قابلیت Vision Booster

با قابلیت Vision Booster در گوشی های سامسونگ آشنا شوید

قابلیت Vision Booster گوشی های گلکسی سامسونگ باعث تماشای واضح صفحه‌نمایش گوشی در محیط‌های پرنور می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های این قابلیت آشنا خواهیم شد.

معمولا کاربران گوشی های موبایل در یک فضای بسته نظیر اتاق خواب و با حداقل میزان روشنایی صفحه می‌توانند تصاویر روی صفحه‌نمایش را به‌شکل واضح با تمام جزئیات مشاهده کنند، اما هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید برای دیدن جزئیات روی صفحه‌نمایش با مشکل مواجه خواهند شد.

قابلیت Vision Booster

در همین راستا سامسونگ برای گوشی های هوشمند گلکسی قابلیتی به‌نام Vision Booster در نظر گرفته که با تقویت هوشمند نور باعث می‌شود تا کاربران بتوانند تمام اجزای مختلف تصویر را به‌خوبی ببینند. از این رو این قابلیت امکان مشاهده واضح و کامل محتوا در محیط‌های پرنور به‌شکل کامل را فراهم خواهد کرد. همچنین این قابلیت پس از پرچمداران سری S، اکنون در اختیار کاربران گوشی های سری A گلکسی سامسونگ نیز قرار گرفته است.

آشنایی با قابلیت Vision Booster

کاربران به‌دلیل نور زیاد در محیط‌های روشن نمی‌توانند محتوای روی صفحه‌نمایش را مشاهده کنند. در همین راستا بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سعی می‌کنند برای رفع این چالش میزان روشنایی نمایشگرهای خود را افزایش دهند، اما متاسفانه افزایش سطح روشنایی صفحه به تنهایی کافی نبوده و نمی‌توان در برخی اوقات تمام جزئیات صفحه را به‌راحتی مشاهده کرد.

قابلیت Vision Booster

در همین راستا سامسونگ با ارائه قابلیت Vision Booster توانسته این مشکل را در سری گوشی های گلکسی خود برطرف سازد. این قابلیت قادر به بازتولید رنگ‌ها بوده و به‌شکل هوشمند روشنایی را در شرایطی که نور محیط زیاد است، افزایش می‌دهد تا کاربران بتوانند به‌آسانی تمام جزئیات را مشاهده کنند.

قابلیت Vision Booster به‌گونه‌ای طراحی شده که قادر است کیفیت‌های رنگی متفاوتی را از طریق تحلیل الگوریتم داده‌های نوری در قسمت‌های مختلف تصویر تنظیم کند. این داده‌ها از نمودارهایی متشکل شده که فروانی و میزان نور در اجزای مختلف تصاویر را نشان خواهند داد.

قابلیت Vision Booster

قابلیت Vision Booster با تجزیه و تحلیل این نمودارها می‌تواند مقدار روشنایی و رنگ هر پیکسل را ارتقا دهد تا مناطق تاریک را روشن‌تر و رنگ‌هارا غنی‌تر کند. ضمن این‌که این قابلیت باعث به حداکثر رساندن نسبت کنتراست می‌شود تا رنگ‌ها را حتی در زیر نور مستقیم خورشید یا سایر منابع نوری روشن بتوان زنده‌تر دید.

به‌طور کلی Vision Booster یک فناوری بوده که با نقشه‌برداری از میزان روشنایی قسمت‌های مختلف تصویر می‌تواند کیفیت آنها را تنظیم کند تا برای کاربران دید بهتری در برابر نور شدید بیرونی ایجاد شود. از این رو هنگام خروج از خانه، دیگر خیال کاربران از تماشای واضح محتوای صفحه نمایش گوشی راحت خواهد بود و می‌توانند در خارج از خانه نیز فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهند.

قابلیت ویژن بوستر

قابلیت Vision Booster به‌گونه‌ای طراحی شده تا هنگامی که دستگاه در محیطی با نور زیاد باشد، به‌شکل خودکار فعال شود. از این رو برای روشن یا خاموش کردن دستی آن هیچ راهکاری وجود نخواهد داشت. البته برای استفاده از این قابلیت باید قابلیت روشنایی تطبیقی (Adaptive Brightness) در گلکسی خود را فعالیت کنید تا Vision Booster قادر به تجزیه و تحلیل باشد.

برای فعالسازی روشنایی تطبیقی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ورود به بخش تنظیمات دستگاه
  • ورود به بخش نمایشگر (Display)
  • پیدا کردن گزینه‌ روشنایی تطبیقی (Adaptive Brightness) و فعال کردن آن

علاوه بر این، کاربران از بالای صفحه گوشی به شکل پیاپی با دو بار به پایین کشیدن منوی آن می‌توانند نوار روشنایی را مشاهده کنند. در ادامه روی دکمه سه نقطه سمت راست نوار کلیک کنید و گزینه Adaptive Brightness را فعال سازید.

کاربران گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ با قابلیت Vision Booster می‌توانند در شرایط نوری مختلف به‌خوبی صفحه نمایش گوشی را به‌شکل واضح و با تمام جزئیات مشاهده کنند. این قابلیت باعث بهبود کنتراست نور و رنگ‌ها می‌شود و به‌کمک آن علاوه بر خواندن راحت متن‌ها، می‌توان تصاویر و یا هر محتوایی را به‌آسانی مشاهده کرد. ضمن این‌که این فناوری باعث کاهش خستگی چشم کاربران می‌شود.

قابلیت ویژن بوستر

گفتنی است در حال حاضر سامسونگ این قابلیت را برای کاربران گلکسی های سری اس 22 و اس 23 به‌همراه مدل‌های جدیدتر گلکسی A54 و A34 عرضه کرده است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*