تسکو

مصاحبه اختصاصی گجت نیوز با مدیرعامل تسکو در نمایشگاه الکامپ

در این مطلب با گجت نیوز همراه باشید تا مصاحبه‌ای داشته باشیم با مدیرعامل شرکت تسکو در نمایشگاه الکامپ و به گفت‌وگویی پیرامون محصولات این شرکت با ایشان داشته باشیم.

شرکت تسکو به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه تولید و عرضه محصولا تکنولوژی و گیمینگ شناخته می‌شود. بدون شک اگر جزو علاقه‌مندان به این حوزه باشید، حتما با این شرکت آشنایی دارید و از محصولات آن استفاده کرده‌اید. به همین بهانه در طی نمایشگاه الکامپ که پس از 4 سال وقفه بالاخره در شهر تهران برگزار شد، مصاحبه‌ای خواندنی و گفت‌وگویی شنیدنی را با مدیرعامل شرکت تسکو یعنی جناب آقای مهندس جمال جعفری تدارک دیدیم که در ادامه می‌توانید شاهد آن باشید.

دلیل رشد شرکت تسکو و جذب اعتماد کاربران

به نظر شما که در جایگاه مدیرعامل این شرکت قرار دارید، علت رشد تسکو در طی سال‌های اخیر چیست و شما چگونه موفق شدید در زمینه جذب اعتماد کاربران و مشتری‌ها موفق ظاهر شوید؟

اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، استراتژی درست شرکت تسکو است و همین امر موجب اعتماد کاربران میلیونی ما به محصولات‌مان شده است. در واقع از ابتدای شکل‌گیری این برند، هدف کسب درآمد نبوده و نیست؛ ما همیشه می‌خواستیم یک برند بزرگ و قابل اعتماد را به‌وجود آوریم تا مخاطبین‌مان به‌راحتی و با آسودگی خاطر از محصولات‌مان اسفاده کنند. این نتیجه 20 سال کار مداوم است.

در طول این 20 سال کار مداوم، آیا دولت یا نهاد خاصی از تسکو حمایت کرده و این برند را در زمینه از بین بردن موانع یاری داده است؟؟

باید به شما بگویم که نسبتا بله! تا حالا اوضاع خوب بوده و حاکمیت با انجام وظایف خود در زمینه برقراری امنیت و ایجاد شرایطی برای تولید انبوه، کمک‌های خوبی به ما کرده است.

با توجه به اینکه شما از ارز نیمایی استفاده می‌کنید، از سال 98 و با شدت گرفتن تحریم‌ها، شرکت تسکو تا چه اندازه در بحث تامین ارز با مشکل مواجه شده است؟

در واقع زمانی که تحریم‌ها از راه می‌رسند، چه بخواهیم چه نخواهیم همه‌چیز تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد. ما قطعا در زمینه تامین ارز با مشکلاتی روبه‌رو شدیم، اما دولت با حمایت نسبی خود در امر تولید، باعث بقا تولیدکنندگان و ادامه حیات آن‌ها شد. در واقع تحریم‌ها باعث شد که دولت به ناچار دست به مدیریت مصارف خود بزند و به‌واسطه کمبود منابع، جلوی خریدهای خارجی غیرواقعی‌اش را بگیرد؛ اتفاقی که باعث شد بعضی از کسب و کارها و تولیدکنندگان از رونق بهره‌مند شوند و تسکو هم در زمینه تولیدی با رشد مناسبی مواجه شد و توانست صرفه‌جوی ارزی را به‌دست آورد.

قاچاق کالا در حوزه تکنولوژی

جناب مهندس ما مدام این موضوع را می‌شنویم و می‌بینیم که قاچاق کالا در حوزه تکنولوژی ورود پیدا کرده و آسیب‌های بسیاری را به‌بار آورده است. سوالم از شما این است که قاچاق کالا تا چه اندازه به برند تسکو آسیب زده است؟

فلسفه اصلی قاچاق کالا به قیمت تمام‌شده برمی‌گردد. اگر شما قیمت فروش خوبی داشته باشید، بدون شک قاچاق کالا برای قاچاقچی توجیه اقتصادی ندارد! اگر گمرکی و تعرفه‌ها بالا باشد و سود توضیع‌کنندگان افزایش یابد، بدون شک پروسه قاچاق کالا راه می‌افتد! ما به دلیل اینکه در زمینه اکسسوری کار می‌کنیم، قیمت تمام‌شده‌مان کاملا مدیریت شده است؛ بنابراین قاچاق کالا برای ما مشکل خاصی ایجاد نکرده است.

آیا تسکو برنامه خاصی برای صادرات محصولات خود و رقابت با شرکت‌های چینی دارد؟

ما در حال حاضر با تعدادی از کشورهای اطراف مانند عراق، ارمنستان و امارات متحده عربی کار می‌کنیم و آن‌ها از ما خرید می‌کنند؛ هرچند این اتفاق به صورت محدود انجام می‌شود و به‌دلیل تحریم‌ها هنوز مشکلاتی بر سر راه صادرات وجود دارد. هم‌اکنون قیمت تمام‌شده محصولات ما از کشور چین کمتر است، اما ما تمرکز اصلی‌مان را به بازار داخلی و تامین کالاها در داخل کشور اختصاص داده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

۱٠ مدل از ماوس های ۲٠۲۳ تسکو برای کار و بازی + (سیمی و بی‌سیم)

بزرگترین چالش برای برند تسکو چیست؟

بدن شک بحث نوآوری، بزرگترین چالش پیش روی ماست. ما همیشه خودمان را متعهد کرده‌ایم که به‌روز باشیم و محصولات تسکو را در به‌روزترین حالت ممکن ارائه دهیم. تمام سعی‌مان بر این است که مخاطب حین استفاده از محصولات تسکو خوشحال باشد. جالب است بدانید تعدادی از مشتریان ما که از ایران می‌روند، محصولات تسکو خود را با خودشان می‌برند و معتقدند تولیدات برند ما بسیار درجه‌یک است!

علت موفقیت و رشد تسکو گیم چیست؟

اصلی‌ترین دلیل این ماجرا این است که بخش نوآوری و ایده‌پردازی تسکو گیم کاملا در اختیار جوانانی است که همگی کمتر از 25 سال سن دارند و همه‌شان گیمر هستند! کسانی که به آنباکس محصولات گیمینگ مشغول‌اند، هیچ نوع تفاوتی میان محصولات تسکو با نمونه‌های خارجی پیدا نمی‌کنند؛ تازه قیمت محصولات ما نصف قیمت نمونه‌های خارجی است! اعتماد مشتری سرمایه ماست، به همین دلیل بخش تسکو گیم میان جوانان کشورمان بسیار محبوب شده است.

و سوال آخر اینکه آیا تسکو برنامه‌ای برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند دارد یا خیر؟

قاطعانه می‌گویم، خیر! ما هیچ برنامه‌ای برای تولید گوشی نداریم؛ زیرا این ماجرا توجیه اقتصادی ندارد و هرکس واردش شود پشیمان خواهد شد!