نوکیا G42

نوکیا G42 با پردازنده اسنپدراگون 480 پلاس و دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

نوکیا G42 گوشی میانرده جدیدی از HDM است که از تراشه اسنپدراگون 480 بهره برده و توسط خود کاربران قابل تعمیر خواهد بود!

کمپانی HMD دقایقی پیش، از جدیدترین گوشی نوکیا از سری G رونمایی کرد. این گوشی، نوکیا G42 نام داشته و محصولی میانرده است که بیش از هرچیز بر روی تعمیرپذیری آسان تمرکز دارد.

برای ساخت این گوشی، HMD با تیم حرفه‌ای iFixit همکاری کرده و راهنمای جامع تعمیر و تعویض بخش‌های مختلف گوشی مثل صفحه نمایش، باتری و پورت‌های شارژ را به خریداران ارائه خواهند کرد. علاوه بر این، قطعات و لوازم جانبی این گوشی نیز به مدت پنج سال توسط HMD تامین خواهد شد تا تعمیر آن به فرآیندی بسیار ساده‌تر تبدیل شود.

گوشی تعمیرپذیر Nokia

به این ترتیب، Nokia G42 به اولین گوشی 5G نوکیا با قابلیت تعمیر توسط کاربر تبدیل خواهد شد. در ادامه با مشخصات فنی گوشی نوکیا G42 بیشتر آشنا خواهیم شد.

نوکیا G42؛ میانرده‌ای جذاب و بی‌نیاز از مراجعه به تعمیرگاه!

گوشی جدید و میانرده نوکیا به صفحه نمایشی 6.56 اینچی مجهز است. این صفحه نمایش ال سی دی از پانل‌هایی با رزولوشن اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد.

علاوه بر این، در قسمت بالای این صفحه نمایش نیز حفره قطره‌ای واقع شده که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی درون آن جا گرفته است. این صفحه نمایش توسط لایه محافظ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

قاب پشتی Nokia G42 از پلاستیک بازیافت‌شده تشکیل می‌شود و ماژول دوربین سه‌گانه با چینش عمودی در قسمت بالای آن قابل مشاهده است.

این ماژول از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (f/1.8) در کنار یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و یک ماژول تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

محصول میانرده جدید نوکیا از تراشه اسنپدراگون 480 پلاس بهره برده و 4 یا 6 گیگابایت رم دارد. همچنین ظرفیت حافظه داخلی دستگاه نیز برابر با 128 گیگ خواهد بود؛ هرچند که با استفاده از درگاه کارت حافظه تعبیه شده در این گوشی می‌توان میزان حافظه را افزایش داد.

G42 همچنین به‌طور پیش‌فرض به اندروید 13 مجهز است و با وعده دریافت دو نسخه بعدی اندروید و سه سال آپدیت‌های امنیتی ماهانه به بازار عرضه خواهد شد.

ظرفیت باتری نوکیا G42 برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان 20 وات انجام می‌شود.

HMD ادعا کرده که باتری این گوشی قادر است در استفاده معمولی، سه روز کاربر را همراهی کند. علاوه بر این، ظاهرا باتری پس از 800 سیکل شارژ کامل قادر به نگهداری 80 درصد از شارژ اولیه خود خواهد بود.

دیگر قابلیت‌های جذاب این گوشی هم عبارت خواهند بود از استاندارد IP52، جک هدفون و حسگر اثر انگشت که بر روی قاب کناری دستگاه قرار دارد.

گوشی نوکیا جی 42 در رنگ‌های بنفش و خاکستری به بازار عرضه خواهد شد. قیمت نسخه این دستگاه مجهز به 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی برابر با 250 یورو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*