توانند این استوری‌ها را ببینند.

از مدت‌ها پیش، افزوده شدن استوری در صدر خواسته‌های کاربران تلگرام از توسعه‌دهندگان آن قرار داشته است. با این حال این کمپانی به دلیل آن که اکثر پیام رسان و اپلیکیشن‌های اجتماعی دیگر بازار نیز به این قابلیت مجهز هستند، از افزودن استوری به تلگرام خودداری کرده بود.

با این حال اکنون دوروف و تیم سازنده تلگرام قصد دارند به خواسته کاربرانشان احترام بگذارند.

قابلیت استوری تلگرام چه تفاوتی با سایر اپلیکیشن‌ها خواهد داشت؟

استوری تلگرام

افرادی که در تلگرام استوری می‌گذارند، می‌توانند تعیین کنند که چه کسی قادر به دیدن آن‌ها باشد. به عنوان مثال می‌توانید تعیین کنید دوستان، افراد حاضر در لیست مخاطبین یا دسته خاصی از آن‌ها (دوستان نزدیک) بتوانند استوری‌ها را مشاهده کنند.

استوری های تلگرام در قسمت بالای چت‌ها قرار داشته و پانل مربوط به آن‌ها قابل گسترش است.

علاوه بر این کاربران می‌توانند استوری‌ها را مطابق نظر خود مخفی کنند. برای انجام این کار کافی‌ست استوری مربوطه به قسمت Hidden در لیست مخاطبین انتقال پیدا کند.

کاربران تلگرام همچنین می‌توانند به استوری های خود لینک یا کپشن اضافه کنند. همچنین امکان افزودن یا تگ کردن سایر افراد به استوری ها نیز وجود خواهد داشت و علاقمندان همچنین می‌توانند تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های سلفی و اصلی را به‌طور همزمان در استوری خود قرار دهند.

امکان تعیین زمان ناپدید شدن استوری نیز دیگر قابلیت جذاب تلگرام در این بخش خواهد بود. کاربران می‌توانند تعیین کنند که استوری مربوطه در شش ساعت، 12 ساعت، 24 ساعت یا 48 ساعت ناپدید شود. بعلاوه می‌توان استوری‌ها را همانند آن چه در اینستاگرام شاهدش بودیم، به صفحه پروفایل کاربر اضافه کرد.

به ادعای پاول دوروف، قابلیت افزودن استوری‌ها به پروفایل کاربران تلگرام می‌تواند پروفایل آن‌ها را بیشتر در معرض دید قرار داده و اطلاعات بیشتری در اختیار سایرین قرار دهد.

پیامرسان Telegram

از سوی دیگر، قابلیت استوری در پیام‌رسان تلگرام همچنین می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن کانال‌های این شبکه اجتماعی شود. به عنوان مثال، انتشار پستی از یک کانال در قالب استوری می‌تواند به وایرال شدن پست و کانال مربوطه کمک شایانی کند.

به گفته مدیر عامل تلگرام، پس از انجام تست‌های داخلی این قابلیت، حتی بدبین‌ترین کارکنان تلگرام نسبت به استوری‌ها نیز به قابلیت‌های جذاب آن اعتراف کرده‌اند و برخی حتی ادعا کرده‌اند که نمی‌توانند این پیامرسان را بدون استوری‌ها تصور کنند!

لازم به ذکر است که بخش Stories پیامرسان تلگرام در حال حاضر در فاز تست قرار داشته و احتمالا در اوایل ماه جولای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل تلگرام مدعی شده که این قابلیت آغازگر عصری جدید در زندگی این پیامرسان خواهد بود و باعث نفوذ بیشتر آن در میان کاربران و علاقمندان خواهد شد.