تامین قطعات استون مارتین توسط جیلی

استون مارتین از چینی‌ها کمک می‌گیرد؛ تامین قطعات استون مارتین توسط جیلی

استون مارتین جهت تسریع توسعه خودروهای خود، تامین برخی قطعات را به جیلی محول می‌کند. جیلی همین الان صاحب 17 درصد این شرکت بریتانیایی است.

اتفاق متداولی است که خودروسازانی مثل استون مارتین با حجم تولید محدود، تامین قطعات خود را به شرکت‌های ثالث بسپارند. در واقع بهره‌گیری از بقیه شرکت‌ها برای تامین قطعات به این خودروسازان اجازه می‌دهد که روی تخصص اصلی خود به‌صورت تمام و کمال تمرکز کنند؛ در واقع کار استون مارتین نه تولید خودرو در مقیاس انبوه، بلکه تولید محصولاتی خاص با ظرافت در طراحی و مهندسی است. حالا در چنین شرایطی، استون مارتین برخی از اجزای خودروهای خود را از خودروساز شناخته‌شده چینی «جیلی» (Geely) تهیه می‌کند.

استون مارتین تامین قطعات خود را به جیلی محول می‌کند

تامین قطعات استون مارتین توسط جیلی

«روبرتو فدلی» (Roberto Fedeli)، مدیر توسعه استون مارتین اخیراً طی مصاحبه‌ای با مجله اتوکار اظهار داشت که جیلی صندلی‌ها و سیستم تهویه یا به‌طور دقیق‌تر سیستم HVAC خودروهای آینده این برند بریتانیایی را تامین خواهد کرد. جیلی جزو سهام‌داران استون مارتین است و حتی اخیراً سهم خود از این شرکت را به 17 درصد رساند. جیلی علاوه بر استون مارتین، شرکت‌های خودروسازی دیگری نظیر لوتوس، ولوو، پولستار و اسمارت را تحت مالکیت دارد.

بنا به گفته او، این بخشی از رویکرد این خودروساز برای سرعت بخشیدن به پروسه توسعه خودروهای خود در آینده بر شمرده می‌شود. «آمدئو فلیسا» (Amedeo Felisa)، مدیرعامل استون مارتین هم به این نکته اشاره کرده است که با اتکای بیشتر به جیلی برای تامین قطعات، لیست تامین‌کنندگان شامل حدود 300 شرکت حالا 30 درصد کوچک‌تر می‌شود.

گذشته از این، استون مارتین محدوده همکاری خود با مرسدس بنز را حتی گسترده‌تر از قبل می‌کند. این خودروساز بریتانیایی علاوه بر پیشرانه V8 توئین توربو آ ام گ، اجزای مربوط به معماری الکتریکی و سیستم‌های محرکه الکتریکی را از مرسدس بنز تهیه خواهد کرد. همچنین به‌تازگی مشخص شد که استون مارتین برای تامین فناوری‌های مربوط به پیشرانه و باتری با لوسید همکاری می‌کند.