عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا

عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا

در ادامه نگاهی به عجیب ترین و غیرمعمول ترین قوانین رانندگی در آمریکا خواهیم داشت؛ از ممنوعیت شترسواری تا اجبار تمیزکاری کابین و اطراف ماشین.

به‌جز قوانین و مقررات مرسومی که در اکثر کشورها مشترکند، در برخی از مناطق قوانینی برای رانندگی تصویب می‌شود که فرد را به تعجب وا می‌دارند. آمریکا به دلیل تنوع ایالت‌های خود و قانون‌گذاری متفاوت در هر کدام از آن‌ها گزینه‌ای ایده‌آل است برای اینکه حتی جهت سرگرمی، قوانین عجیب و غریب آن را مرور کنیم. در ادامه به قوانینی در چند ایالت آمریکا می‌پردازیم که احتمالاً به عقیده عده بسیاری، عجیب و غیر منطقی باشند.

عجیب ترین و غیر معمول ترین قوانین رانندگی در ایالت‌های آمریکا

لباست را بپوش

عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا

نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت متحده آمریکا و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کل دنیا را به‌عنوان دیگی بزرگ توصیف می‌کنند که انواع فرهنگ‌ها در آن با همدیگر مخلوط شده‌اند. در نتیجه، به دنبال جمعیت بیشتر و متنوع‌تر این احتمال بیشتر می‌شود که شهروندان در طول روز کارهای عجیب و غریبی را با چشمانشان نظاره کنند. معمولاً اولین اقدام در راستای ایجاد نظم و آرامش بیشتر در چنین کلان‌شهری هم وضع قوانینی برای جزئی‌ترین مسائل است. جالب است بدانید در روستای ساگ هاربر در منطقه نیویورک، از تن در آوردن لباس در خودرو غیر قانونی تلقی می‌شود.

مقامات این منطقه درباره علت وضع چنین قانونی که یکی از عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا است، توضیحات رسمی ارائه نداده‌اند. احتمالاً چون ساگ هاربر منطقه‌ای ساحلی است، توریست‌ها همیشه در اماکن عمومی نرسیده به ساحل لباسشان را عوض می‌کردند. در هر صورت، هر کس که در ساگ هاربر داخل خودرو خود لباس به تن نداشته باشد، باید برای این کار جریمه بپردازد.

شتر ممنوع

ممنوعیت تردد با شتر جزو عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا

بخش چشمگیری از ایالت نوادا آمریکا را بیابان بی‌آب و علف فرا گرفته است و مثل هر منطقه بیابانی دیگر، پرسه‌زنی شترها در آنجا اتفاقی عادی است. ایالت نوادا هم تردد با شتر در تمام بزرگراه‌های عمومی را ممنوع اعلام کرده است. علت وضع این محدودیت به سال 1856 بر می‌گردد: زمانی که ارتش ایالات متحده آمریکا برای مدتی کوتاه به‌جای اسب یا خر از شتر برای باربری استفاده کرد، اما از آنجایی که این آزمایش راه به جایی نبرد، همه شترها یا رها شدند یا به فروش رسیدند. مشکل اینجا بود که شترها اسب‌های بومی آن منطقه را می‌ترساندند و همین باعث وقوع تصادف در بزگرراه‌ها می‌شد.

هرچند دیگر اسبی هم در بزرگراه‌ها پیدا نمی‌شود، همچنان تردد شتر در بزرگراه‌های ایالت نوادا آمریکا ممنوع است که می‌توان آن را یکی از عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا دانست. این درحالی است که تردد با شتر در خیابان‌های نوادا از لحاظ قانونی مانعی ندارد؛ البته در درجه اول این سوال به وجود می‌آید که چرا باید فردی وسط خیابان‌های نوادا سوار شتر شود.

تمیزکاری در اولویت

اجبار تمیزکاری جزو غیر متعارف ترین مقررات رانندگی در ایالات متحده

قاعدتاً آنچه داخل خودروی فرد می‌گذارد نباید به هیچ طرف دیگری از جمله نهادی قانونی ربطی داشته باشد. با وجود این، در شهر هیلتن هد ایالت کارولینای جنوبی، قانون حکم می‌کند که افراد نباید داخل خودرو خود و محیط اطراف آن زباله بریزند یا حتی به‌صورت غیرمستقیم اجازه انباشت زباله را بدهند. فرض کنید شام دلچسبی از رستوران مورد علاقه‌تان را داخل ماشین نوش جان کرده‌اید، ولی صدای ضربه پلیس روی درب را می‌شنوید که می‌گوید هرچه سریع‌تر خودرو را تمیز کنید یا باید با عواقب قانونی این کار مواجه شوید.

به‌نظر می‌رسد دلیل تصویب چنین قانونی این بوده است که موش‌ها لا به لای این زباله‌ها لانه درست نکنند. با این حال، این همچنان نمی‌تواند گرفتن آزادی عمل مردم در قبال کابین خودرویشان را توجیه کند و همین می‌تواند باعث قرارگیری این قانون بین عجیب ترین قوانین رانندگی در ایالت‌های آمریکا شود.

بستن درب فراموش نشود

ممنوعیت باز گذاشتن درب جزو عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا

معمولاً پیش می‌آید که راننده در سفری طولانی با اقوام، برای استراحت، خوردن یا نوشیدن چیزی و هر کار دیگری از این دست کنار جاده توقف کند. در چنین موقعیتی، دور از انتظار نیست که راننده یا بقیه سرنشینان درب خود را بی‌توجه باز بگذارند. ایالت اورگن آمریکا برای این موضوع تدبیری اندیشیده و باز گذاشتن درب خودرو در جاده‌های ایالت را خلاف قانون اعلام کرده است.

در ایالت ارگن، باز گذاشتن درب ماشین در محل تردد خودروها یا پیاده‌رو برای مدتی بیش از حد ضروری برای سوار یا پیاده کردن سرنشنیان، ممنوع است. به‌صورت دقیق مشخص نیست که باز بودن درب بعد از چه مدت زمانی «غیر ضروری» در نظر گرفته می‌شود و تنها کاری که از پس مردم بر می‌آید، این است که در سریع‌ترین زمان ممکن درب را ببندند.

فحش، بی‌فحش

ممنوعیت فحاشی و توهین جزو غیر متعارف ترین مقررات رانندگی در ایالات متحده

خشونت جاده‌ای که مواردی شامل فحاشی را در بر می‌گیرد، خصوصاً در شهرهای پرجمعیت با ترافیک سرسام‌آور، به هیچ وجه غیر عادی نیست و از زمانی که خیابان‌ها پر از ماشین‌های قد و نیم‌قد شدند تا به اینجا این مسئله با قوت پابرجا مانده است. شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا حتی استفاده از ادبیات توهین‌آمیز در برابر بقیه رانندگان و عابران پیاده را نمی‌پذیرد و آن را رسماً مغایر با قانون در نظر گرفته است.

آن‌هایی که ساکن راکویل هستند یا از شانس بدشان از این شهر می‌گذرند، در مواجهه با بی‌دقتی بقیه راننده‌ها بهتر است آرامش خود را حفظ کنند و شیشه خود را بالا ببرند. در غیر این صورت، رسماً متخلف محسوب می‌شوند و باید با پیامدهای یکی از عجیب ترین قوانین رانندگی در آمریکا روبه‌رو شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*